Gjest Jente31 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Takk for svar..jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut av d du sa ang fam.rådg.men regner m du mente at her trengs d en helt annen hjelp enn dette. Dette er svært sårt for meg, og kan hende d er derfor jeg ble litt satt ut også. Grunnen til at jeg har bedt om fam.rådg.er at jeg ikke får noen som helst støtte fra min mann om at dette er noe vi må ta tak i. Tenkte derfor at dette var en ende jeg må starte i selv, for så å få riktig hjelp, om ikke annet for jentas skyld. Han synes dette er bare tull fordi psykologer osv er oppskrytt og mener vi skal klare d selv. Dette er helt klart noe vi ikke gjør. Kurset var han f.eks bare fysisk tilstede på. Var bare så vidt ham ble m. Men han ble m fordi hans søster forlangte d etter en episode m jenta. Dette er ikke for å svartmale ham, for der er alltid to sider i en sak. Jeg skrev dette i går kveld etter nok en episode hvor han..ja jeg tør ikke engang si d. Jeg har forsøkt å ta tak i alt dette før, men ikke blitt hørt. Jeg er svært fortvilet. Dette er vondt for meg. Regner m dette er en av kansje flere årsaker til min slitenhet også. For jenta er også blitt en slags "plage" for ham. Han lar all sin frustrasjon gå utover henne, fordi hun er blitt "familiens stygge ulv". Ja som sagt. Jeg er nå fortvilet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 1. Han fikk tydeligvis ikke endret holdning etter kurset sist. Familieterapi vil sannsynligvis gi samme resultat. 2. For jenta er en spesialistutredning viktigst. Om denne konkluderer med en sikker diagnose, vil dette kanskje snu både hans syn på at hun trenger hjelp, og muligens gi mer forståelse for hvorfor hun er som hun er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 1. Han fikk tydeligvis ikke endret holdning etter kurset sist. Familieterapi vil sannsynligvis gi samme resultat. 2. For jenta er en spesialistutredning viktigst. Om denne konkluderer med en sikker diagnose, vil dette kanskje snu både hans syn på at hun trenger hjelp, og muligens gi mer forståelse for hvorfor hun er som hun er. Takk for svar. D setter jeg meget stor pris på. Som sagt.. jeg er ikke ute etter at noen skal dømme han. D ville egentlig blitt feil,siden du ikke har hørt hans versjon. For han har ikke bare negative sider. Og jeg har nok mine feiler jeg også. Men mange, bl.a hans søster, har sagt at jeg bør gå. Dette etter en episode hvor han i alkohol påvirket tilstand var i ferd m å kaste steron utav vinduet, helt uten grunn. Her hadde vi politi hjemme, fordi jeg truet m å gå, og da truet ham meg m å begå selvmord osv.. (Dette var dagen etter) Da politiet kom spurte de om han var deprimert, men han svarte nei og så bare stygt på meg. Noe som fra henne var meget sterkt sagt, fordi hun ikke er den som sier noe uten grunn. (Hun er meget oppegående og særdeles flink m og glad i barn, jobber bl.a i barnehage, og vi har vært tette naboer) Jeg vet av egen erfaring, fra mine foreldre, at d ikke alltid er best å bli for barnas skyld. At d noen ganger er best å skilles. Men jeg vet også at mine barn har d bra i forhold til hvordan jeg selv hadde d. Derfor er dette lite enkelt.. Mener du jeg har god nok grunn til å gå? Du nevner at fam.rådg. ikke vil ha noen effekt..Jeg vil jo svært gjerne få d til å fungere, for barna har jo d aller best m begge foreldre men.. Jeg spør deg fordi jeg har fått tillit til deg - dette fordi jeg syns du opptrer svært profesjonellt og gir så ærlige og konkrete svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Takk for svar. D setter jeg meget stor pris på. Som sagt.. jeg er ikke ute etter at noen skal dømme han. D ville egentlig blitt feil,siden du ikke har hørt hans versjon. For han har ikke bare negative sider. Og jeg har nok mine feiler jeg også. Men mange, bl.a hans søster, har sagt at jeg bør gå. Dette etter en episode hvor han i alkohol påvirket tilstand var i ferd m å kaste steron utav vinduet, helt uten grunn. Her hadde vi politi hjemme, fordi jeg truet m å gå, og da truet ham meg m å begå selvmord osv.. (Dette var dagen etter) Da politiet kom spurte de om han var deprimert, men han svarte nei og så bare stygt på meg. Noe som fra henne var meget sterkt sagt, fordi hun ikke er den som sier noe uten grunn. (Hun er meget oppegående og særdeles flink m og glad i barn, jobber bl.a i barnehage, og vi har vært tette naboer) Jeg vet av egen erfaring, fra mine foreldre, at d ikke alltid er best å bli for barnas skyld. At d noen ganger er best å skilles. Men jeg vet også at mine barn har d bra i forhold til hvordan jeg selv hadde d. Derfor er dette lite enkelt.. Mener du jeg har god nok grunn til å gå? Du nevner at fam.rådg. ikke vil ha noen effekt..Jeg vil jo svært gjerne få d til å fungere, for barna har jo d aller best m begge foreldre men.. Jeg spør deg fordi jeg har fått tillit til deg - dette fordi jeg syns du opptrer svært profesjonellt og gir så ærlige og konkrete svar. Det bekymrer meg at han ikke er mer voksen enn han er. han er 43 år..i følge hans fam.bodde han hos besteforeldrene fordi foreldrene hadde store probl. m ham.. dette er selvsagt noe jeg ikke har fått greie på før lang tid etterpå. og ja, hadde jeg visst d jeg vet i dag, ville jeg aldri fått barn m ham. Som sagt, ikke døm ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det bekymrer meg at han ikke er mer voksen enn han er. han er 43 år..i følge hans fam.bodde han hos besteforeldrene fordi foreldrene hadde store probl. m ham.. dette er selvsagt noe jeg ikke har fått greie på før lang tid etterpå. og ja, hadde jeg visst d jeg vet i dag, ville jeg aldri fått barn m ham. Som sagt, ikke døm ham. Beklager.. men jeg synes dette er litt viktig å få m: Om du synes dette er vanskelig å svare på så har jeg full forståelse for dette. Jeg ville bare si at jeg forsøkte å ta dette opp m min lege for 3år siden.. da var jeg ærlig og sa d samme. Men tror ikke han tok meg helt på alvor. Jeg fikk "bare" en resept på Efexor, som jeg siden har stått på. Dette fordi jeg ukontrollert begynte å grine da jeg var der.. og bare d gjorde noe m meg fordi jeg ikke akkurat har så lett for å åpne meg i d "virkelige" liv. Nå har jeg ny lege, men er skeptisk til å si noe om dette. d gjør noe m deg når du ikke blir hørt. TAkk for evt svar igjen. Din hjelp i dette forumet betyr svært mye for meg. Beklager hvis jeg blir oppfattet som masete. Men d er så utrolig mye å ta tak i. Og jeg prøver vikelig;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Takk for svar. D setter jeg meget stor pris på. Som sagt.. jeg er ikke ute etter at noen skal dømme han. D ville egentlig blitt feil,siden du ikke har hørt hans versjon. For han har ikke bare negative sider. Og jeg har nok mine feiler jeg også. Men mange, bl.a hans søster, har sagt at jeg bør gå. Dette etter en episode hvor han i alkohol påvirket tilstand var i ferd m å kaste steron utav vinduet, helt uten grunn. Her hadde vi politi hjemme, fordi jeg truet m å gå, og da truet ham meg m å begå selvmord osv.. (Dette var dagen etter) Da politiet kom spurte de om han var deprimert, men han svarte nei og så bare stygt på meg. Noe som fra henne var meget sterkt sagt, fordi hun ikke er den som sier noe uten grunn. (Hun er meget oppegående og særdeles flink m og glad i barn, jobber bl.a i barnehage, og vi har vært tette naboer) Jeg vet av egen erfaring, fra mine foreldre, at d ikke alltid er best å bli for barnas skyld. At d noen ganger er best å skilles. Men jeg vet også at mine barn har d bra i forhold til hvordan jeg selv hadde d. Derfor er dette lite enkelt.. Mener du jeg har god nok grunn til å gå? Du nevner at fam.rådg. ikke vil ha noen effekt..Jeg vil jo svært gjerne få d til å fungere, for barna har jo d aller best m begge foreldre men.. Jeg spør deg fordi jeg har fått tillit til deg - dette fordi jeg syns du opptrer svært profesjonellt og gir så ærlige og konkrete svar. 1. Jeg har ikke dømt han. 2. Jeg står fast ved den fremgangsmåten jeg har anbefalt for at din datter skal få best mulig hjelp med det du beskrev i ditt første innlegg. 3. Familieterapi kan høres ut som en god løsning for dere i forhold til andre problemer som du nå bringer inn. Forutsetningen er at han er motivert. 4. Jeg har ingen meninger om gå eller bli er den beste løsningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 1. Jeg har ikke dømt han. 2. Jeg står fast ved den fremgangsmåten jeg har anbefalt for at din datter skal få best mulig hjelp med det du beskrev i ditt første innlegg. 3. Familieterapi kan høres ut som en god løsning for dere i forhold til andre problemer som du nå bringer inn. Forutsetningen er at han er motivert. 4. Jeg har ingen meninger om gå eller bli er den beste løsningen. Neida,forstår at du ikke har dømt ham;) Jeg ville bare få d fram, slik at du eller andre ikke vil tro at d er dette jeg er ute etter. Jeg forstår også at du ikke kan si om jeg bør bli eller gå. Etter at jeg stilte spm.har jeg tenkt at dette er noe jeg må finne utav selv. - At d er urimelig av meg å legge denne "avgjørelsen" over på andre (deg). Og at jeg må selv ta ansvar for, og konsekvensene av mine valg.Jeg håpet bare at du kunne si hva du mener ut i fra d jeg har fortalt.. Jeg er rådvill og har desverre ingen tro på at han er motivert for fam.rådg. Dette har han presisert flere ganger. Men tusen takk for at du ga meg svar på dette ang min datter..nå vet jeg iallefall hva jeg kan gjøre for henne. Og d var d viktigste for meg å få svar på. Igjen - takk for hjelpen;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Neida,forstår at du ikke har dømt ham;) Jeg ville bare få d fram, slik at du eller andre ikke vil tro at d er dette jeg er ute etter. Jeg forstår også at du ikke kan si om jeg bør bli eller gå. Etter at jeg stilte spm.har jeg tenkt at dette er noe jeg må finne utav selv. - At d er urimelig av meg å legge denne "avgjørelsen" over på andre (deg). Og at jeg må selv ta ansvar for, og konsekvensene av mine valg.Jeg håpet bare at du kunne si hva du mener ut i fra d jeg har fortalt.. Jeg er rådvill og har desverre ingen tro på at han er motivert for fam.rådg. Dette har han presisert flere ganger. Men tusen takk for at du ga meg svar på dette ang min datter..nå vet jeg iallefall hva jeg kan gjøre for henne. Og d var d viktigste for meg å få svar på. Igjen - takk for hjelpen;) Ps. Jeg må bare få si at jeg er lei meg for, om du oppfatter meg som "masete". Jeg forsto egentlig at dette gikk litt for langt, og at dette i utgangspunktet ikke var d jeg spurte om. Jeg beklager dette på d sterkeste..Skal ikke mase mer :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258275-nhd-et-oppf%C3%B8lgnspmjeg-s%C3%A5-veldig-gjerne-vil-ha-ditt-synspunkt-p%C3%A5/#findComment-2055585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.