Gå til innhold

Julekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får en del julekort. Det er stort sett kun julekort med bilder av foreldrenes håpefulle.

Jeg sender ingen selv. Er det dårlig av meg? Jeg har aldri sendt et eneste julekort til noen.

Men det er først de siste åra folk har begynt å pese ut unger og derfor sender julekort. Nå sitter jeg med en aldri så liten følelse av at jeg kanskje burde sendt julekort jeg også.

Eller er det ikke vanlig at menn uten unger gjør det?

Jeg burde kanskje vurdere å ta et nusselig bilde av meg selv til neste år, med nisselue og lusekofte, og sende rundt til de jeg får av i år.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

14

• ShitDiddelyDo

8

• mariaflyfly

6

• Katt-ja

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skulle du ikke kle opp "julepølsa" med sløyfe og nisselue? Da kan du ta bilde av den og sende til alle kjente og kjære. Vedder på de blir kjempeglade!

Skrevet

Det er nok ikke så uvanlig at menn uten unger/samboer/kone ikke skriver julekort...så du trenger ikke ha dårlig samvittighet - om du da skulle vurdere å ha det.

Siden mange sender deg kort,- ville de sikkert glede seg stort over å få et kort tilbake,- særlig med bilde!

Jeg er ofte litt lei av alle unge-bildene, og ønsker egentlig av og til å se hvordan de voksne ser ut også (av de før nære - nå perifere vennene). Likevel sender jeg jo som regel bilde av mine egne unger,- dog ikke i nisseutstyr og penklær :)

Skrevet

Skulle du ikke kle opp "julepølsa" med sløyfe og nisselue? Da kan du ta bilde av den og sende til alle kjente og kjære. Vedder på de blir kjempeglade!

Nja. Gutta vil nok finne det hysterisk morsomt, men deres fruer ville nok i ammetåke og ungefanatisme trodd det endelig hadde rabla for meg.

På den annen side blir man jo ofte anbefalt å vise seg fra sin beste side ...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nja. Gutta vil nok finne det hysterisk morsomt, men deres fruer ville nok i ammetåke og ungefanatisme trodd det endelig hadde rabla for meg.

På den annen side blir man jo ofte anbefalt å vise seg fra sin beste side ...

Finnes alt for mange pripne folk der ute altså...

Skrevet

Det er nok ikke så uvanlig at menn uten unger/samboer/kone ikke skriver julekort...så du trenger ikke ha dårlig samvittighet - om du da skulle vurdere å ha det.

Siden mange sender deg kort,- ville de sikkert glede seg stort over å få et kort tilbake,- særlig med bilde!

Jeg er ofte litt lei av alle unge-bildene, og ønsker egentlig av og til å se hvordan de voksne ser ut også (av de før nære - nå perifere vennene). Likevel sender jeg jo som regel bilde av mine egne unger,- dog ikke i nisseutstyr og penklær :)

Hehe, enig med deg. Hva er det med disse foreldrene som må vise fram unga sine hver eneste jul? Hvorfor tror de vi finner det så utrolig interessant å ha skuffen full med bilder av andres unger?

Neida, jeg har ikke dårlig samvittighet. Men jeg bør muligens kjøpe noen flasker vin og ha i hus nå før jul, som krisegave i tilfelle jeg får julegave av noen jeg ikke selv har kjøpt til. For da vil jeg få dårlig samvittighet.

Skrevet

Jeg synes du skal legge deg på magen naken på en skinnfell, slik de små håpefulle ligger, iført nisselue. Dine venner, og for ikke å snakke om din bestemor og gamle tante Olga, kommer til å bli svært begeistret. :)

hare1365380455
Skrevet

Hehe, du kan jo kjøpe noen enkle julekort og sende av gårde. :) Det MÅ ikke være med bilde, og det er alltid koselig å få en hilsen i postkassen. Eller du kan la være....

Skrevet

Jeg synes du skal legge deg på magen naken på en skinnfell, slik de små håpefulle ligger, iført nisselue. Dine venner, og for ikke å snakke om din bestemor og gamle tante Olga, kommer til å bli svært begeistret. :)

Det er en god ide. En halvnaken meg på skinnfell. Meget bra humor! :)

Og langt bedre enn disse narsisistiske ungebildene dere småbarnsmødre tror vanlige folk har noen interesse av. :)

Skrevet

Hehe, du kan jo kjøpe noen enkle julekort og sende av gårde. :) Det MÅ ikke være med bilde, og det er alltid koselig å få en hilsen i postkassen. Eller du kan la være....

Njæ, i år lar jeg være.

Men bilde av meg selv, tatt som dere småbarnsforeldre tar bilder av deres små, skal jeg sterkt vurdere til neste år. :)

Skrevet

Hehe, enig med deg. Hva er det med disse foreldrene som må vise fram unga sine hver eneste jul? Hvorfor tror de vi finner det så utrolig interessant å ha skuffen full med bilder av andres unger?

Neida, jeg har ikke dårlig samvittighet. Men jeg bør muligens kjøpe noen flasker vin og ha i hus nå før jul, som krisegave i tilfelle jeg får julegave av noen jeg ikke selv har kjøpt til. For da vil jeg få dårlig samvittighet.

"Hvorfor tror de vi finner det så utrolig interessant å ha skuffen full med bilder av andres unger?"

;-)

Noens unger synes jeg det er koselig å se bilder av,- og jeg ville jo aldri finne på å sende bilde av meg selv...det hadde vært sært, og veldig unaturlig for meg - liker meg best bak kamera... :)

I alle fall synes jeg sånne typisk julebilder av unger, med rød lue, eller pynteklær er veldig uinteressante,- de sier jo ikke mye om hverdagen til folk.

hare1365380455
Skrevet

Njæ, i år lar jeg være.

Men bilde av meg selv, tatt som dere småbarnsforeldre tar bilder av deres små, skal jeg sterkt vurdere til neste år. :)

Vurder det, ja!

Men jeg tror ikke det er vanlig å sende julekort med bilde i årevis....? Jeg dropper nok bildet en travel førjulsdag, men nå er det liksom forventet at man sender kort med bilde.

:)

(Kan jeg være fotograf når du skal ta de julekortbildene? ;))

Skrevet

Det er en god ide. En halvnaken meg på skinnfell. Meget bra humor! :)

Og langt bedre enn disse narsisistiske ungebildene dere småbarnsmødre tror vanlige folk har noen interesse av. :)

Hvis du i tillegg stiller med en litt streng mine og et lite spanskrør gjemt i bakgrunnen, tror jeg bildet ville vært fullkomment. :)

hare1365380455
Skrevet

Hvis du i tillegg stiller med en litt streng mine og et lite spanskrør gjemt i bakgrunnen, tror jeg bildet ville vært fullkomment. :)

Jeg MÅ rett og slett være fotografen da! :D

Skrevet

Jeg MÅ rett og slett være fotografen da! :D

Hehe :) Da vil jeg være flua på veggen ;)

Skrevet

Hva er galt med nisselue på ungene da?

Det er jo et julekort, og et julekort skal vel ikke fortelle om hverdagen til folk vel?

De som skriver julebrev som handler om hverdagen til folk får jo også pes.

Så jeg tror jammen meg flere av oss burde gjøre som SDD, og droppe julekortene. For hvis mottakerne er så bortskjemte som jeg har inntrykk av her på dol, og ikke liker nissepynta unger, ikke liker julebrev, ikke liker at en kun skriver god jul og godt nyttår, ikke liker ditt, ikke liker datt - så kan det egentlig være det samme med hele julekortmaset.

Forøvrig blir jeg glad for alle julekort jeg får, enten det er enkle, mer forseggjorte, med eller uten unger, med eller uten nisseluer.

Skrevet

hehe det hadde sikkert blitt en fulltreffer. *s*

Forøvrig kan du nok trygt fortette å la være å sende julekort. for det er visst galt uansett hvordan man lager julekortene - med eller uten unger, for lite skrevet eller for mye, ikke sikkert mottakerne blir glade for det likevel. ,-P

Skrevet

Jeg syns og det er koselig med en hilsen i postkassen.

Og jeg likte godt julekortet vi fikk fra dere, hare. :-D

Skrevet

Hva er galt med nisselue på ungene da?

Det er jo et julekort, og et julekort skal vel ikke fortelle om hverdagen til folk vel?

De som skriver julebrev som handler om hverdagen til folk får jo også pes.

Så jeg tror jammen meg flere av oss burde gjøre som SDD, og droppe julekortene. For hvis mottakerne er så bortskjemte som jeg har inntrykk av her på dol, og ikke liker nissepynta unger, ikke liker julebrev, ikke liker at en kun skriver god jul og godt nyttår, ikke liker ditt, ikke liker datt - så kan det egentlig være det samme med hele julekortmaset.

Forøvrig blir jeg glad for alle julekort jeg får, enten det er enkle, mer forseggjorte, med eller uten unger, med eller uten nisseluer.

Gi'rei, a', æmber! :)

Jeg synes det er artig å få julekort med bilder av unga til venner og kjente, jeg. Men nisseluer er litt for "oppstilt" synes jeg, en det er min mening.

:)

hare1365380455
Skrevet

Jeg syns og det er koselig med en hilsen i postkassen.

Og jeg likte godt julekortet vi fikk fra dere, hare. :-D

Det var bra! Og jeg likte godt julekortet jeg fikk av dere! Det står i hylla rett bak meg her. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...