Gå til innhold

Sporing av pakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt en vare, og har fått nr til å søke den opp. Det står at det er kollinummer. Kan jeg bruke dette nr til å hente pakka på postkontoret før jeg får hentelapp?

Skrevet

Jepp. :) Men om du har printer kan du printe ut hentelapp fra posten.no når du har sporet. Ellers må de skrive hentelapp for hånd på posten og av og til kan det ta laaaaaang tid. ;)

Skrevet

Jepp. :) Men om du har printer kan du printe ut hentelapp fra posten.no når du har sporet. Ellers må de skrive hentelapp for hånd på posten og av og til kan det ta laaaaaang tid. ;)

Så jeg kan ikke bare skrive ned nummeret på en lapp også finner dem pakka? Lang tid, det betyr hvor lenge? Hehe.. Pakka skal være en gave til moren min og jeg var nødt til å bestille i hennes navn. Derfor er det litt dumt å få hentelappen hjem i posten. Men det går med kollinr og ikke sendingsnr?

Skrevet

Så jeg kan ikke bare skrive ned nummeret på en lapp også finner dem pakka? Lang tid, det betyr hvor lenge? Hehe.. Pakka skal være en gave til moren min og jeg var nødt til å bestille i hennes navn. Derfor er det litt dumt å få hentelappen hjem i posten. Men det går med kollinr og ikke sendingsnr?

Joda, du får pakken ved bare å skrive ned nummeret. Lang tid betyr bare såpass lang tid at ettåringen blir grinete og de som står bak deg i køen blir utålmodig. ;) Ikke verre enn det.

Pakkelappen kommer nok i posten i morgen uansett.

Skrevet

Mener at pakkelappen kommer i postkassa dagen etter pakken er fremme, uansett om pakken er hentet eller ikke. Så du forhindrer ikke at moren din får lapp i postkassa ved å hente den med en gang den ankommer postkontoret.

Skrevet

Mener at pakkelappen kommer i postkassa dagen etter pakken er fremme, uansett om pakken er hentet eller ikke. Så du forhindrer ikke at moren din får lapp i postkassa ved å hente den med en gang den ankommer postkontoret.

Åja, men om jeg ikke klarer å forhindre at hun får lappen før meg, så får hun hvertfall ikke pakka på posten :) Da skriver jeg ned nummeret og henter den. Takk for svar ¨:)

Skrevet

Kan vi skrive ut hentelapp, må det være vel så enkelt for de postansatte å gjøre det! Jeg mener de printer ut lapper der jeg henter pakker.

Skrevet

Kan vi skrive ut hentelapp, må det være vel så enkelt for de postansatte å gjøre det! Jeg mener de printer ut lapper der jeg henter pakker.

Det kan godt hende det har kommet såpass langt noen steder her i landet ja. ;) På "min" post-i-butikk gjør de det ikke. Ikke sist jeg hentet pakke iallefall.

Skrevet

Hvorfor går du ikke bare inn på posten.no - skriver inn nummeret - og får opp en hentelapp på skjermen som du skriver ut?

Skrevet

Det kan godt hende det har kommet såpass langt noen steder her i landet ja. ;) På "min" post-i-butikk gjør de det ikke. Ikke sist jeg hentet pakke iallefall.

Post i butikk er vel bare ekspeditører uten noe særlig postutdannelse. De postansatte, med flere års utdanning bak seg, blir jo oppsagt!

Skrevet

Post i butikk er vel bare ekspeditører uten noe særlig postutdannelse. De postansatte, med flere års utdanning bak seg, blir jo oppsagt!

Jepp, så det er for mye forlangt om en butikkansatt som jobber med post kunne skrevet ut en hentelapp! ;)

Hehe..

Skrevet

Jepp, så det er for mye forlangt om en butikkansatt som jobber med post kunne skrevet ut en hentelapp! ;)

Hehe..

Nei akkurat hentelappen burde de ikke ha problem med :-). Vi får jo kassalapper når vi handler!

Skrevet

Jeg har hentet ut pakke på posten uten hentelapp mange ganger uten problem, har bare hatt sporingsnummeret.

Skrevet

Min post-i-butikk er på en Mix kiosk og jeg hentet en pakke der i går uten hente lapp, kun med kollinr. fra en mail. Ikke noe problem, han skrev bare ut en lapp jeg måtte signere på, tok bare noen sekunder.

Skrevet

Min post-i-butikk er på en Mix kiosk og jeg hentet en pakke der i går uten hente lapp, kun med kollinr. fra en mail. Ikke noe problem, han skrev bare ut en lapp jeg måtte signere på, tok bare noen sekunder.

Ja, så flott. :) Jeg bor litt utpå landet så her er det fortsatt penn og papir som gjelder. *humre*

Eller så kan det være damen bak disken som ikke vet opp og ned på annet enn penn og papir heller da. ;)

Skrevet

Hvorfor går du ikke bare inn på posten.no - skriver inn nummeret - og får opp en hentelapp på skjermen som du skriver ut?

Får ikke opp noen hentelapp jeg. Ikke har jeg printer heller.

Skrevet

Står på posten.no, at om man ikke har hentelapp fra posten, men bare nummeret eller nettutskrift må man ha legitimasjon. Pakken står i moren min sitt navn. Vi har samme etternavn. Får jeg hentet ut pakken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...