Gjest plagsom person Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har tidligere skrevet inn her om en person i min familie som liker å lage litt oppstandelse rundt seg selv. Og hun skulle absolutt ha vært til psykolog. Fastlegen hennes gir henne bare piller og lar det skure og gå virker det som(mulig jeg tar feil selvsagt). Hun kan være ekstremt plagsom. Hun prater om gjenferd og diverse syn som hun liksom har hatt. Til og med sagt at hun har "sett" avdøde familiemedlemmer. Dette er slitende for oss som må høre på. Nå har hun kommet med en ny "greie". Nå påstår hun at hun er bifil og lager en greie ut av dette. Jeg tror dette er enda en måte for henne å få oppmerksomhet. Det rauser inn sms til meg med detaljer om spøkelser en dag og nå nylig om detaljer om at hun er bifil. Jeg blir sprø snart! Det er som en plagsom mygg som surrer rundt øret mitt. Jeg kan nok ikke kutte helt kontakt heller fordi det er snakk om familie(ikke nær familie). Føler jeg er stygg mot henne om jeg kutter all kontakt. Hun har jo sikkert en diagnose som er årsak til hennes oppførsel? Er det noen som har råd for å dempe denne personen? Skal jeg fullstendig overse pjattet hennes eller skal jeg jatte med og bare late som ingenting og kanskje det demper seg på den måten? Hun "ser" ikke like ofte gjenferd nå som hun er medisinert, men hun prater som en foss. Dette ble enda værre etter medisineringen. *hjeeelp* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258353-hvordan-dempe-slike-folk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Elizabeth Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei! Dette har jeg egentlig ikke noe grunnlag for å svare på, men skriver litt av hva jeg tenker likevel. Jeg tror jeg ville prøvd å vise forståelse i form av at jeg ville oppmuntret vedkommende til å søke hjelp, men jeg tror ikke jeg ville jattet med når hun forteller om spøkelser ol. Kanskje du kan si at du forstår at det må være vanskelig å føle at man ser det hun synes hun ser, men at det ikke har noe med virkeligheten å gjøre og at hvis hun tviler på det, må hun søke hjelp for det er ikke noe du kan hjelpe henne med og ønsker å snakke om. Jeg tror ikke at hun slutter hvis du jatter med. Jeg tror hun trenger å erfare at andre ikke kan følge henne i det hun snakker om, og at andre blir avvisende når hun tar opp disse temaene og maser. Jeg tror altså at hun må erfare "hva som funker" for å lære normal interaksjon mellom mennesker og det lærer hun ikke hvis du jatter med. Når det gjelder dette med at hun sier hun er bifil, tror jeg at jeg ville sagt at du alltid vil akseptere henne slik hun er uansett legning og at det er fint at hun kan være åpen om sin legning, men jeg tror det er greit at du setter grensen der ved å ikke gi videre respons på masing. Du kan oppmuntre henne til å søke hjelp, men du kan ikke gjøre henne frisk. Derfor må det være greit å sette grenser når du blir for sliten. Uten at jeg egentlig vet hva jeg snakker om da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258353-hvordan-dempe-slike-folk/#findComment-2055996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.