Gå til innhold

Hvordan finne balansen

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Jeg har også et innlegg på psykiatri om samme tema. Jeg prøver vel å finne ut hva som er greit, og hva jeg bør jobbe med. Det ville hjelpe om dere "normale" ;-) ville gi tilbakemelding

Hvor ofte er er det vanlig å treffe sine foreldre? Har jeg rett til å sette grenser her, eller bør jeg tilstrebe mine foreldres behov?

Er det normal høflighet og bare hilse på nabo/ småprate, eller er det forventet at man ber dem inn, eller deltar på fester i regi av sammeiet osv?

Er det ok at jeg er med å treffe samboeren min sine venner av og til, men ikke alltid?

Går det an å være en del av et et hyggelig miljø på jobben, men ikke ha behov for å omgås samme mennekser på fritiden?

Ønsker meg egentlig en "fasit" ;-) på dette, men det vil være greit bare høre hva dere andre tenker også :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258013-hvordan-finne-balansen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan jo svare likevel..:)

Jeg treffer nesten aldri mine foreldre. Jeg orker ikke, så det er sånn det får være..

Med naboer hilser jeg, er jeg i god form kan jeg slå av en prat, men jeg ber de ikke inn. Men om du vil bli bedre kjent og liker de, er det jo bare å be de inn :))

Og samboerens venner er jo greit å vite hvem er og kunne be de til deg og slike ting. Må jo ha noen felles venner og.

Vært på selvhevdelseskurs?

Der lærer du å mestre situasjoner der du må si nei eller vil si nei.

Kommer jo an på hva du vil alt dette, om du vil be inn en nabo, osv.

Personlig styrer jeg unna naboer.. Men det er jo pga klientellet der jeg bor...

Jeg styrer og unna foreldre.

Fordi det passer meg best :)

Gjest melmøll

Jeg treffer nesten aldri mine foreldre. Jeg orker ikke, så det er sånn det får være..

Med naboer hilser jeg, er jeg i god form kan jeg slå av en prat, men jeg ber de ikke inn. Men om du vil bli bedre kjent og liker de, er det jo bare å be de inn :))

Og samboerens venner er jo greit å vite hvem er og kunne be de til deg og slike ting. Må jo ha noen felles venner og.

Vært på selvhevdelseskurs?

Der lærer du å mestre situasjoner der du må si nei eller vil si nei.

Kommer jo an på hva du vil alt dette, om du vil be inn en nabo, osv.

Personlig styrer jeg unna naboer.. Men det er jo pga klientellet der jeg bor...

Jeg styrer og unna foreldre.

Fordi det passer meg best :)

Takk for svar Zahara, jeg mente bare at det ikke var meningen å legge inn to innlegg her på psykiatri, men et her og et på åpent :-)

Selvhevdelseskurs ja, det kunne vært noe. Har veldig problemer med å sette grenser!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...