Gå til innhold

Hvordan finne balansen?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Hvordan skal jeg skille mellom hva jeg ikke har lyst til, og hva jeg ikke har lyst til pga angst?

Jeg opplever enkelte ganger f.eks at et julebord er kjedelig. Betyr det at jeg virkelig kjeder meg, eller er det en reaksjon som kommer pga angst?

Hvis jeg oppfatter julebordet som kjedelig fordi det er mange mennesker som jeg har lite til felles med, er det da greit å la være? Eller bør jeg uansett se på det som en ypperlig sjangse for sosial trening?

Jeg synes det er slitsomt å være sammen med foreldrene mine fordi jeg synes de er kritiske og krevende. Uansett hvordan jeg oppfører meg vil de aldri bli fornøyd.

Er det i denne sammenheng greit at jeg holder litt avstand, eller betyr det at jeg isolerer meg?

Er det normal høflighet og bare hilse på nabo/ småprate, eller er det forventet at man ber dem inn, eller deltar på fester i regi av sammeiet osv?

Er det ok at jeg er med å treffe samboeren min sine venner av og til, men ikke alltid?

Går det an å være en del av et et hyggelig miljø på jobben, men ikke ha behov for å omgås samme mennekser på fritiden?

Ønsker meg egentlig en "fasit" ;-) på dette, men det vil være greit bare høre hva dere andre tenker også :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258012-hvordan-finne-balansen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...