Gjest alenemor32 Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Har for et år siden vært til RF-behandling ved privatklinikk i Oslo, tidl. jobbet han ved Ullevåll sykehus, men valgte som også tidl. lege å gå i privat regi da dem måtte velge (kunne ikke jobbe offentlig og privat) og da ble valget privat for det tjente dem best på. Spørsmålet mitt er da er en slik behandligsform å betrakte som fradrag til selvangivelsen da det ikke finnes i det offentlige lenger. Og kan man trekke fra nevropsykologiske utgifter som også er privat i forhold til å vente nesten et år på venting da det er ppt som var sen med henvisning eller å gi beskjed til vedkommende at vi måtte få henvisning fra lege til slikt. Ventet nesten et år før vi fikk beskjed og da var det gått så lang tid at jeg ikke ville vente nesten et år til før vi kom til og gikk privat som resulterte i en utgift på 800,- for min sønn på 7 år. Noe som gav resultat på hva jeg trodde som feilet han slik at han i dag får god oppfølging på skolen og har også hjelpestønad. Håper på svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25809-s%C3%A6rfradrag-for-store-sykdomskostnader/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Kjære alenemor 32. Dessverre har vi latfor lange køer i dagens helsenorge, men Jens og hans mannskap lover å ordne opp..... Jeg er enig med deg i å oppsøke private helsetjenester i stedet for å vente uakseptabelt lenge i kø. Ville sannsynligvis ha gjort det samme. Var jeg deg, ville jeg ha ført utgiftene opp under post 22c (særfradrag) i selvangivelsen. Såvidt jeg vet er RF (radiofrekvensbehandling) av smerter en anerkjent behandlingsform, som også brukes på sykehus. Jeg synes derfor du kan føre opp alle ekstrautgifter til behandling på selvangivelsen, men det er hvert enkelt ligningskontor som vurderer dine fradrag. Deres saksbehandling kan variere noe, men du har også klagemuligheter hvis det skulle bli aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25809-s%C3%A6rfradrag-for-store-sykdomskostnader/#findComment-107074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.