Gå til innhold

Hva ville ha fenga deg

Anbefalte innlegg

Gjest snulletutten
Skrevet

om du var ungdomsskoleelev og skulle høre om språkundervisning (bl.a.tysk, som er mitt fag!)? Har dere noen gode forslag til meg, evt. en ungdom å spørre? Veldig glad for svar!

Skrevet

Husker vi hadde en "kul" engelsklærer på ungdomsskolen siste året - og hun tok ofte med musikk som var i skuddet, og så gikk vi gjennom tekstene på sangene og lærte mye ut fra dem. Hun brukte mer ungommelig litteratur enn det tidligere lærer hadde gjort, i alle fall!

Jeg hadde fransk på ungdomsskolen og gymnaset, og vi brukte en del film og dikt, husker jeg. spriter opp undervisningen, det!

Gjest catiki21
Skrevet

Husker vi hadde en "kul" engelsklærer på ungdomsskolen siste året - og hun tok ofte med musikk som var i skuddet, og så gikk vi gjennom tekstene på sangene og lærte mye ut fra dem. Hun brukte mer ungommelig litteratur enn det tidligere lærer hadde gjort, i alle fall!

Jeg hadde fransk på ungdomsskolen og gymnaset, og vi brukte en del film og dikt, husker jeg. spriter opp undervisningen, det!

jeg vet ikke om dette er noe. Vi hadde en sikkelig bra spansk lærer når jeg gikk i 2 klasse på vdg. Om vi følte med i timene han hadde så hadde vi avslutning før hver ferie med godteri som læreren betalte;)! Vi brukte ellers PC for å lære gramatikken, bra litteratur. Men så hadde vi også ei fra Mexico akurat det året så det hjalp veldig mye for oss. Håper du hvertfall fikk noen råd!

Skrevet

Hva mener du med "høre om språkundervisning"? Mener du ting du kan bruke i undervisning innen tysk, eller hva?

Gjest språkstudent
Skrevet

Spørsmålet er vanskelig å forstå. Mener du hva ungdomsskolelevene ønsker å høre om vedrørende språkundervisning, eller hvordan de ønsker språkundervisningen skal være?

Det første aner jeg ikke, det andre vet jeg mer om.

La hovedfokus være på å BRUKE språket. Ikke la gramatikk være det som er viktigst - særlig ikke på ungdomsskolen.

Gi dem språkglede ved å la dem snakke sammen så godt de kan på språket. LA dem lære tekster utenatt. (Morsomme og aktuelle tekster.) Da lærer de gloser og grammatikk samtidig.

Gjest snulletutten
Skrevet

Hva mener du med "høre om språkundervisning"? Mener du ting du kan bruke i undervisning innen tysk, eller hva?

Beklager uprsist spørsmål, men saken gjelder altså at vi skal ha Åpen skole - ungdomsskoleelever kommer hit til vgs på besøk for å se hvordan det er her. Vi skal prøve å få dem til å ønske seg til denne vgs neste år!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...