Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke man skal drikke på jobben uansett jeg da, men det er nå meg.

Andre syns noe annet.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• nick

10

• gripp

8

• Mista nikket

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke man skal drikke på jobben uansett jeg da, men det er nå meg.

Der er jeg også.

Skrevet

Så du synes det er helt greit at en leder i partiet har sex med en knapt 16-årig jente på et partiarrangement (og blir beskylt for voldtekt/overgrep), nekter for at noe som helst har skjedd mellom dem, og siden må innrømme at han løy? Greit også at Siv forsvarte løgnen hans, til tross for at hun visstnok kjente sannheten?

Deg om det...

Jeg er enig med deg, det Søviknes gjorde var et maktovergrep som heldigvis få gjør ham etter! Men det Sandberg gjorde tror jeg skjer oftere enn vi vet, og jeg tror (dessverre) at det ikke hadde kommet frem i pressen dersom han ikke var Frp-politiker!

mvh

Skrevet

Så du synes det er helt greit at en leder i partiet har sex med en knapt 16-årig jente på et partiarrangement (og blir beskylt for voldtekt/overgrep), nekter for at noe som helst har skjedd mellom dem, og siden må innrømme at han løy? Greit også at Siv forsvarte løgnen hans, til tross for at hun visstnok kjente sannheten?

Deg om det...

Nei greit syns jeg ikke det er - og det syntes ikke Søviknes heller da han fant ut at hun ikke var 18 som hun påstod. Hvorfor påstod hun det tro - - =?

KLart det var foreldrene hennes om fant ut dette og DA ble det et overgrep.

En 16-åring som juger seg inn på et sted med 18-årsgrense er ikke ei lita søt snelle med fletter og skoleransel. Hun visste hva hun gjorde.

At han var en dust er vel hevet over enhver tvil - men det finnes massevis av slike duster.

Han er ikke pedofil som flere vil ha det til. - men han har vært utro mot kona og driti seg ut.

Skrevet

Var ikke hovedproblemet i Søviknes-saken at det var en jentunge han knullet? Hun var vel knapt lovlig såvidt jeg kan huske?

HUn jugde seg inn på en 18-års grense og visste hva hun gjorde - hun var 16. Det var vel i ettertid at dette ble en overgrepssak. Klart han skulle styrt unna - men det er mer mellom kona og han -enn mellom oss og han.

Skrevet

Huff ja, det skjønner jeg. Det er en jobb jeg aldri hadde klart. Passer egentlig veldig dårlig med familie eller et sosialt liv.

Ja - det er ikke alle familier som syns det er greit heller - flere blir skilt i prosessen . så mye for å være folkevalgt. Jeg fikk mer enn nok med kommune-. og fylkespolitikk -da har man jo sin egen jobb og familie i tillegg. Da skal man ha glød gitt! :)

Skrevet

Andre syns noe annet.

Og det er helt greit for meg, jeg legger meg ikke ned og sparker i golvet og griner om noen har andre meninger enn meg. ;o)

Skrevet

Nei, ikke for noen.

For en sjef blir det umulig å trekke grenser mellom bare litt inntak og for mye. I de fleste tilfeller kan han ikke forlange promilleprøve av ansatte. Men han kan noen ganger se/merke inntak av alkohol. Da får det være grensen han bruker.

Fra stortingsrepresentanter forventes mer. Mye mer. Kan de ikke styre sitt eget alkoholkonsum bedre, kan de heller ikke styre et helt land. Dessuten kan ikke lovgiver forvente folks repekt for lover når de ikke holder dem selv.

Ingen skal bagatellisere inntak i jobbsammenheng. I den aktuelle kommiteen drakk alle unntatt en. De har skadet Stortingets rennome med sin adferd og burde overlate plassene sine til andre.

Alkohol skal kun nytes på egnede steder og tider. På Stortinget burde de være voksne nok til å forstå hvorfor: Av hensyn til sikkerhet for å unngå kvalitetsforringelse på arbeidet, ingen votering skal være under det minste påvirkning av alkoholinntak, av hensyn til Stortingets renomme og av hensyn til at folk skal unngå usikkerhet om deres arbeid.

De har fått en jobb som har krevd tillit fra tusenvis av stemmegivere. Da skal de også fjerne enhver tvil om rot i arbeidet overfor stemmegiverne. Ingen ved sine fulle fem setter seg inn i en bil med påvirket sjåfør; like lite kan vi ha påvirkede stortingsrepresentanter.

For meg kan folk gjerne drikke seg stup fulle, bare det ikke går ut over noen. Fok flest viser at de kan legge fuktige fester til egnet sted og tid.

Gjest kvinne i Pr bransjen
Skrevet

Orker ikke lese mer enn halve tråden, for de fleste svar går igjen.

Jeg vil bare si at Frp Krise håndterer denne saken veldig dårlig. De som driver med kommunikasjon, vet at det lureste Frp kan gjøre er å gå ut å beklage saken, men det gjør de ikke.

Siv Jensen hadde en tåre i øyekroken i går kveld. For meg minner det veldig om Søviknes saken. Heller ikke der kom det noen beklagelse. Frp vant nok på den saken, men ikke på Sandbergs opptreden på talestolen.

Det var nok flere i den salen som hadde tatt seg en lille, men Sandberg var den eneste som inntok talestolen. Derfor får han også medienes søkelys på seg. Dumt. Han er en god politiker, og burde visst bedre.

Skrevet

Hvis det var det verste du har hørt, har du ikke hørt mye.

VG skriver jo i dag at nesten alle spurte representanter hadde drukket i forkant av møtet. Sandbergs problem er at han entret talerstolen. Selvsagt har dekningen av slike saker også en politisk agenda.

Det er selvsagt et problem for hele Stortinget når statsbudsjettet vedtas under omstendigheter der representantene ikke føler seg skikket til å gå på talerstalen. Pinlig.

Akkurat det at de fleste var lett påseilet, gjør nok at kritikken stilner og saken roer seg. Det er så mye glasshus rundt de fleste, at de gjør lurest i å holde kjeft.

Men Stortinget burde tatt opp alkoholkutymer på bred basis, og diskutert dette.

"Det er selvsagt et problem for hele Stortinget når statsbudsjettet vedtas under omstendigheter der representantene ikke føler seg skikket til å gå på talerstalen. Pinlig."

Det er vel ingen som har sagt at representantene ikke følte seg skikket til å .... ?

La meg stille deg ett spm:

Dersom du drikker en pils på kvelden feks kl 0200 og er på jobb kl 0700; er det OK?

Jeg har forstått saken slik at han drakk en pils på en restaurant i forbindelse med en markering, så et par små drinker. Må si at jeg har drukket mer "på jobben" enn dette.

Deretter måtte han "på jobb" en liten stund. Om han ikke var beruset er det OK for meg. Hvor beruset kan man bli når seks, syv stykker deler en halv flaske?

Har selv hatt jobb for EU-kommisjonen og har fått servert vin til lunch. Skulle jeg unngått å gå tilbake til kontoret?

Eller hva med journalistene? Mange av de skriver artikler etter at de har tatt en pils eller to. Skal de kunne skrive om viktige ting?

Skrevet

Jeg synes det er helt greit, så lenge man får gjort det man skal.

Skrevet

"Det er selvsagt et problem for hele Stortinget når statsbudsjettet vedtas under omstendigheter der representantene ikke føler seg skikket til å gå på talerstalen. Pinlig."

Det er vel ingen som har sagt at representantene ikke følte seg skikket til å .... ?

La meg stille deg ett spm:

Dersom du drikker en pils på kvelden feks kl 0200 og er på jobb kl 0700; er det OK?

Jeg har forstått saken slik at han drakk en pils på en restaurant i forbindelse med en markering, så et par små drinker. Må si at jeg har drukket mer "på jobben" enn dette.

Deretter måtte han "på jobb" en liten stund. Om han ikke var beruset er det OK for meg. Hvor beruset kan man bli når seks, syv stykker deler en halv flaske?

Har selv hatt jobb for EU-kommisjonen og har fått servert vin til lunch. Skulle jeg unngått å gå tilbake til kontoret?

Eller hva med journalistene? Mange av de skriver artikler etter at de har tatt en pils eller to. Skal de kunne skrive om viktige ting?

Det blir så mye pretensiøst mas i innlegget ditt. Du stiller dessuten ikke ett spørsmål, du stiller mange.

Om man tar en pils fem timer før man skal på jobb, er det selvsagt helt greit.

Sandberg var neppe særlig påvirket. Jeg synes han virket i overkant festlig, men var kanskje bare litt oppstemt over den søte førjulstiden.

Poenget er at vi bør tilstrebe et rusfritt arbeidsliv og at vi ikke er tjent med at det ubetingede kravet til "edru på jobb" fravikes.

Stortingets opplegg med øl og dram umiddelbart før votering/debatt i salen er jo direkte latterlig.

....

Du har jobbet for EU-kommisjonen og har derfor sikkert svært kontinentale vaner.

Synes du man generelt sett burde drikke mer alkohol i arbeidstiden i Norge?

Skrevet

Alle er vel enig om at det ikke er greit å drikke på jobb. Jeg er likevel helt enig med Flisa, om at dette burde vært ryddet opp internt. Jeg blir lettere oppgitt over alle som liksom skal være best i klassen.

Skrevet

Vi får servert alkohol på jobb en gang i året og det er under julelunsjen. Jeg rører den ikke.Drikker heller brus til maten.

Har aldri sett noen berusa etter julelunsjen på jobben vår.

Skrevet

Det blir så mye pretensiøst mas i innlegget ditt. Du stiller dessuten ikke ett spørsmål, du stiller mange.

Sandberg var neppe særlig påvirket. Jeg synes han virket i overkant festlig, men var kanskje bare litt oppstemt over den søte førjulstiden.

Poenget er at vi bør tilstrebe et rusfritt arbeidsliv og at vi ikke er tjent med at det ubetingede kravet til "edru på jobb" fravikes.

Stortingets opplegg med øl og dram umiddelbart før votering/debatt i salen er jo direkte latterlig.

....

Du har jobbet for EU-kommisjonen og har derfor sikkert svært kontinentale vaner.

Det er vel neppe noe mål at det drikkes mer i arbeidstiden, dog er det behov for litt mer edruelighet i korsfestelsen av små synder.

Det er ikke lenge siden det ville vært lov å kjøre bil med denne promillen. De fleste av de som var "beruset" kunne nok også lovlig kjørt bil.

Skrevet

....

Får ta det i to innlag da.

Ordboken definer pretensiøst som:

pretensiøst: fordringsfull; innbilsk et p-t program

Kanskje ikke helt riktig fremmedord?

Skrevet

Nei -men det var snakk om 6-8 timer, sant? - det er fordi konsumet foregikk samme dag at folk er harme her.

Hadde SAndberg drukket klokka 02 på natta - og møtt opp til votering kl 0800 så hadde ikke en kjeft sagt NOE.

Dersom man stiller på jobb i brisen tilstand og luktende av alkohol så er det fullstendig uvesentlig hvor eller når man har drukket. Du drar frem èn øl. En øl, litt vin og et par-tre akkevitter er en annen sak. Sitter du å dytter det i deg klokka 2 om natta, 5-6 timer før du skal på jobb, så har du faktisk et problem.

Det er ikke noen unnskyldning for å drikke på jobben at man kan drikke hjemme? Det virker som det er det du mener?

Videre så skiller du ikke mellom det å drikke på kontoret med det å besvare telefonen når man er på fest. To vidt forskjellige situasjoner.

Skrevet

Vi får servert alkohol på jobb en gang i året og det er under julelunsjen. Jeg rører den ikke.Drikker heller brus til maten.

Har aldri sett noen berusa etter julelunsjen på jobben vår.

Jeg har også vært i jobbrelaterte situasjoner der det ble nydt alkohol, men da var det ingen som gikk tilbake til jobben etterpå.

Skrevet

Alle er vel enig om at det ikke er greit å drikke på jobb. Jeg er likevel helt enig med Flisa, om at dette burde vært ryddet opp internt. Jeg blir lettere oppgitt over alle som liksom skal være best i klassen.

Det er presis det de folkevalgte ikke er enige om. De synes skjønt enige om det motsatte.

Skrevet

Orker ikke lese mer enn halve tråden, for de fleste svar går igjen.

Jeg vil bare si at Frp Krise håndterer denne saken veldig dårlig. De som driver med kommunikasjon, vet at det lureste Frp kan gjøre er å gå ut å beklage saken, men det gjør de ikke.

Siv Jensen hadde en tåre i øyekroken i går kveld. For meg minner det veldig om Søviknes saken. Heller ikke der kom det noen beklagelse. Frp vant nok på den saken, men ikke på Sandbergs opptreden på talestolen.

Det var nok flere i den salen som hadde tatt seg en lille, men Sandberg var den eneste som inntok talestolen. Derfor får han også medienes søkelys på seg. Dumt. Han er en god politiker, og burde visst bedre.

Jeg kjenner ikke til fyren, men det lille jeg har lest om han tyder ikke på at han lider av god dømmekraft.

Han virker særdeles lite smart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...