Gå til innhold

Mandlene til baksten full av Larver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Kvled skulle vi endelig få tid til å skolde mandlene til julens marsipan å så når vi var ferdige og skulle legge de utover ovnsplata så så vi mørke flekker på noen, noe som viste seg å være larver i oen og "ganger" i noen :(

Tenker på alle som har kjøpt av disse mandlene på løsvekt til sin julebakst og kanskje ikke har skoldet dem å sett larvene!

Hele 1 kg ferdig skoldede mandler gikk i søpla her- ergerlig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Æsj!

Larver.

Ursj!

Men vår mat av både planter/dyr er jo naturlig mat også for "andre uønskede livsarter" som larver... og jo mindre kjemikalier vi pøser i maten vår- dess større sannsynlighet er det at vi møter en larv i salaten (eller i mandler som du sier her).

Uansett- Æsj!

Bedre lykke neste gang!

Skrevet

Oi - jeg har også kjøpt mandler i løsvekt. Gjett om de skal sjekkes!

Caloni Makaroni
Skrevet

*grøsse*

Gi beskjed til butikken, i alle fall!

Skrevet

*grøsse*

Gi beskjed til butikken, i alle fall!

Kjøpte de for vel 2 uker siden så mandel kurven deres er nok fylt opp et par ganger etter dette.

huff det er sikkert mye julebakst med stekte larver i år her omkring :(

Caloni Makaroni
Skrevet

Kjøpte de for vel 2 uker siden så mandel kurven deres er nok fylt opp et par ganger etter dette.

huff det er sikkert mye julebakst med stekte larver i år her omkring :(

Jeg vil helst ikke vite hvor du bor, for å si det sånn ;)

Men kan være greit å si ifra til butikken likevel. Kanskje har de et stort parti mandler de har kjøpt inn, som de ennå bruker av. Uansett hadde det vel ikke skadet om de rengjorde det de har mandlene oppi i butikken *grøsse litt mer*

Skrevet

*Puh* Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg kjøpte 3 poser med mandler og ikke i løs vekt nettopp... Poden skal få lage brente mandler til julegaver til helga. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...