Gå til innhold

Skrivefeil på ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på den lokale Rimi-butikken i går, da jeg la merke til noe rart..

Ved kassen var det et klistremerke som det sto "Vis legimitasjon uoppfordret dersom du er under 23 år" på!

Er ikke det ganske sprøtt?? Det er tross alt en ting som skal stå plassert der i ganske lang tid framover...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

6

• mumitrollet

4

• fresja

4

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Etter å ha sett alle de solide skiltene med absurde butikknavn rundt i Oslo, så nei - jeg er ikke forbauset. Når ting som "LåseSmed Eksperten" eller "Pizza og Kebab Huset" (fiktive eksempler) får passere, så ...

Skrevet

Har hørt verre. På Back to the Future-boksen som ble utgitt for få år siden, står det med store bokstaver på det flotte omslaget:

TILBAKE TIL FREMTIDEN TRIOLOGI

Det er en voksen feil på en så stor utgivelse.

Caloni Makaroni
Skrevet

Har hørt verre. På Back to the Future-boksen som ble utgitt for få år siden, står det med store bokstaver på det flotte omslaget:

Ah, så det -er- feil, ja! Syntes det var noe rart, nemlig, men jeg var omringet av idioter som mente jeg tok feil ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Etter å ha sett alle de solide skiltene med absurde butikknavn rundt i Oslo, så nei - jeg er ikke forbauset. Når ting som "LåseSmed Eksperten" eller "Pizza og Kebab Huset" (fiktive eksempler) får passere, så ...

Det er helt utrolig hvor mye feil, spesielt orddelingsfeil, som går igjen. Jeg er av typen som kunne ha boikottet ethvert merke eller enhver butikk som har skrivefeil i navnet/produktnavnet, men jeg fant ut at da må jeg nok gå både sulten og tørst etterhvert ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg skulle reise med lavprisekspressen for noen mnd siden. Da må man ha med legitimasjon for å komme på bussen (sjåføren krysser av mot en liste). Det var et par middelaldrende damer der, og de begynte å stresse og pratet høylydt "De sier vi må vise fram legimitasjon, har du med legimitasjonen din, eller? Jeg skal se om jeg finner noe legimitasjon her...ja, der fant jeg legimitasjonen min!"

Det samme gjelder "dektektiv".

Skrevet

Ah, så det -er- feil, ja! Syntes det var noe rart, nemlig, men jeg var omringet av idioter som mente jeg tok feil ;)

Den er gitt ut i ny utgave nå. Jeg lurer på om den samme feilen er å finne der. Det ville i så fall vært virkelig imponerende. :)

Skrevet

Jeg skulle reise med lavprisekspressen for noen mnd siden. Da må man ha med legitimasjon for å komme på bussen (sjåføren krysser av mot en liste). Det var et par middelaldrende damer der, og de begynte å stresse og pratet høylydt "De sier vi må vise fram legimitasjon, har du med legimitasjonen din, eller? Jeg skal se om jeg finner noe legimitasjon her...ja, der fant jeg legimitasjonen min!"

Det samme gjelder "dektektiv".

Haha, "dektektimen" husker jeg ;o)

Skrevet

Den er gitt ut i ny utgave nå. Jeg lurer på om den samme feilen er å finne der. Det ville i så fall vært virkelig imponerende. :)

Jeg ser den setningen er feil, men hvordan skal den egentlig staves? Jeg er ikke så veldig god i sånt.

Gjest njunårsk
Skrevet

? Hva er feilen?

Skrevet

Jeg ser den setningen er feil, men hvordan skal den egentlig staves? Jeg er ikke så veldig god i sånt.

Eksempelet mitt var litt feil.

Det står:

TILBAKE TIL FREMTIDEN

TRIOLOGI BOKS

Det er to grove feil. Trilogi skrives uten o, og det mangler bindestrek mellom Trilogi og Boks.

Ganske imponerende at ingen så feilene før boksen havna i hyllene. :)

Skrevet

Eksempelet mitt var litt feil.

Det står:

TILBAKE TIL FREMTIDEN

TRIOLOGI BOKS

Det er to grove feil. Trilogi skrives uten o, og det mangler bindestrek mellom Trilogi og Boks.

Ganske imponerende at ingen så feilene før boksen havna i hyllene. :)

Jeg så det ikke, men jeg er ikke helt god :-)

Skrevet

Om du aner hvor mange som sier legimitasjon og triologi - av og til pleier jeg å si til den jeg jobber sammen med:"Hvis det kommer en til nå og sier legimitasjon så slår jeg!" ;o)

Og triologi hører jeg minst ukentlig og får nesten hetta hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...