Gå til innhold

privatundervisning, hva er passende timebetaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En far ringt meg idag og spurte om jeg til neste år hadde mulighet til å gi privatundervisning i matte til datteren deres som går i 10.klasse på ungdomsskolen. Det blir 2 timer i uken. Jeg har anbefalt en venninne som kan gi privatundervisning i spansk, og dette vil også være 2 timer i uken. Faren spurte hvor mye vi skal ha for dette, og jeg har faktisk ikke peiling, noen forslag?

Skrevet

2-300 kroner i timen, avhengig av hvor mye du må forberede undervisningen.

Skrevet

2-300 kroner i timen, avhengig av hvor mye du må forberede undervisningen.

Er ikke det litt mye? Jeg vet ikke hva de vil jeg skal gjøre av forberedelser men jeg regner med at jeg skal hjelpe henne med lekser og slike ting så vet ikke om det blir så fryktelig mye forberedelser.

Jeg vurderer å si rundt 150kr timen, men vil ikke selge meg for billig heller.

Skrevet

Kommer an på din kompetanse. ER du lærer og kan dette stoffet godt kan du godt forlange minst 200,-. Om du ikke er det (men kan dette bra) vil vel 150-200 være greit.

Skrevet

Har sett 2-300 oppgitt som priser når folk annonserer etter privatlærere på oppslagstavlene på Blindern og sånn. Du skal tross alt ha betalt både for undervisning og forberedelse, i tillegg til bryet det evt er å komme dit jenta skal undervises for bare én times jobb.

Caloni Makaroni
Skrevet

Er ikke det litt mye? Jeg vet ikke hva de vil jeg skal gjøre av forberedelser men jeg regner med at jeg skal hjelpe henne med lekser og slike ting så vet ikke om det blir så fryktelig mye forberedelser.

Jeg synes det høres mye ut med 2-300, ja. Du får det jo skattefritt (går jeg ut i fra), og det er ikke særlig vanlig å få 300 kr rett i lomma for en jobb, i alle fall ikke på timelærerbasis ;)

Men jeg ville tenkt igjennom hvor mye arbeid det ble tilsammen, og ta betalt ut i fra det. Altså at om du regner at du må ha 1 time forberedelse til hver gang, så blir det timelønn for tre timer.

150 kroner/timen høres kanskje ikke så verst ut?

Husk at familien det er snakk om skal overleve også ;) Det blir isåfall snakk om 450 kroner i uka til -deg-, og det samme med den andre. 900 kroner i uka vil jeg si er absolutt store nok utgifter for ekstraundervisning i matte og spansk for en ungdom..om man ser det fra den siden..

Skrevet

Kan du komme og undervise ungen min også?? ;)

Skrevet

Kommer an på din kompetanse. ER du lærer og kan dette stoffet godt kan du godt forlange minst 200,-. Om du ikke er det (men kan dette bra) vil vel 150-200 være greit.

Jeg er ikke lærer nei men jeg er veldig god i matte så 10klasse mattematikk skal jeg nok klare ganse enkelt :)

Jeg har også sett 200-300kr blitt annonsert når jeg søkte litt på nettet istad, men selv om familien ikke har noe problemer med økonomi synes jeg likevel det er litt mye å forlange.

Skrevet

Jeg synes det høres mye ut med 2-300, ja. Du får det jo skattefritt (går jeg ut i fra), og det er ikke særlig vanlig å få 300 kr rett i lomma for en jobb, i alle fall ikke på timelærerbasis ;)

Men jeg ville tenkt igjennom hvor mye arbeid det ble tilsammen, og ta betalt ut i fra det. Altså at om du regner at du må ha 1 time forberedelse til hver gang, så blir det timelønn for tre timer.

Husk at familien det er snakk om skal overleve også ;) Det blir isåfall snakk om 450 kroner i uka til -deg-, og det samme med den andre. 900 kroner i uka vil jeg si er absolutt store nok utgifter for ekstraundervisning i matte og spansk for en ungdom..om man ser det fra den siden..

Ja også skal de jo også betale en annen jente til å undervise i spansk,, og da ville det faktisk blitt 1200 i uken og det blir jo rimelig dyrt.

Skrevet

Kan du komme og undervise ungen min også?? ;)

:-)

Skrevet

Minimum 150 kr.

Kanskje er denne prisen grei for ren leksehjelp. Skal du lage et opplegg og forberede deg, synes jeg du bør ta mer.

Gjest Debra irl
Skrevet

Hva har du i timen på din vanlie jobb? Jeg ville tatt det samme jeg. For denne jobben skal du ikke skatte av går jeg utifra. Så da kommer du jo uansett godt ut av det, og du priser deg ikke helt ut.

Nå tar jeg høyde for at du har en gj.snitt vanlig lønn og ikke en toppjobb med 7-800 000 i året. Da kan nok det jeg tenker med "vanlig timelønn" bli litt heftig.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, jeg hadde jo regna med spanskundervisningen også, da ;)

Men alt i alt blir det veldig mye penger å legge ut for foreldrene, ja. Jeg ville vurdert det litt etter hvor godt jeg kjente familien, om det kan vurderes som en delvis vennetjeneste. Da ville jeg nok justert prisen ned bittelitt enn om det var i forhold til fremmede, og det kun var "business".

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja også skal de jo også betale en annen jente til å undervise i spansk,, og da ville det faktisk blitt 1200 i uken og det blir jo rimelig dyrt.

Hehe...klarte visst å legge svaret mitt under mitt eget innlegg ;) :

Ja, jeg hadde jo regna med spanskundervisningen også, da ;)

Men alt i alt blir det veldig mye penger å legge ut for foreldrene, ja. Jeg ville vurdert det litt etter hvor godt jeg kjente familien, om det kan vurderes som en delvis vennetjeneste. Da ville jeg nok justert prisen ned bittelitt enn om det var i forhold til fremmede, og det kun var "business".

Skrevet

Hva har du i timen på din vanlie jobb? Jeg ville tatt det samme jeg. For denne jobben skal du ikke skatte av går jeg utifra. Så da kommer du jo uansett godt ut av det, og du priser deg ikke helt ut.

Nå tar jeg høyde for at du har en gj.snitt vanlig lønn og ikke en toppjobb med 7-800 000 i året. Da kan nok det jeg tenker med "vanlig timelønn" bli litt heftig.

jeg studerer så jeg jobber ikke :)

Skrevet

Kommer jenta hjem til deg, tar du 150 kr. pr. time. Skal du reise langt av sted må du ta reiseveien i betraktning. Da kan du ta minst 200 Kr. pr. time. Det er ikke ditt problem at foreldrene må ut med mye penger for ekstra undervisning. du trenger ikke å drive veldedighet, du vinner ingen ting på det.

Gjest Debra irl
Skrevet

Tja.

Hva ville jeg vært villig til å betale? 130-150 kr timen tenker jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fant en 12 år gammel lønnsslipp da vi rydda i går, da hadde jeg 178 kr pr time som vikar i grunnskolen. Jeg hadde da lærerutdanning (var ikke adjunkt enda). Det må da ha steget en del på 12 år, eller?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Regner med du skal skatte av pengene? ;-) Da er ikke 2-300 kroner mye. Er det svart arbeid derimot, da kan du godt ta en del mindre.

Skrevet

Regner med du skal skatte av pengene? ;-) Da er ikke 2-300 kroner mye. Er det svart arbeid derimot, da kan du godt ta en del mindre.

Jeg har frikort så jeg skatter ikke. Jeg tror jeg tar rundt 150kr jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...