Gå til innhold

Hvorfor er håndball og damefotball så MØKK KJEDELIG!

Anbefalte innlegg

Gjest Dropper mitt nick nå
Skrevet

I det hele tatt, hvorfor er nesten all dameidrett det kjedeligste i verden?

Mann og barn sier akkurat det samme, og omtrent alle jeg snakker med om det ymter om det samme.

Jeg vet det er diskriminerende, men damehånd og fotball er det kjedeligste som sendes på TV virker det som. Når gutta er i aksjon i sport er det helt motsatt, da står jubelen i taket.

Jeg tror ikke mannen min ofrer damefotballen en tanke annet enn at det er skikkelig turn-off, han slår alltid over om det dukker opp på skjermen.

En annen ting er at alle menn tror 90% av damene som spiller fotball er lesber :/

Jeg selv har prøvd å engasjere meg i dameidrett på tv, men klarer det rett og slett ikke samme hvor mye godvilje jeg legger til.

Hva med dere andre damer, har dere samme erfaringer som meg?

Skrevet

Damefotball er kjedelig, men damehåndballen er gøy å se på.

Skrevet

Herrehåndball er tusen ganger kjedeligere enn damehåndball.

Damefotball orker jeg ikke kommentere en gang ;)

Hilsen tidligere fotballspiller,

Skrevet

90% er nok i det minste laget.

Det som er litt trist, er at det virker som norske kvinnelige idrettsutøvere (eller kvinnelige kjendiser) ofte må kle av seg for å få oppmerksomhet. Plante nakenbilder på nettet (eller diskre få en venn til liksom å begå en tabbe, i realiteten nøye planlagt) selv for å få skutt fart i oppmerksomheten rundt seg.

Jeg synes det er som å selge seg selv nesten på linje med prostitusjon å brette seg ut på internett, men det er nå min mening da! Respekten for de som gjør det blir lik null.

Skrevet

Nei, jeg er ikke enig med deg. Kvinnehåndball er for meg mye mer interessant å se på enn herrehåndball. Herrene raser rett over banen og dundrer ballen i mål (eller uttafor) nesten før du greier å reagere.

Damehåndballen har også fått opp tempo og styrke etterhvert, men jeg synes i alle fall at det skjer litt mer innimellom kontringene enn hos herrene.

I fotball synes jeg det er motsatt.

På meg virker det nesten som om en håndballbane er for liten for herrer og passe for damer - mens en fotballbane blir litt for stor for jentene til at de greier å nok futt i spillet (selv om det her også er stor forskjell på hvordan det var for bare ti år siden).

Min konklusjon:

Håndball: Jenter

Fotball: Gutter

Skrevet

Det som er litt trist, er at det virker som norske kvinnelige idrettsutøvere (eller kvinnelige kjendiser) ofte må kle av seg for å få oppmerksomhet. Plante nakenbilder på nettet (eller diskre få en venn til liksom å begå en tabbe, i realiteten nøye planlagt) selv for å få skutt fart i oppmerksomheten rundt seg.

Jeg synes det er som å selge seg selv nesten på linje med prostitusjon å brette seg ut på internett, men det er nå min mening da! Respekten for de som gjør det blir lik null.

For ikke så lenge siden så jeg bilde på internett av en _mannlig_ kjendis med snoppen ute ...

Skrevet

Jeg spiller fotball og synes damefotball er drepende kjedelig.

Håndball er drepende kjedelig uansett hvordan kjønn som spiller.

Skrevet

Det er fordi kvinner er menn underlegne fysisk og teknisk.

I håndball synes det ikke like godt som i fotball, da herrehåndballen går så fort at folk knapt klarer å følge med på det som skjer. Dessuten er det kvinnehåndball vi i Norge har et forhold til, noe som medfører at vi ikke er klar over de enorme forskjellene.

I fotball synes det langt bedre. Kvinnefotball minner mest om handicapidrett.

Skrevet

Jeg synes herrehåndball er kjedelig. Tror ikke jeg vet navn på en spiller! Ikke har vel norge vært så bra der heller? kanskje bortsett fra en gang i høst.

Skrevet

Jeg er ikke enig med dere; har heller samme mening som et par andre i denne tråden: i damehåndball er det mulighet for å glede seg over taktisk oppbygde angrep - man rekker å se hva som skjer. Det samme gjelder "min" idrett; volleyball. Herrevariantene av samme idretter handler mye mer om kraft og hurtighet, og jeg synes det er mer interessant med det taktiske aspektet.

Skrevet

For ikke så lenge siden så jeg bilde på internett av en _mannlig_ kjendis med snoppen ute ...

Hehe, ja - og lettkleddbilder av Kjelling har vi vel aldri sett. ;) Synes å huske både skiskyttere, fotballspillere og friidrettsutøvere i samme setting.. Men en naken herreoverkropp er vel ikke så "spennende", selv om det ikke har så mye med den aktuelle idretten å gjøre..?

Skrevet

Jeg synes herrehåndball er kjedelig. Tror ikke jeg vet navn på en spiller! Ikke har vel norge vært så bra der heller? kanskje bortsett fra en gang i høst.

De gjør det veldig bra nå.

Skrevet

Nei, jeg er ikke enig med deg. Kvinnehåndball er for meg mye mer interessant å se på enn herrehåndball. Herrene raser rett over banen og dundrer ballen i mål (eller uttafor) nesten før du greier å reagere.

Damehåndballen har også fått opp tempo og styrke etterhvert, men jeg synes i alle fall at det skjer litt mer innimellom kontringene enn hos herrene.

På meg virker det nesten som om en håndballbane er for liten for herrer og passe for damer - mens en fotballbane blir litt for stor for jentene til at de greier å nok futt i spillet (selv om det her også er stor forskjell på hvordan det var for bare ti år siden).

Min konklusjon:

Enig med deg!

Skrevet

Det meste av dameidrett på TV er kjedelig. Vet ikke hvorfor, men det er hvertfall tilfelle synes jeg.

Gjest this is a signature
Skrevet

Det hadde blitt kjedelig uten..

Kun herreidrett hadde jeg blitt lei av..

Gjest this is a signature
Skrevet

Min konklusjon:

Enig..Det har jeg alltid ment.

Skrevet

Det var vel den digre hesteglisende dama hans som fikk mest oppmerksomhet. Det eneste som var pent på henne var de to fordelene, så hun måtte vel bare ta av seg klærne! ;o)

Skrevet

Liker ikke håndball, uansett kjønn, elsker fotball, men ikke damefotball...

Det er mye mer action på fotballbanen når menn spiller, tror det har litt med menns testosteronsnivå og at de er gutter/menn!

Når det gjelder skiskyting f. eks, er det like spennende enten det er damer eller menn!

Skrevet

Hehe, ja - og lettkleddbilder av Kjelling har vi vel aldri sett. ;) Synes å huske både skiskyttere, fotballspillere og friidrettsutøvere i samme setting.. Men en naken herreoverkropp er vel ikke så "spennende", selv om det ikke har så mye med den aktuelle idretten å gjøre..?

Det er forskjell på bar manneoverkropp og naken kropp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...