Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest redd elev

Hei..

Jeg er en jente på 18 år som sliter litt psykisk. Har et problematisk forhold til mat og jeg har en del angst.. Jeg føler meg ofte veldig redd, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Har et fjernt forhold til foreldrene mine, vi har aldri samtaler der vi snakker om hvordan vi har det o.l. Alt skal liksom bare være bra.. Jeg går ikke til psykolog.

Jeg går på videregående og i høst fikk jeg en ny lærer som jeg har fått et veldig spesielt og nært forhold til. Det er en kvinne som jeg etter hvert har satt veldig stor pris på. Med henne kan jeg prate med om alt, og vi har veldig ofte samtaler sammen, bare henne og jeg. Hun viser så tydelig at hun virkelig bryr seg om meg, og ønsker at jeg skal få det bedre med meg selv. Hun er den personen som har fått meg til å åpne meg, og får meg til å føle meg verdifull.

Det som hun ofte gjør, forutenom å prate med meg,er å ta meg på fanget hennes og bare holde meg tett inntil seg. Det føles utrolig trygt og godt, og det er noe jeg aldri har opplevd før. Det gjør hvertfall noe med meg, og jeg tror det gjør noe med henne også..

Men når jeg tenker meg ordentlig om, så er vel ikke akkurat dette normalt? En lærer bruker vel ikke å få et så nært forhold til en elev? Bør jeg fortsette å ha disse stundene og samtalene med læreren min? Eller bør jeg trekke meg unna? Hva mener dere om min situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258106-er-dette-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt er det nok ikke.

Synes det var en litt kinkig situasjon og svare på jeg, egentlig så burte det vel ikke skje, et såpass intimt forholdet dere i mellom mens du er hennes elev - og fortsatt veldig ung - burte jo stoppet med en liten klem i ny og ne.

Sammtidig så synes jeg at det høres veldig koselig ut at dere kan ha disse stundene hvor du føler deg trygg.

Men det slår meg at denne læreren kansje ikke er helt "stabil", og vil utnytte deg, ettersom hun har latt det gå så langt som det høres ut når du forklarer det.

Kanskje hun vil mere en bare og ha en liten mors rolle for deg?

Hva skjer hvis du skulle avise henne hvis hun begynner og ta på kroppen din?

Hvordan ville det blitt for deg hvis hun pluttselig ble veldig kald mot deg etterpå?

For all del, kanskje hun bare er veldig glad i deg og vil hjelpe deg, men når du er usikker på hvordan du føler dette så burte dere vel ikke gjøre det mere.

Det ville jo være trist om du skulle bli veldig glad i henne, også skulle hun forsvinne, eller bestemme seg for at hun ikke vil utnytte deg lenger, som det kan tenkes at hun gjør.

Det er vel ikke så smart og bli for knyttet til en voksen person som du MÅ omgås i hverdagen på skolen.

Men..altså.. det var bare noen tanker jeg hadde her i natten!

Er vel mange som kommer til og si at dette er meget upassende, innbiller jeg meg.

Sov godt, ordner seg nok ! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258106-er-dette-normalt/#findComment-2053405
Del på andre sider

Normalt er det nok ikke.

Synes det var en litt kinkig situasjon og svare på jeg, egentlig så burte det vel ikke skje, et såpass intimt forholdet dere i mellom mens du er hennes elev - og fortsatt veldig ung - burte jo stoppet med en liten klem i ny og ne.

Sammtidig så synes jeg at det høres veldig koselig ut at dere kan ha disse stundene hvor du føler deg trygg.

Men det slår meg at denne læreren kansje ikke er helt "stabil", og vil utnytte deg, ettersom hun har latt det gå så langt som det høres ut når du forklarer det.

Kanskje hun vil mere en bare og ha en liten mors rolle for deg?

Hva skjer hvis du skulle avise henne hvis hun begynner og ta på kroppen din?

Hvordan ville det blitt for deg hvis hun pluttselig ble veldig kald mot deg etterpå?

For all del, kanskje hun bare er veldig glad i deg og vil hjelpe deg, men når du er usikker på hvordan du føler dette så burte dere vel ikke gjøre det mere.

Det ville jo være trist om du skulle bli veldig glad i henne, også skulle hun forsvinne, eller bestemme seg for at hun ikke vil utnytte deg lenger, som det kan tenkes at hun gjør.

Det er vel ikke så smart og bli for knyttet til en voksen person som du MÅ omgås i hverdagen på skolen.

Men..altså.. det var bare noen tanker jeg hadde her i natten!

Er vel mange som kommer til og si at dette er meget upassende, innbiller jeg meg.

Sov godt, ordner seg nok ! :)

Hei det samme tenkte jeg.. at dette ikke er helt normalt. At d burde stoppe m en klem. Mulig hun vil være en slags mor for deg men JEG synes nå hun har gått over grensen..

Jeg hadde selv et godt forhold til min lærer på ungd.skolen (mannlig), jeg følte han ble som en slags far for meg, han støttet meg med mange samtaler og jeg har fortsatt kontakt m ham i form av julekort o.l. Men hos meg var d ikke snakk om å gi en klem en gang (bortsett fra siste dag) for her gikk min grense og han gjorde heller ikke noe forsøk på dette.

Så hva som er din grense vet jeg ikke. men dt er jo tydelig at du selv synes dette har gått for langt også,i og m at du kjenner på d.. støtter meg til Ferris svar;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258106-er-dette-normalt/#findComment-2053424
Del på andre sider

Jeg tror ikke en slik relasjon vil bedre din situasjon. Du er "for stor" til å sitte på fanget til en voksen for å bli trøstet, og det kan fort forsterke dine problemer å utvikle et slikt avhengighetsforhold til læreren. Din lærers måte å forholde seg til deg på vitner om dårlig innsikt og liten grad av profesjonalitet.

Du trenger kanskje noen å snakke med om det du sliter med. Siden du ikke føler du kan snakke med dine foreldre på en konstruktiv måte, så kan du forsøke å kontakte helsesøster eller helsestasjon for ungdom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258106-er-dette-normalt/#findComment-2053454
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...