Gjest piller Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 jeg har motatt ditt svar ang missbruk av xanor i store doser.Jeg har vert i kontakt med fastlegen min og forklart situasjonen.Hun lagde sporenstraks ett nedtrappings skjema til meg.Jeg må legge til at jeg ikke har fått foreskrevet xanor av min fastlege,men kjøpt dette på gata for 50 kr,- stk.i oslo.Med tanke på missbruket mitt av xanor betviler jeg at legen min vil skrive ut sobril til meg.på bakgrunn av eventuelt missbruks potensialet.Jeg er derfor livredd for at jeg skal få tilbake angsten og panikkanfallene.Hvordan kan jeg legge frem at sobril kan hjelpe meg videre.Legen min er vanlig allmenlege. kan disse nok om nedtrapping og eventuelt overgang til annen medidisin som forebyggende.?Kan jeg bruke din svar til å informere legen min om dine anbefalinger angående netrapping og vidre medisinering.Jeg var innlagt på blakstad sykehus i 3 uker våren.Fikk der foreskrevet en rekke medisiner.Zyprexa,remeron,efexor serequel,stilnoct og apodorm.Jeg bruker disse medisinene hver dag,men har ikke misbrukt noen av disse pillene.Sove middelene må jeg ha for å få sove da angsten og panikken ofte kommer om kvelden og natten.Bruker 1 stilnoct og en apodorm.har med jevne mellomrom hatt dager med opphold,men da får jeg ikke sove.I oktober gikk jeg våken i 6 dager uten søvn.fastlegen min sier at med de dosene jeg bruker av sovemedisiner er noe jeg kan få fortsette med så lenge jeg føler at jeg trenger dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei, har lest innleggene dine og svarene du har fått. Jeg har selv vært avhengig av beroligende, også Xanor i store doser. Det er to og et halvt år siden jeg sluttet med alt. Jeg hadde også panikkangst, sosialangst, depresjoner. Og bruke så mye medisiner hver dag, gjorde at jeg omtrent bare eksisterte, gjennomførte dagen. Jeg trodde ikke dengang at det var mulig å ha et liv uten medisiner.I dag har jeg det.Jeg vil anbefale deg om å legge deg inn ved en rusklinikk, for å få hjelp til å slutte. Jeg tror det vil bli vanskelig for deg å gjøre dette på egen hånd, eller med bare oppfølging fra legen din.Xanor er tungt og slutte med, og du vil få mer angst. Det viktigste du gjør i en slik situasjon, er å ikke isolere deg mens du trapper ned. Å være sammen med andre mennesker, og formidle hvordan du har det, vil sannsynligvis lette situasjonen din. Beroligende medisiner som Xanor, gir smertelindring på det psykiske der og da, men du får mer angst enn du hadde før når virkningen går ut. Jeg vil anbefale deg å søke hjelp ved en rusklinikk, hvor de kan nedtrapping. Der vil du også møte andre mennesker i samme situasjon, og du vil slippe og isolere deg når angsten kommer. Husker jeg selv var livredd for å slutte samt det å legge meg inn. Det var det lureste jeg gjorde.føler jeg har fått et liv i dag, som ikke bare dreier seg om å eksistere samt å "overleve" Ønsker deg all mulig lykke til, og at du tar imot den hjelpen du trenger og har behov for. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/#findComment-2053712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Farmer Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei. Hvis du bor i Oslo kan du be legen din om en henvisning til Incognito-klinikken. Der er de veldig flinke, og kan dette med nedtrapping av B-preparater. Der vil de hjelpe deg. Du kan også ringe dit for mer informasjon. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/#findComment-2053817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cipra2 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei, har lest innleggene dine og svarene du har fått. Jeg har selv vært avhengig av beroligende, også Xanor i store doser. Det er to og et halvt år siden jeg sluttet med alt. Jeg hadde også panikkangst, sosialangst, depresjoner. Og bruke så mye medisiner hver dag, gjorde at jeg omtrent bare eksisterte, gjennomførte dagen. Jeg trodde ikke dengang at det var mulig å ha et liv uten medisiner.I dag har jeg det.Jeg vil anbefale deg om å legge deg inn ved en rusklinikk, for å få hjelp til å slutte. Jeg tror det vil bli vanskelig for deg å gjøre dette på egen hånd, eller med bare oppfølging fra legen din.Xanor er tungt og slutte med, og du vil få mer angst. Det viktigste du gjør i en slik situasjon, er å ikke isolere deg mens du trapper ned. Å være sammen med andre mennesker, og formidle hvordan du har det, vil sannsynligvis lette situasjonen din. Beroligende medisiner som Xanor, gir smertelindring på det psykiske der og da, men du får mer angst enn du hadde før når virkningen går ut. Jeg vil anbefale deg å søke hjelp ved en rusklinikk, hvor de kan nedtrapping. Der vil du også møte andre mennesker i samme situasjon, og du vil slippe og isolere deg når angsten kommer. Husker jeg selv var livredd for å slutte samt det å legge meg inn. Det var det lureste jeg gjorde.føler jeg har fått et liv i dag, som ikke bare dreier seg om å eksistere samt å "overleve" Ønsker deg all mulig lykke til, og at du tar imot den hjelpen du trenger og har behov for. Mvh Hvilke andre medisisiner brukte du Meira?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/#findComment-2054045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvilke andre medisisiner brukte du Meira?? Hei, dengang brukte jeg Xanor, sobril, Vival og Imovane. Også Apodorm.Alt i Lett blanding og misbruk i store doser over 6-7 år. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/#findComment-2054138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piller Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei, har lest innleggene dine og svarene du har fått. Jeg har selv vært avhengig av beroligende, også Xanor i store doser. Det er to og et halvt år siden jeg sluttet med alt. Jeg hadde også panikkangst, sosialangst, depresjoner. Og bruke så mye medisiner hver dag, gjorde at jeg omtrent bare eksisterte, gjennomførte dagen. Jeg trodde ikke dengang at det var mulig å ha et liv uten medisiner.I dag har jeg det.Jeg vil anbefale deg om å legge deg inn ved en rusklinikk, for å få hjelp til å slutte. Jeg tror det vil bli vanskelig for deg å gjøre dette på egen hånd, eller med bare oppfølging fra legen din.Xanor er tungt og slutte med, og du vil få mer angst. Det viktigste du gjør i en slik situasjon, er å ikke isolere deg mens du trapper ned. Å være sammen med andre mennesker, og formidle hvordan du har det, vil sannsynligvis lette situasjonen din. Beroligende medisiner som Xanor, gir smertelindring på det psykiske der og da, men du får mer angst enn du hadde før når virkningen går ut. Jeg vil anbefale deg å søke hjelp ved en rusklinikk, hvor de kan nedtrapping. Der vil du også møte andre mennesker i samme situasjon, og du vil slippe og isolere deg når angsten kommer. Husker jeg selv var livredd for å slutte samt det å legge meg inn. Det var det lureste jeg gjorde.føler jeg har fått et liv i dag, som ikke bare dreier seg om å eksistere samt å "overleve" Ønsker deg all mulig lykke til, og at du tar imot den hjelpen du trenger og har behov for. Mvh Takk for fint innlegg.Ja,jeg har vurdert innleggelse ved avrusningsklinikk.Sosionomen min har allerde sendt sønader til flere klinikker,men etter det jeg forstod var det relativt lang venteliste for å komme til behandling.Ca 5-7 uker.Jeg er nå inne i dag 5 med nedtrappingen av xanor og jeg merker allerede nå at dette blir tøft.Skjønte ut fra ditt innlegg at du hadde erfaring fra avrusningsklinikk.Hvor lenge varer ett opphold for en med mitt missbruk og finnes det andre enn ofentlig institisjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/#findComment-2055269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Takk for fint innlegg.Ja,jeg har vurdert innleggelse ved avrusningsklinikk.Sosionomen min har allerde sendt sønader til flere klinikker,men etter det jeg forstod var det relativt lang venteliste for å komme til behandling.Ca 5-7 uker.Jeg er nå inne i dag 5 med nedtrappingen av xanor og jeg merker allerede nå at dette blir tøft.Skjønte ut fra ditt innlegg at du hadde erfaring fra avrusningsklinikk.Hvor lenge varer ett opphold for en med mitt missbruk og finnes det andre enn ofentlig institisjon. Hei, fem uker er litt lang tid.Du kan også få sosionomen dun til å pushe på raskere innleggelse om det blir tøft. Du kan også ringe private klinikker, som Trasopp,Vangseter, evt andre 12 trinns klinikker. Da kan du ofte komme direkte inn. Hvor lang tid du trenger er individuelt.Det beror på hvilken form du er i, både psykisk, hvor raskt du trapper ned.Alt fra 3-6 uker? Lykke til, du kommer igjennom. Men viktig er det å ta imot hjelp. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258141-missbruk-av-xanor/#findComment-2055453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.