Gå til innhold

Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Petter Stordalen, profilert investor og eier av hotellkjeden Choice, opptrer svært hyppig i media for tiden. Stort sett dreier det seg om miljø, økologi og antirøyk, og viktigheten av at vi satser på dette.

Satsingen på bedre miljø er noe vi kan støtte fullt ut..det trengs flere som engasjerer seg.

VG forteller i dag (papirutgaven) om Stordalens private bilpark, som består av 11 (!) biler, hvorav 8 karakteriseres som de reneste miljøbomber.

For morro skyld tok jeg en rundt innom Choices hjemmesider, under Fakta: Der står det å lese om hotellkjedens forretningside:

"Choice Hotels forretningsidé er å drive integrert hotellvirksomhet, hvor avkastningen på investert kapital skal maksimeres. Dette skal oppnås gjennom effektiv utnyttelse av stordriftsfordeler ved hotelldrift, utstrakt franchise-virksomhet, samt gjennom overtakelse av hoteller med et forbedringspotensiale..."

.....

Altså ikke et ord om miljø og økologi.

OK, la oss se på visjonen:

"Vi skal være skapende, stolte og lidenskapelige mennesker som frigjør energi fordi vi kan, tør og vil gi av oss selv!

"

...

Bra, men miljø? Nei.

....

Stordalen er bred i kjeften og peker åpenbart på viktigheten av at vi satser på miljø og mer naturvennlig matproduksjon. Men det lyder hult når man får servert fakta om hvordan fyren selv opptrer.

Konklusjon: Fyren har sans for fine biler, men bør ligge litt lavere i miljøspørsmål inntil bilparken er krympet, og miljøprofilen hos Choise er hvesset en smule.

Skrevet

Uten å kommentere det du sier om Petter Stordalen forøvrig så må jeg jo bare si at man kan ha så mange biler man bare vil, men man kan ikke kjøre mer enn en om gangen. Og så lenge dette ikke er spesialtbestilte biler for Stordalen så er det jo ikke miljøskadelig å ha mange biler. De forurenser jo ikke der de står i garasjen ;o)

Skrevet

Uten å kommentere det du sier om Petter Stordalen forøvrig så må jeg jo bare si at man kan ha så mange biler man bare vil, men man kan ikke kjøre mer enn en om gangen. Og så lenge dette ikke er spesialtbestilte biler for Stordalen så er det jo ikke miljøskadelig å ha mange biler. De forurenser jo ikke der de står i garasjen ;o)

Nei, der har du selvsagt et poeng :-) Man kan ikke kjøre mer enn en i gangen.

Fint at du ser den på den måten. Jeg blir jo den reneste økologiske persillekvasten, jeg da..med kun tre fete biler på stallen.

Skrevet

HAN kan jo ikke kjøre mer enn en bil av gangen, men kan jo ha mange biler på veien samtidig likevel da..

det er jo bare å låne ut biler det...

Skrevet

Nei, der har du selvsagt et poeng :-) Man kan ikke kjøre mer enn en i gangen.

Fint at du ser den på den måten. Jeg blir jo den reneste økologiske persillekvasten, jeg da..med kun tre fete biler på stallen.

Skal vi se... Tre biler og en moped her i huset. Men en av dem er en veteranbil som maen strengt tatt bare beholder av sentimentale årsaker. Svigers har fem biler og en under restaurering. Men som sagt, man kan bare kjøre en om gangen :-)

Skrevet

Jeg er nok også litt sånn gjør som jeg sier, ikke hva jeg gjør, til ungene mine...

Dessuten kjenner jeg ikke til mange som vil tjene masse penger _og_ ta vare på miljøet samtidig!

Og selvsagt kan flere kjøre bilene hans, hushjelpen, kokken, tjenestepikene, kjærester, kjæresters barn etc. etc. Muligheten er uendelige, så kanskje trenger fyren egentlig flere biler...

Men istedet gir han bort en av sine biler... For en edel mann. Så får han flere til å ha dårlig samvittighet!

Jeg har ikke bil, men jeg røyker, så Stordalen har vel neppe høye tanker om meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...