Gå til innhold

Skrivefeil på ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte på både trilogi og triologi og fikk treff på begge!

Og er fremdeles like klok...

Det er fordi så mange skriver feil..

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

6

• mumitrollet

4

• fresja

4

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er fordi så mange skriver feil..

Ikke rart man blir forvirret, nei, men skal huske det rette ordet heretter!

Alt man lærer...

Skrevet

Det står så mye rart i butikkene. På mine trakter selges det mye kotteletter. Noen av ekspeditørene hadde faktisk diskutert stavemåten; rart at ingen tok seg bryet med å slå opp i en ordliste!

Skrevet

Ja, jeg lurer på... har sett en plass det står:

" Norske juletre til salgs"

hmm... burde ik det vært Norske juletrær til salgs..evt Norsk Juletre?

Lenge siden jeg har hatt norsk på skolen, så mulig bøying av ordet tre har gått i glemmeboken, her....

Et tre-treet-trær-trærne?

hmmm...lurer litt...

På nynorsk heiter det juletre både i eintal og fleirtal. Mange av dei som sel juletre er nok bygdefolk som skriv blanding av nynorsk og bokmål.

Skrevet

Da jeg var ung i arbeidlivet, solgte vi utrolig mye muttre/muttrer og nippler. Mannfolkene klarte neste å overbevise meg om at det var korrekt stavet.

Heldigvis er det to p'er i nipples (engelsk), så det blir ikke så mye feil lenger.

Skrevet

Ja er en ganske vanlig feil...Her er "beviset":

http://www.korrekturavdelingen.no/K4VanligeSkrivefeil.htm#l

Tror jeg behersker disse sånn noenlunde. Lodd er litt misvisende her, og burde vært nærmere forklart. Vi kjøper ikke en lodd!

Det er altfor mye miSSforståelse og miSSunnelse her på DOL blant miSSfornøyde dolere. Tenk å ta så fryktelig i miss!

Skrevet

Tror jeg behersker disse sånn noenlunde. Lodd er litt misvisende her, og burde vært nærmere forklart. Vi kjøper ikke en lodd!

Det er altfor mye miSSforståelse og miSSunnelse her på DOL blant miSSfornøyde dolere. Tenk å ta så fryktelig i miss!

I tilegg er det mange tolmodige dolere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...