Gjest lable Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hei jeg tenkte jeg skulle spørre om noe som jeg ikke vil spørre noen andre om. er psykisk syk har gått på medisiner i mange år. de gjorde at jeg la på meg mye. men for ca 1 år siden sluttet jeg. og har gått ned over 60 kg. ( bevist slanking) mitt spørsmål er da: etter jeg har gått ned disse kg føler jeg meg mye friskere men nå skal jeg jo stoppe. for kan ikke gå mere ned. men jeg klarer det ikke, oppe i hode mitt ser jeg fremdeles en jente på 115 kg og det stopper seg når jeg skal spise noe som ikke er så sunt. og om jeg spiser noe som ikke er "lov" så blir jeg veldig urolig og "banker" meg selv opp føler jeg. dvs sier inne i hode mitt at jeg er stygg osv. men det er rart for jeg har det bedre når jeg har denne kontrollen,på alt!! jeg har jo fra begynelsen av lagt om lifstilen min trener og spiser sunt,men nå har det tatt overhånd. jeg er litt bekymret nå for mensen har ikke kommet heller ca 1 mnd siden jeg skulle ha hatt den.. jeg er jo ikke tynn heller 55 kg er 165 høy. hva burde jeg gjøre fra nå av så jeg ikke blir syk "igjen" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258191-usikker-om-temaet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest truxal Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vet ikke om jeg kan hjelpe men jeg tror du må sette opp en plan som du prøver å følge. Utgangspunktet bør være fire måltider pr dag, og det er ikke behov for å spise usunn mat. Mengden pr måltid bør være i forhold til hvor mye du trener. Måltidene bør jo være riktig sammensatt. Nytter ikke leve på salat. Bruk godt med tid til planlegging, slik at du innstiller deg på det du skal greie, og tenk at du vil greie det. Klarer du ikke dette på egenhånd bør du be legen om hjelp, slik at du ikke ender med en spiseforstyrrelse. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258191-usikker-om-temaet/#findComment-2055177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.