Gå til innhold

Er norske folk SÅ gniene?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikkje gnien!
Skrevet

Litt gammel sak dette men leste den igår og ble rett og slett irritert over en hel masse.

Den tingen som eg ble mest irritert over ( no som han er komt hem og alt) er hvor latterlig lite penger de fikk i støtte!!

Leste dette :

21.10.06

MADS KOM HJEM, landet på Værnes kl. 1500.

Støtte gitt til konto: 14100 kr.

Resultat etter auksjon: 25000 kr.

Tusen takk for alle bidrag .

14100 kr er latterlig lite med tanke på at det var snakk om han på radio 1 (intervju) og på nrk så folk må jo ha visst om han.

Synst dette var utrolig dårlig når vi har så mange rike som tørker seg i ræven med 500 lapper.

Bare eg som overreagerer eller er noen enige?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• flisa

6

• Caloni Makaroni

4

• 4barns mor-77

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ikke hørt noe om dette før nå jeg. Er ikke sikkert det er så mange andre som har hørt noe heller? Har aldri sett noe om det på tv.

Skrevet

faen heller...reiser du til thailand for å feste og kose med prostituerte så får du søren meg klare deg sjøl viss du kræsjer i fylla.

Skrevet

Aldri hørt om fyren.. men jeg ville sikkert ikke gitt noe om jeg hadde. Gir heller til gode formål...

Skrevet

Er dette en fleip?

Hadde ikke hørt om Mats, og fikk ikke mer lyst til å bidra etter å ha sett linkene.

Skrevet

Bare du som overreagerer.

Selv om jeg kan ha en viss sympati med fyren, er det rimelig mange veldedige formål jeg ville gitt pengene mine til i stedet for en nordmann som driter seg ut i Thailand og er uheldig nok til å få maksimale konsekvenser av dette.

Skrevet

Leser nedenfor at det er Thailands-fyren det er snakk om.

Jeg hadde ikke gitt en krone til den saken selv, med mindre fyren var nær familie.

Snakker om idioti! Stikker til Thailand. Leier moped, kræsjer, finner ut at forsikringa mangler - noe alle som drar til Thailand er opplyste om. Herregud. Jeg har aldri vært i Thailand men drar om noen uker, men samtlige steder jeg har lest om Thailand står det advart mot nettopp dette.

Det finnes ingen unnskyldning for å drite seg ut.

Bruk heller penga til å hjelpe folk som fortjener hjelp. Ikke idioter.

Og det var vel sannsynligvis derfor folk ikke ga.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt en krone til den saken selv, med mindre fyren var nær familie.

Snakker om idioti! Stikker til Thailand. Leier moped, kræsjer, finner ut at forsikringa mangler - noe alle som drar til Thailand er opplyste om. Herregud. Jeg har aldri vært i Thailand men drar om noen uker, men samtlige steder jeg har lest om Thailand står det advart mot nettopp dette.

hehe... Kunne ikke sagt det bedre selv....

Hvor i Thailand skal du?

Skrevet

hehe... Kunne ikke sagt det bedre selv....

Hvor i Thailand skal du?

I utgangspunktet til Phuket, men jeg kommer til å reise litt rundt. Sannsynligvis bare på- og utenfor Phuket. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Du glemte å ta med i dine beregninger at føreren av mopeden ikke hadde førerkort, at politiet ikke gadd å foreta avhør av den norske gutten. Han fikk lese politirapporten en stund senere, og det som sto der var reinspikka løgn. Og at advokaten var korrupt og sto for flere hundre tusen av de pengene som ble avkrevet gutten, samt at han påsto at gutten ville bli holdt tilbake i landet om han ikke betalte, mens passet hans hele tiden lå på politistasjonen og ventet på ham.

Detaljer, kanskje ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Du vil vite om du overreagerer. Jeg mener at måten du framlegger dette på, med ordlyden i innlegget ditt, er å overreagere (i mangel av et bedre ord akkurat nå). Du skriver på en anklagende måte, og det synes jeg ikke blir rett.

Sånn rent bortsett i fra det mener jeg at folk må få lov til å gi til det de ønsker. Jeg synes faktisk 40.000 kroner er ganske mye. Jeg vil heller gi 1.000 kroner til mitt fadderbarn i Peru, enn til en sak som dette.

Skrevet

Skal noen i Norge gjøre noe her, mener jeg den norske ambassaden i Thailand er den rette.

Skrevet

Du glemte å ta med i dine beregninger at føreren av mopeden ikke hadde førerkort, at politiet ikke gadd å foreta avhør av den norske gutten. Han fikk lese politirapporten en stund senere, og det som sto der var reinspikka løgn. Og at advokaten var korrupt og sto for flere hundre tusen av de pengene som ble avkrevet gutten, samt at han påsto at gutten ville bli holdt tilbake i landet om han ikke betalte, mens passet hans hele tiden lå på politistasjonen og ventet på ham.

Detaljer, kanskje ;)

Joa, men ikke noe av det der er nytt. Politiet i Thailand tjener 7000 bath i måneden. Det er det Ole Nordmann på tur bruker der nede på et par dager.

De er korrupte. Det vet alle.

Derfor er det ekstra viktig å unngå konflikter med loven, og det gjør man ikke ved å utsette seg for faren ved å kjøre rundt på moped uten forsikring.

Det advares mot nettopp dette overalt, og drar man til et ukjent land er det greit å sette seg inn i faremomentene der nede.

Caloni Makaroni
Skrevet

Joa, men ikke noe av det der er nytt. Politiet i Thailand tjener 7000 bath i måneden. Det er det Ole Nordmann på tur bruker der nede på et par dager.

De er korrupte. Det vet alle.

Derfor er det ekstra viktig å unngå konflikter med loven, og det gjør man ikke ved å utsette seg for faren ved å kjøre rundt på moped uten forsikring.

Det advares mot nettopp dette overalt, og drar man til et ukjent land er det greit å sette seg inn i faremomentene der nede.

Jepp. Akkurat det der med forsikringa gjorde han galt. Men ellers hadde han maks uflaks på flere steder, tror jeg. Heldigvis hadde han mulighet til å oppdrive de 350.000 som kravet tilslutt endte på. Det hadde vært verre om noen som ganske enkelt ikke har muligheten til å skaffe pengene, hadde vært stuck der.

At det var -han- som ble erstatningspliktig når han selv kjørte rett, mens mopeden med førerkortløs fører kom imot ham i en enveiskjøring (tror jeg det var), det er vel ikke helt riktig. Han ble fortalt at mopedføreren antakelig ikke kom til å overleve. Men det viste seg at han var i "overraskende" god form, da han fikk øye på ham en stund senere.

Caloni Makaroni
Skrevet

Skal noen i Norge gjøre noe her, mener jeg den norske ambassaden i Thailand er den rette.

Den norske ambassaden bidro med å skaffe ham advokaten som doblet erstatningssummen for at han selv skulle få noen hundre tusener rett i lomma ;)

Skrevet

I utgangspunktet til Phuket, men jeg kommer til å reise litt rundt. Sannsynligvis bare på- og utenfor Phuket. :)

Jeg vil gjerne ha et reisebrev etterpå - for jeg FATTER ikke hva som er så besnærende med DEN lange flyturen - vemmelig mat osv. - så jeg må få høre, sant? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...