Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er etter min mening ikke greit, hvis det ikke skjer noe helt spesielt.

Men det jeg reagerer minst like mye på er de disse tullingene som har tipset VG anonymt om saken.

Fytti helvete for noen slu og feige jævler.

Dette her skal vi ha til å styre landet vårt. De skulle ha blitt kastet på hue og rævva ut av Stortinget.

Dette her burde ha vært tatt opp internt på Stortinget og ordnet opp der, ikke løpe til VG for å lage mest mulig dævelskap for å sverte andre.

På en måte syns jeg det er greit at det har kommet fram i lyset. Kanskje mange vil tenke seg om før de drikker om de er på jobb. Synes det er en ukultur å drikke på jobben.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• nick

10

• gripp

8

• Mista nikket

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Der har du selvsagt et poeng. Sandberg var vel ikke mer edru eller full enn de andre som satt og knisa i salen.

Men det virker jo amatørmessig og tankeløst å legge juleavslutning med øl og dram til den selsamme kveld da man senere skal inn i salen og votete..med tv-kamera gående hele tiden.

Enig i det - jeg er bare litt hissig for jeg HAR VONDT I HALSEN! hehe

Skrevet

På en måte syns jeg det er greit at det har kommet fram i lyset. Kanskje mange vil tenke seg om før de drikker om de er på jobb. Synes det er en ukultur å drikke på jobben.

Selvsagt er det en ukultur, men det hadde da ikke vært noe problem for Stortinget og ordne opp i dette intern.

Ikke nødvendig at VG tar opp saken for at de skulle få bukt med dette problemet.

Forøvrig er ikke Sandberg den eneste som har gjort dette.

Skrevet

Det er etter min mening ikke greit, hvis det ikke skjer noe helt spesielt.

Men det jeg reagerer minst like mye på er de disse tullingene som har tipset VG anonymt om saken.

Fytti helvete for noen slu og feige jævler.

Dette her skal vi ha til å styre landet vårt. De skulle ha blitt kastet på hue og rævva ut av Stortinget.

Dette her burde ha vært tatt opp internt på Stortinget og ordnet opp der, ikke løpe til VG for å lage mest mulig dævelskap for å sverte andre.

Helt enig!

For som jeg sier flere ganger i denne tråden - hadde Sandberg tatt seg en pils og to akevitt mens han leste sakspapirer på senge klokka 02 om natta og måtte opp og votere klokka 08 - så hadde ingen visst det - eller brydd seg.

Senga har visst alt å si ....enda antall timer er de samme.

Skrevet

De har ikke noen 8-16-jobb heller da.

Skrevet

Jeg blir sparka om jeg drikker på jobben. Det er vel slik det er i teorien, på de fleste steder iallefall.

Jeg tror det verste jeg hørte var da Siv Jensen påsto at dette var det noen som hadde dratt fram for å få FRP til å se dårlig ut. At det var mobbing. My gosh. Virkelighetsperspektivene er long lost der iblant.

Jeg tror Siv Jensen har rett i det.

Skrevet

Selvsagt er det en ukultur, men det hadde da ikke vært noe problem for Stortinget og ordne opp i dette intern.

Ikke nødvendig at VG tar opp saken for at de skulle få bukt med dette problemet.

Men det er det man vil huske. Urettferdig er det.

Skrevet

Internt har det sikkert vært lenge nok. Men nå har det kommet ut til oss. Så det jeg mente var at de bør tenke seg om før de gjør sånt noe igjen.

Og er det noen som blir tatt for å drikke, så underdriver de gjerne hvor mye de har tatt

Skrevet

Nei, det er så. Men de jobber vel ikke 24/7. Er de så sugne på alkohol kan de sikkert finne andre tider å drikke på. Ikke akkurat i arbeidstiden

Skrevet

Jeg blir sparka om jeg drikker på jobben. Det er vel slik det er i teorien, på de fleste steder iallefall.

Jeg tror det verste jeg hørte var da Siv Jensen påsto at dette var det noen som hadde dratt fram for å få FRP til å se dårlig ut. At det var mobbing. My gosh. Virkelighetsperspektivene er long lost der iblant.

Hvis det var det verste du har hørt, har du ikke hørt mye.

VG skriver jo i dag at nesten alle spurte representanter hadde drukket i forkant av møtet. Sandbergs problem er at han entret talerstolen. Selvsagt har dekningen av slike saker også en politisk agenda.

Det er selvsagt et problem for hele Stortinget når statsbudsjettet vedtas under omstendigheter der representantene ikke føler seg skikket til å gå på talerstalen. Pinlig.

Akkurat det at de fleste var lett påseilet, gjør nok at kritikken stilner og saken roer seg. Det er så mye glasshus rundt de fleste, at de gjør lurest i å holde kjeft.

Men Stortinget burde tatt opp alkoholkutymer på bred basis, og diskutert dette.

Skrevet

Jeg tror Siv Jensen har rett i det.

Hun mente jo det samme om Søviknes i sin tid, om jeg ikke husker feil. Tåredryppende var det, slik hun forsvarte ham. Senere kom det frem at hun på dét tidspunkt visste at Søviknes var skyldig.

Skrevet

Jeg hadde ikke sluppet unna om jeg hadde møtt beruset på jobb, det er helt sikkert - og min jobb er ikke i nærheten så viktig som gjengen på Tinget!

Saken var vel ikke om han var beruset, men om han hadde drukket alkohol. Om du hadde drukket litt i lunsjen, men ikke fremstod beruset, ville det vel heller ikke fått konsekvenser?

Skrevet

Nei, det er så. Men de jobber vel ikke 24/7. Er de så sugne på alkohol kan de sikkert finne andre tider å drikke på. Ikke akkurat i arbeidstiden

Jeg kjenner ei som var statssekretær i forrige regjering - hun sto opp 0600 hver dag . . gikk 1 time på jobb, jobbet fra 07 og ofte til 23 om kvelden - i alle fall aldri kortere enn 07.

Fmailien hennes bodde i Østfold så hun BODDE nærmest på jobben.

På jentemiddag hjemme hos henne en fredag - i Østfold, så satt vi og hadde middag og masse vin - men hun ble oppringt hele tiden fra jobben. Hun hadde egentlig aldri helt fri.

Man blir sliten etter 4 slike år :)

Skrevet

Synes uansett ikke de bør drikke mens de er på Tinget. Skjønner ikke hvorfor de serverer alkohol i restauranten der, det er noe underlig, reglene ellers i samfunnet tatt i betraktning.

Om de er ute på restaurant (representasjon) er det noe annet.

Skrevet

Hun mente jo det samme om Søviknes i sin tid, om jeg ikke husker feil. Tåredryppende var det, slik hun forsvarte ham. Senere kom det frem at hun på dét tidspunkt visste at Søviknes var skyldig.

Søviknes hadde vel mest å forklare overfor kona - jeg brydde meg katta om han pulte rundt hele, for de som hadde han som ordfører var visst veldig fornøyd med han.

Og jeg skjønner egentlig ikke at partiet skulle mene noe om det i det hele tatt.

Skrevet

Synes uansett ikke de bør drikke mens de er på Tinget. Skjønner ikke hvorfor de serverer alkohol i restauranten der, det er noe underlig, reglene ellers i samfunnet tatt i betraktning.

Om de er ute på restaurant (representasjon) er det noe annet.

Jeg har vært der og de drikker nok etter jobben - før de drar opp på hybelen. Men ofte blir de sittende der i kjellerstua på Stortinget - eller på kontoret. Det er en ganske så spesiell jobb ja.

Jeg syns Sandberg skulle ha stått frem og bare beklaget det og så vært ferdig med det.

Skrevet

Saken var vel ikke om han var beruset, men om han hadde drukket alkohol. Om du hadde drukket litt i lunsjen, men ikke fremstod beruset, ville det vel heller ikke fått konsekvenser?

Jeg synes ikke man skal drikke på jobben uansett jeg da, men det er nå meg.

Skrevet

Søviknes hadde vel mest å forklare overfor kona - jeg brydde meg katta om han pulte rundt hele, for de som hadde han som ordfører var visst veldig fornøyd med han.

Og jeg skjønner egentlig ikke at partiet skulle mene noe om det i det hele tatt.

Så du synes det er helt greit at en leder i partiet har sex med en knapt 16-årig jente på et partiarrangement (og blir beskylt for voldtekt/overgrep), nekter for at noe som helst har skjedd mellom dem, og siden må innrømme at han løy? Greit også at Siv forsvarte løgnen hans, til tross for at hun visstnok kjente sannheten?

Deg om det...

Skrevet

Var ikke hovedproblemet i Søviknes-saken at det var en jentunge han knullet? Hun var vel knapt lovlig såvidt jeg kan huske?

Skrevet

Jeg kjenner ei som var statssekretær i forrige regjering - hun sto opp 0600 hver dag . . gikk 1 time på jobb, jobbet fra 07 og ofte til 23 om kvelden - i alle fall aldri kortere enn 07.

Fmailien hennes bodde i Østfold så hun BODDE nærmest på jobben.

På jentemiddag hjemme hos henne en fredag - i Østfold, så satt vi og hadde middag og masse vin - men hun ble oppringt hele tiden fra jobben. Hun hadde egentlig aldri helt fri.

Man blir sliten etter 4 slike år :)

Huff ja, det skjønner jeg. Det er en jobb jeg aldri hadde klart. Passer egentlig veldig dårlig med familie eller et sosialt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...