Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/innenriks/article835083.ece

Det står å lese i avisen at en vanlig forekommende selskapslek der nord, er som følger:

En av selskapets deltakere joiker, og den andre drikker.

Hver gang den ene joiker, skal den andre drikke.

Man skulle tro leken ikke er så spennende, siden det sikkert er mer slitsomt å drikke enn å joike..over tid, og hvem som vinner, er ikke vanskelig å spå.

Blant UP-kolleger kalles det visstnok UP-Joik, men kan sikkert tilpasses andre bransjer.

Til dere der nord; Er dette en vanlig selskapslek? I så fall..er det de forholdsvis enkle reglene som gjør den så populær?

Skrevet

Hehe, snakker om forklaringer denne tidligere UP sjefen kommer med.

Han som UP sjef burde i alle fall visst at han ikke skulle ha drukket rett etter et slik trafikk uhell. Så hvis de ikke klarer å dømme han for ren fyllekjøring, noen som antagelig er sannheten, så får de dømme han på at han drakk for tidlig etter uhellet.

Skrevet

Han som UP sjef burde i alle fall visst at han ikke skulle ha drukket rett etter et slik trafikk uhell. Så hvis de ikke klarer å dømme han for ren fyllekjøring, noen som antagelig er sannheten, så får de dømme han på at han drakk for tidlig etter uhellet.

Tja, vel..at en slik kar hadde jobb som UP-sjef sier vel en del om politietaten også.

Men jeg ble i grunnen mest nysgjerring på denne:

"

- Jeg måtte ta en skikkelig kraftig slurk med vodka hver gang han joiket. For å si det enkelt: Han joiket og jeg skålte, sa Holand.

- Jeg forstod at det var en seremoni, at det var slik det skulle foregå.

"

....

Vi har jo hørt om fester hvor man kyler ned en halv pils hver gang det er scoring på tippekupongen, men denne varianter som UP-sjefen har praktisert, er ukjent for meg.

Skrevet

Tja, vel..at en slik kar hadde jobb som UP-sjef sier vel en del om politietaten også.

Men jeg ble i grunnen mest nysgjerring på denne:

"

- Jeg måtte ta en skikkelig kraftig slurk med vodka hver gang han joiket. For å si det enkelt: Han joiket og jeg skålte, sa Holand.

- Jeg forstod at det var en seremoni, at det var slik det skulle foregå.

"

....

Vi har jo hørt om fester hvor man kyler ned en halv pils hver gang det er scoring på tippekupongen, men denne varianter som UP-sjefen har praktisert, er ukjent for meg.

En kamerat av meg har jobbet i UP i endel år i tillegg kjenner jeg en til som jobber i UP, kanskje jeg burde spørre dem litt om denne praksisen.

Kanskje dette er en ny vervekampanje til etaten?

Skrevet

Har aldri hørt om denne selskapsleken før jeg leste om den i lokalavisa i dag. Har bodd i Nordnorge hele mitt liv og på forskjellige steder. Tror at dette må være noe som forekommer kun i samiske miljø. Kanskje i bygder som Kautokeino, Karasjok, Tana?? Kanskje noen derifra som har hørt om dette????

Skrevet

Har ikke hørt om leken før - og tipper at det er en veeeldig lokal variant. Tipper det er en spontan variasjon over temaet "plingfest". Hvor kreativ kan man ikke være i festlig lag som har vart fra dagen før?

Skrevet

At han ikke skulle ha drukket etter uhellet burde jo han av alle visst, en edru politimann.

Regner med at han ikke var edru, og prøver å komme seg unna med denne tynne unnskyldningen, eneste håpet han har. Nå blir det jo opp til andre å bevise at han var beruset.

Hadde han sagt han var full så ville det vel kostet ham både striper og stjerner, og pensjonen også kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...