Gå til innhold

Hvordan få bort fettet i kjøttdeigen?

Anbefalte innlegg

Gjest sparegrisen
Skrevet

Jeg holder på å slanke meg. Har blitt rådet til å bruke karbonadedeig i stede for kjøttdeig. Det hadde jo vært greit om det ikke var så stor prisforskjell. Har kjøpt noen pakker kjøttdeig på tilbud.

Kan jeg få bort fettet om jeg koker kjøttdeigen og så ta bort vannet?

Skrevet

Hvis du har mulighet, så kjøp karbonadedeig i Sverige, den er billigere enn norsk kjøttdeig.

Gjest tippsiii
Skrevet

Hvis du har mulighet, så kjøp karbonadedeig i Sverige, den er billigere enn norsk kjøttdeig.

Jeg leste at karbonadedeigen i Sverige ofte nærmer seg den norske kjøttdeigen på grunn av høyt fettinnhold. Så det kan være lurt å titte på pakken først og se hvor mye fett som egentlig er i den.

Gjest sparegrisen
Skrevet

Jeg leste at karbonadedeigen i Sverige ofte nærmer seg den norske kjøttdeigen på grunn av høyt fettinnhold. Så det kan være lurt å titte på pakken først og se hvor mye fett som egentlig er i den.

Jeg holder på å koke kjøttdeigen nå. Ser at det legger seg noe belegg på siden i kasarollen og litt oppi vannet. Er ikke det fettet da?

Skrevet

Grunnen til at kjøttdeig er billigere enn karbonadedeig er jo nettopp at fettet er billige slamprodukter. Tar du bort fettet minsker du mengden og kjøttprisen blir neppe noe lavere enn kiloprisen for karbonadedeig. Du bare skaper deg masse merarbeid.

Og karbonadedeig er virkelig verdt pengene. At noen kan spise de ekle, hvite trafslegreiene i kjøttdeig er meg ubegripelig =)

Skrevet

Jeg hadde Go og mager Kjøttdeig av svin fra Gilde til middag idag.

Uten salt og vann, og med 9g fett.

Synes den var ålreit jeg :-)

Gjest sparegrisen
Skrevet

Jeg hadde Go og mager Kjøttdeig av svin fra Gilde til middag idag.

Uten salt og vann, og med 9g fett.

Synes den var ålreit jeg :-)

Hva kostet den da?

Jeg kjøpte kjøttdeig til 15 kr. pakken.

Gjest Verdt pengene
Skrevet

Kjøttdeig er nok ikke det lureste hvis du skal slanke deg. Du får koste på deg noen kroner ekstra for kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. Du sparer jo litt uansett, hvis du dropper brus og snop;)

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg holder på å koke kjøttdeigen nå. Ser at det legger seg noe belegg på siden i kasarollen og litt oppi vannet. Er ikke det fettet da?

Uff...

bare den beskrivelsen der, gjør at jeg ikke skjønner at folk kan klare og spise kjøttdeig.

Karbonadedeig er jo dyrere, men mye sunnere og gir deg mer proteiner pga. renere kjøtt, så med tanke på hva kroppen trenger, kan du spise mindre karbonadedeig kontra kjøttdeig....... tror jeg da...

Men jeg aner ikke hvordan man får ut fettet av kjøttdeigen. Jeg bruker bare karbonadedeig, og kyllingkjøttdeig selv.

Vennlig hilsen

Skrevet

Åssen blir den seendes ut etter at du har kokt den? En hard klump?

Gjest annlovinda
Skrevet

Den svenske karbonadedeigen inneholder vel omtrent like mye fett som svinekjøttdeigen, altså max 9-10 %.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...