Gå til innhold

Ny prevensjon stopper mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er i prinsippet ikke spesielt farlig å kutte ut mensen på den måten, men spesielt sunt er det heller ikke. Det er "bra" for kroppen å ha mensen nå og da, for å "rense opp" i systemet, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er jo en naturlig del av syklusen.

Man har iallefall en god unnskyldning den uka i måneden man har behov for å sutre litt eller bli sur og irritabel. Får folk vite at jeg ikke har mensen lenger så sliter jeg ;)

Gjest flowy- sykepleier
Skrevet

Nei, men kroppen har av og til godt av å ha en fullbyrdet normal syklus, dersom den har mulighet til det.

Har du noen forskningsartikler som sier noe om dette, eller?

Gjest helgedoler
Skrevet

Jeg kjenner til en gynekolog som visstnok nekter å sette inn hormonspiral. Han mener det er helsemessig skadelig å stoppe menstruasjonen helt og at mensen "renser" kroppen på en måte som er viktig for en kvinne i fruktbar alder.

Jeg tror det er "sunt" å ha mensen, og jeg kan ikke tro det er så bra å ikke ha noe i det hele tatt.

Skrevet

Jeg tror det er "sunt" å ha mensen, og jeg kan ikke tro det er så bra å ikke ha noe i det hele tatt.

Jeg kjenner oså at det er en slags betryggelse i å ha regelmessig mens. Da vet man liksom at kroppen funker som den skal. Uvanlige blødninger kan jo være tegn på sykdom og det merkes vel ikke dersom man fjerner mensen pga hormonelle påvirkninger?

Jeg kan forøvrig forstå at mange synes mensen er noe dritt. Liker det ikke jeg heller, men så er jeg så heldig å ha svært lite plager i forbindelse med mens. Hadde jeg ønsket det, kunne jeg gått med et eneste bind (uten å blø gjennom) i løpet av en hel dag. Dessuten varer mensen bare tre dager hos meg. Ikke alle som har det så lett..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...