Gå til innhold

Levende lys på juletreet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bitt i det sure eple og har gått med på å ha juletre i julen. Å kaste "kron og mynt" er ikke noe for meg ;)

Jeg vil ha levende lys på treet, men sliter med å få tak i holdere til dette. Er det noen som vet hvor jeg kan finne noe sånt?

Jeg har trålet alle tenkelige butikker i denne "byen" her, men ikke funnet noe. Jeg skal til Oslo snart så kanskje dere kan tipse meg om en butikk som har sånt?

Ja, jeg vet det er brannfarlig og sånt, men jeg vil ha det allikevel.

Skrevet

Levende lys på treet? Du har ikke barn, dyr eller noe sånt da eller? Tror ikke jeg hadde turt å ha det jeg. Ta frem en pakke også er det rett frem med brannslukningsapparatet :P

Gjest sveipetrollet
Skrevet

Det er utrolig flott med levende lys på juletreet. Det hadde vi hjemme til jeg ble omtrent 10-12 år gammel. Husker det var nydelig.

Kanskje de kan ha det der de støper lys. Eller på et glassmagasin.

Skrevet

Levende lys på treet? Du har ikke barn, dyr eller noe sånt da eller? Tror ikke jeg hadde turt å ha det jeg. Ta frem en pakke også er det rett frem med brannslukningsapparatet :P

Joda, jeg har barn, de er "store", men jeg lar jo ikke lysene stå å brenne uten at det er noen i rommet. De skal bare brenne innimellom på kvelden.

Skrevet

Det er utrolig flott med levende lys på juletreet. Det hadde vi hjemme til jeg ble omtrent 10-12 år gammel. Husker det var nydelig.

Vi hadde også det, og jeg har noen kjempefine holdere i sølv etter min gamle tante, men jeg skulle hatt noen flere.

Gjest tuselusa
Skrevet

Høres skummelt ut detta! håper det går bra med deg i jula! detta tror jeg brannvesene setter lite pris på! Kjøp hvertfall et våt tre! og hver tilstede helle tiden!Jeg tror jeg hadde sittet og glodd på treet helle kvelden! Lykke til!!:) Vet ikke hvor du får kjøpt sånt jeg??

Gjest catiki21
Skrevet

Åhh, tusen takk skal du ha.

Men det får bli til neste år, det er utsolgt ser jeg.:(

Nå vet jeg jo uansett hvor jeg kanskje kan få tak i.

jeg forstår at det kan være fint. Men det hadde jeg aldri tørt å gjort. Men de gjorde det jo i gammledager, så egentlig skal det jo gå bra! Men pass på og vær veldig forsiktig. FORSIKTIG!!!!

Skrevet

Høres skummelt ut detta! håper det går bra med deg i jula! detta tror jeg brannvesene setter lite pris på! Kjøp hvertfall et våt tre! og hver tilstede helle tiden!Jeg tror jeg hadde sittet og glodd på treet helle kvelden! Lykke til!!:) Vet ikke hvor du får kjøpt sånt jeg??

Jeg kommer nok til å sitte å kikke på det hele kvelden, for det blir vakkert. :)

Skrevet

jeg forstår at det kan være fint. Men det hadde jeg aldri tørt å gjort. Men de gjorde det jo i gammledager, så egentlig skal det jo gå bra! Men pass på og vær veldig forsiktig. FORSIKTIG!!!!

Jeg lover å være forsiktig. :)

Skrevet

Vil det ikke være vanskelig å få lysa til å stå rett? Tenker på at de renner over når de brenner. Grenene vil jo bøye seg når de får lysa på seg.

Skrevet

Vil det ikke være vanskelig å få lysa til å stå rett? Tenker på at de renner over når de brenner. Grenene vil jo bøye seg når de får lysa på seg.

Det er en liten utfordring ja, men det går med litt tålmodighet og evt litt ståltråd e.l for å støtte opp litt :)

Skrevet

Jeg lover å være forsiktig. :)

Hva når dere på julekvelden skal lete fram pakkene fra under juletreet? kommer dere ikke til å berøre treet litt da?

Huff dette hadde jeg ikke tatt sjansen på, riskere brann på selveste julekvelden..

får krysse fingre for deg at det går bra og ønske lykke til!

Skrevet

Jeg hørte noen sa at Georg Jensen har, men jeg har ikke sett det selv. Hvis du skal til Oslo, kan du jo titte innom Illums bolighus i Vika, der er det i hvertfall mye fint å se på.

Det er absolutt finest med levende lys på treet. Jeg er vokst opp med det, og hos mine foreldre har vi det enda til tross for barna (jeg var jo også barn en gang, faktisk). Det har gått bra i alle år, men vi er jo forsiktige og har brannslukningsapparatet i samme rom. Vi tenner de elektriske lysene etter en stund når vi har gått rundt juletreet og slikt.

Skrevet

Jeg hørte noen sa at Georg Jensen har, men jeg har ikke sett det selv. Hvis du skal til Oslo, kan du jo titte innom Illums bolighus i Vika, der er det i hvertfall mye fint å se på.

Det er absolutt finest med levende lys på treet. Jeg er vokst opp med det, og hos mine foreldre har vi det enda til tross for barna (jeg var jo også barn en gang, faktisk). Det har gått bra i alle år, men vi er jo forsiktige og har brannslukningsapparatet i samme rom. Vi tenner de elektriske lysene etter en stund når vi har gått rundt juletreet og slikt.

Dere går rundt juletreet med levende lys tent?? Hjelp

Skrevet

Dere går rundt juletreet med levende lys tent?? Hjelp

Det gjør vi ja. Vi går, da, løper ikke :-)

Det blir såpass høytidelig og flott med stort tre og levende lys at selv mine rampegutter er rolige og holder avstand til treet.

Skrevet

Hva når dere på julekvelden skal lete fram pakkene fra under juletreet? kommer dere ikke til å berøre treet litt da?

Huff dette hadde jeg ikke tatt sjansen på, riskere brann på selveste julekvelden..

får krysse fingre for deg at det går bra og ønske lykke til!

Vi klarer å ta hensyn til sånt og det gikk fint da vi var små og feiret jul 8 barn og 8 voksne. De tåler jo at noen kommer borti treet og det er uansett vi voksne som ordner dette med pakker, i år er vi 2 voksne og 2 barn, så dette fikser vi.

Skrevet

Det stemmer at Georg Jensen har sånne lyseholdarar. Har sett det på ein butikk i Arkaden (?) på Karl Johan.. for nokre veker sidan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...