Gå til innhold

når gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt denne nye "trenden" jeg heller.

Jula varer nok akkurat like lenge hos dem som hos oss som har jula til 13dag jul.

Koselig å ha jul ennå mens man spiser opp julematen.

Stakkars barna som må gå hele desember i et julepyntet hus når det ikke er jul før på maaange lange dager ennå, det forminsker ikke ventetiden akkurat.

Bare så dere vet det, har jeg selv skrevet under i tråden med 2 ulike nick så da får jeg oute meg selv:) (snu er også meg)

Webmaster: jeg mente det ikke.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anki

5

• Lillemus

3

• thuva1365380402

2

• sheba

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Jeg har sett juletre inne i ett hus, og jeg grøsser ....

Syns det er helt greit at folk koser seg med nissene i heimen i desember, har selv satt fram noen.

Men juletreet, nei det kommer ikke opp før på lille julaften. Da setter vi fram resten av julepynten, legger på duker osv osv.

Skrevet

Han må altså forbinde bursdagen sin med julekveld han da med andre ord?

Hvor fikk du det fra at han må forbinde bursdagen sin med julekvelden?

Dette har blitt vår tradisjon og ungene har alltid vært glad i denne måten å gjøre det på.

Noe forferdelig galt i det eller?

Skrevet

Jeg er vant til at juletre og julepynt ikke kommer fram før på lille julaften - og den tradisjonen har jeg holdt på. Synes det bevarer noe av spenningen, og at det muligens gir litt ekstra kos når jula først kommer :-)

Skrevet

Han må altså forbinde bursdagen sin med julekveld han da med andre ord?

Jeg bare syntes det virket snodig at dere må sette opp juletreet fordi han har bursdag og da må pakkene ligge under treet.

Har du flere barn? hva med de? setter dere opp juletreet da også sånn at feiringen blir lik?

Selvfølgelig må dere gjøre det dere synes er best :)

Jeg skriver under med mitt faste nick nå ;)

Skrevet

På kvelden lillejulaften.

Imorgen skal vi ut i skauen og hogge treet :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Syns det er helt greit at folk koser seg med nissene i heimen i desember, har selv satt fram noen.

Men juletreet, nei det kommer ikke opp før på lille julaften. Da setter vi fram resten av julepynten, legger på duker osv osv.

Kanskje du har sett treet hos svigerforeldrene mine. De er gamle og ikke så friske, og vi pyntet treet og resten av huset deres på torsdag fordi vi ikke har tid til å gjøre det nærmere jul.

Synes det er helt greit, og de koser seg veldig med julepyntet hus. De er jo hjemme hele dagen, og får litt mer julefølelse på denne måten, tror jeg.

Vi pynter treet vårt her hjemme på lille julaften, men jeg håper noen vil komme og pynte mitt tre i midten av desember når jeg blir gammel også :)

Skrevet

hehe - er det ikke det samme for deg når andre pynter treet sitt da? Er det noe å reagere på for andre?

Skrevet

Allerede?

Hva er poenget med det?

Hele gleden med stemninga er jo å vente med julepynten..:)

For deg er det kanskje sånn, men det vil jo ikke si at alle andre føler det likt? ;)

Skrevet

Skjønner ikke helt denne nye "trenden" jeg heller.

Jula varer nok akkurat like lenge hos dem som hos oss som har jula til 13dag jul.

Koselig å ha jul ennå mens man spiser opp julematen.

Stakkars barna som må gå hele desember i et julepyntet hus når det ikke er jul før på maaange lange dager ennå, det forminsker ikke ventetiden akkurat.

Hvorfor mener du det er synd på ungene som må gå med julepyntet hus tidligere enn du er vant med? Jeg må le litt her altså - jeg/vi skal pynte juletreet i kveld, og det er i alle fall ikke synd på sønnen min. Han vil veldig gjerne pynte juletreet nå han - eller egentlig så ville han på fredag eller i går, og vi har garantert ikke noe mindre julestemning vi enn det du har *s* For meg er tanken på julepyntet hus til langt uti januar helt pyton, men jeg kan skjønne at andre vil ha det sånn - det er jo helt opp til en selv.

Skrevet

Her er det pyntet rundt omkring med nisser og engler - og i kveld kommer juletreet opp. Vi gleder oss vilt, for oss er det mest koselig å ha juletreet framme litt før jul, så tar vi vekk treet rett over nyttår, for da er det ikke jul mer for oss. :)

Skrevet

hehe - er det ikke det samme for deg når andre pynter treet sitt da? Er det noe å reagere på for andre?

"hehe - er det ikke det samme for deg når andre pynter treet sitt da? Er det noe å reagere på for andre?"

Rister på hodet av slike utsagen jeg også.

At folk i det hele tatt har energi til å bry seg så mye om hvordan andre gjør det. Og så den typiske: "jeg gjør det sånn og slik". Akkurat som om "ja, det må jo være det eneste rette det da"

Sneversynhet. Jeg har nix problem med hvordan andre gjør det i julen, når de spiser, når de pakker opp gaver, når de pynter, den dagen jeg har energi til å ha sterke meninger om slike ting jeg hos folk jeg ikke en gang har med å gjøre selv så hadde jeg blitt redd for psyken min.

:)

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Kanskje du har sett treet hos svigerforeldrene mine. De er gamle og ikke så friske, og vi pyntet treet og resten av huset deres på torsdag fordi vi ikke har tid til å gjøre det nærmere jul.

Synes det er helt greit, og de koser seg veldig med julepyntet hus. De er jo hjemme hele dagen, og får litt mer julefølelse på denne måten, tror jeg.

Vi pynter treet vårt her hjemme på lille julaften, men jeg håper noen vil komme og pynte mitt tre i midten av desember når jeg blir gammel også :)

Så det på tirsdagsmorgenen.

Skrevet

Bitte lille julaften blir det nok i år, ettersom vi skal bort lille julaftens kvelden.

Men for min del må andre gjerne pynte treet i august, om de så ønsker. Det verken provoserer eller plager meg.

thuva1365380402
Skrevet

Allerede?

Hva er poenget med det?

Hele gleden med stemninga er jo å vente med julepynten..:)

Jeg pynter så tidlig fordi jeg synes det er koselig. Jeg elsker jula og har veldig mye pynt,og det tar tid å sette ut alle nisser etc. For noen år siden gjorde jeg absolutt alt av støvtørking, pynting, husvask etc. på lillejulaften. Da holdt jeg på til langt på natt for å bli ferdig og var helt utslitt. Jeg synes derfor at det er mye koseligere å gjøre ferdig alt i god tid før jul og heller nyte de siste par dagene før julaften.

Du får mene akkurat hva du vil om dette, men jeg gjør det på min måte.

Skrevet

Hvorfor mener du det er synd på ungene som må gå med julepyntet hus tidligere enn du er vant med? Jeg må le litt her altså - jeg/vi skal pynte juletreet i kveld, og det er i alle fall ikke synd på sønnen min. Han vil veldig gjerne pynte juletreet nå han - eller egentlig så ville han på fredag eller i går, og vi har garantert ikke noe mindre julestemning vi enn det du har *s* For meg er tanken på julepyntet hus til langt uti januar helt pyton, men jeg kan skjønne at andre vil ha det sånn - det er jo helt opp til en selv.

Hvorfor i alle verden har det blitt så populært å bryte mange års tradisjoner?

F.eks forskyve jula

Skrevet

Hvorfor i alle verden har det blitt så populært å bryte mange års tradisjoner?

F.eks forskyve jula

Hva er galt med å lage seg egne tradisjoner og starte jula når det passer en selv? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...