Gå til innhold

Beh. av dissosiativ lidelse

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med det når man ikke vet grunnen?

Har fått diagnosen igjen, etter en second opinion.

Men vet jo ikke hva jeg kan gjøre for å bli bedre. Har blitt litt bedre, med AP.. Er snakk om å seponere etter 6 mnd. Kan AP gjøre det vanskligere å bli bedre av diss. lidelse?

At det hindrer andre deler av terapien?

Men hva om man trenger det for ikke å bli paranoid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258005-beh-av-dissosiativ-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

optimisten1365380986

Jeg har ptsd og dissosierer visst endel, sies det. Bare AP hjelper imot dette på meg. Jeg grenser vel også til å være litt paranoid (føler at alle vil meg noe vondt), dette også virker jo AP på.

Hos meg gjør det at jeg blir istand til å snakke om forskjellige hendelser uten å ramle helt sammen. Det virker vel som et plaster, tror jeg. Kamuflerer ikke hos meg, blir heller mere "klar" i hodet og får satt ting på plass. Uten medisin er alt farlig og greier ikke å sortere ut hva som er hva.

AP gir meg mindre angst og sørger for å holde meg samlet på et vis. Vanskelig å forklare helt, men håper du skjønner litt av dette ;=)

Jeg har ptsd og dissosierer visst endel, sies det. Bare AP hjelper imot dette på meg. Jeg grenser vel også til å være litt paranoid (føler at alle vil meg noe vondt), dette også virker jo AP på.

Hos meg gjør det at jeg blir istand til å snakke om forskjellige hendelser uten å ramle helt sammen. Det virker vel som et plaster, tror jeg. Kamuflerer ikke hos meg, blir heller mere "klar" i hodet og får satt ting på plass. Uten medisin er alt farlig og greier ikke å sortere ut hva som er hva.

AP gir meg mindre angst og sørger for å holde meg samlet på et vis. Vanskelig å forklare helt, men håper du skjønner litt av dette ;=)

Ja.. Har det på samme måte.. Så vil ikke slutte på AP....

Dessuten har jeg mindre matlyst på zeldox... så er i ferd med å bli slank! ihvertfall snart... Klarer rett og slett ikke å overspise. Nekter å slutte tror jeg... :))

Hvorfor skal du seponere AP når du faktisk er blitt bedre?

Hvilke dissosiative symptomer har du? Det legges jo som kjent vekt på årsaken til symptomene og man tar da som regel fatt i de plagene vedkommende har. Du får jo åpenbart medisiner, men får du samtaleterapi om dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...