Gå til innhold

Julekort

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

hehe det hadde sikkert blitt en fulltreffer. *s*

Forøvrig kan du nok trygt fortette å la være å sende julekort. for det er visst galt uansett hvordan man lager julekortene - med eller uten unger, for lite skrevet eller for mye, ikke sikkert mottakerne blir glade for det likevel. ,-P

Det er et vanskelig puslespill det der! Så jeg tror nesten alle bare får gjøre som de føler for. Det er koselig å ha bilde der de voksne er med også. :)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

14

• ShitDiddelyDo

8

• mariaflyfly

6

• Katt-ja

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har èn singel kompis som byr i en annen by som sender meg julekort. Ettersom vi var nære venner tidligere, og nå sees omtrent en gang annenthvert år, er det kjempekoselig å høre at det står til liv.

Om han hadde sendt bilde av seg selv og MCene (det er vel det nærmeste en kommer unger for ham) ikledd nisselue, hadde det vært enda morsommere!

Skrevet

Moren til venninna mi var fortvilet over at hun ikke hadde noen barnebarn og sende rundt bilder av.

Hun fikk mange bilder fra sine venner, med barnebarna deres sittende på trappa i nisseutstyr, så hun fant ut at hun skulle sende rundt bilde av sin tomme trapp....

Skrevet

Hva er galt med nisselue på ungene da?

Det er jo et julekort, og et julekort skal vel ikke fortelle om hverdagen til folk vel?

De som skriver julebrev som handler om hverdagen til folk får jo også pes.

Så jeg tror jammen meg flere av oss burde gjøre som SDD, og droppe julekortene. For hvis mottakerne er så bortskjemte som jeg har inntrykk av her på dol, og ikke liker nissepynta unger, ikke liker julebrev, ikke liker at en kun skriver god jul og godt nyttår, ikke liker ditt, ikke liker datt - så kan det egentlig være det samme med hele julekortmaset.

Forøvrig blir jeg glad for alle julekort jeg får, enten det er enkle, mer forseggjorte, med eller uten unger, med eller uten nisseluer.

Ojoj... Tråkket jeg på noen ømme tær ;-)

Beklager, men jeg synes ikke spesielt om pynte-unge-bilder... Men jeg _hater_ dem ikke, liksom. Og tar gjerne imot alle julekort jeg også.

SDD sukket litt over alle unge-julekortene, som nok er relativt uinteressante for de fleste ungkarer... Og jeg sa meg enig med ham - til tross for at jeg selv har barn.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ble temmelig lei av disse julekortene med bilder av de små håpefulle som jeg kanskje aldri hadde sett, min oppfatning av at det var foreldrene som var mine venner, ikke barna. Aller verst var de kortene som også var skrevet i "vi-form", liksom "nå har vi bakt pepperkaker og gleder oss til jul".

Nå har jeg fått barn selv og sender også slike kort :-). Jeg synes til og med det er koselig å få kort med bilder av andres barn.

Dog går grensen min ved å skrive kortene i vi-form, særlig til de som ikke kjenner barna godt, og jeg utbroderer ikke juleforberedelsene og siste års tannfellinger til venner og bekjente.

Skrevet

Det er jo et julekort, og et julekort skal vel ikke fortelle om hverdagen til folk vel?

Så jeg tror jammen meg flere av oss burde gjøre som SDD, og droppe julekortene. For hvis mottakerne er så bortskjemte som jeg har inntrykk av her på dol, og ikke liker nissepynta unger, ikke liker julebrev, ikke liker at en kun skriver god jul og godt nyttår, ikke liker ditt, ikke liker datt - så kan det egentlig være det samme med hele julekortmaset.

Forøvrig blir jeg glad for alle julekort jeg får, enten det er enkle, mer forseggjorte, med eller uten unger, med eller uten nisseluer.

Forresten:

"Det er jo et julekort, og et julekort skal vel ikke fortelle om hverdagen til folk vel?"

Det er jo det jeg synes er mest hyggelig å høre om? De jeg får/gir julekort fra/til er dem jeg ikke omgås til daglig,- sjelden folk jeg ser/snakker med i løpet av året, faktisk. Gamle venner, fjern familie. De jeg ser/snakker med oftere, de sender jeg ikke julekort til. Og da er faktisk hverdagen/hva som har hendt siste året (og da snakker jeg ikke om ny bil, høyere lønn osv.) som er mest interessant å lese om/se bilder fra...

Skrevet

Hehe, du tar folk på kornet, amber ;o)

Jeg for min del blir også glad for alle julekortene jeg får, uansett hvilken fasong, og det har aldri ramlet meg inn å irritere meg over hva ungene på kortet har på seg.

Et vennepar har de siste årene sendt de festligste julekortene med seg selv i festlige antrekk og posisjoner. Nå har de imidlertid avlet avkom selv, så det blir spennende å se om de fortsetter trenden, eller går over til søte barnekort...

kakki1365380609
Skrevet

Det er veldig koselig å få en hilsen før jul. Spesielt ungene synes det er gøy å få egen post. Etter noen år med julekort til venner og familien uten å få noen igjen, har jeg droppet hele greien og gidder ikke sende julekort til flere en to-tre utvalgte (som oldemor og mine foreldre som sender kort igjen til barenbarna)

Så, nei du trenger ikke svare, men da kan du bli sittende uten noen julehilsen om et par år :o) Spørs hvor koslig og vennlig du lnsker å være....God Jul

Skrevet

Gi'rei, a', æmber! :)

Jeg synes det er artig å få julekort med bilder av unga til venner og kjente, jeg. Men nisseluer er litt for "oppstilt" synes jeg, en det er min mening.

:)

Men ingen blir jo fornøyde!

Julekortene skal være sånn, nei sånn. Uten nisselue. Av unger. Uten unger. Ikke skrive i vi-form. Ikke skrive bare god jul og godt nyttår. Skrive mer. Men ikke skryte. Ikke skrive om juleforberedelser.

Hvordan faen skal de julekorta være da?

Ja, jeg er irritert. For alle snakker om at ungene skal være takknemlige for gaver og ikke vise misnøye , men jaggu er ikke de voksne bedre. Og det pga noen julekort! Som bare skal være en koselig hilsen.

Skrevet

Forresten:

"Det er jo et julekort, og et julekort skal vel ikke fortelle om hverdagen til folk vel?"

Det er jo det jeg synes er mest hyggelig å høre om? De jeg får/gir julekort fra/til er dem jeg ikke omgås til daglig,- sjelden folk jeg ser/snakker med i løpet av året, faktisk. Gamle venner, fjern familie. De jeg ser/snakker med oftere, de sender jeg ikke julekort til. Og da er faktisk hverdagen/hva som har hendt siste året (og da snakker jeg ikke om ny bil, høyere lønn osv.) som er mest interessant å lese om/se bilder fra...

Så da like du julebrev? Hvor man hører om hverdagen til folk.

For i andre tråder er det julebrev som er fy-fy. For det er skryt. Eller så er det kjedelig, for hvem gidder å høre om hvor folk har vært på ferie og om en trives på jobben f eks.

LOL - det er jaggu ikke lett å gjøre folk til lags her.

Ja, jeg blir irritert over dette her, innrømmer det. Jeg syns folk bør være glade for å at de får julekort. Og ikke syte og klage over at det er med eller uten nisseluer, eller om det er skrevet om hverdag eller skole eller bare god jul.

Det blir jo feil uansett, folk blir aldri fornøyde!

;-P

Skrevet

Hehe, du tar folk på kornet, amber ;o)

Jeg for min del blir også glad for alle julekortene jeg får, uansett hvilken fasong, og det har aldri ramlet meg inn å irritere meg over hva ungene på kortet har på seg.

Et vennepar har de siste årene sendt de festligste julekortene med seg selv i festlige antrekk og posisjoner. Nå har de imidlertid avlet avkom selv, så det blir spennende å se om de fortsetter trenden, eller går over til søte barnekort...

hehe. :-D

Jeg syns og det er koselig med julekort, med eller uten bilde. Med eller uten nisselue. Med eller uten unger.

Koselig å få en JULEHILSEN syns jeg.

Her oppdrar vi ungene til å lære å være takknemlige for det de får, og ikke være stornøyde, og så syter vi voksne over at julekorta er feil!

Utrolig.

Skrevet

Du kan jo finne et bilde av en julepynta baby på google, lagre det i "mine bilder" for så å laste det ned som julekort hos japan foto f.eks.

Tipper det blir en stooor overaskelse for slekta;o)

Skrevet

Men ingen blir jo fornøyde!

Julekortene skal være sånn, nei sånn. Uten nisselue. Av unger. Uten unger. Ikke skrive i vi-form. Ikke skrive bare god jul og godt nyttår. Skrive mer. Men ikke skryte. Ikke skrive om juleforberedelser.

Hvordan faen skal de julekorta være da?

Ja, jeg er irritert. For alle snakker om at ungene skal være takknemlige for gaver og ikke vise misnøye , men jaggu er ikke de voksne bedre. Og det pga noen julekort! Som bare skal være en koselig hilsen.

Hehe, folk må få sende hva slags julekort de vil. At jeg synes det er stæsja med nisselue, betyr bare at jeg ikke ville sendt bilde av unga mine med nisseluer! :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Jeg burde kanskje vurdere å ta et nusselig bilde av meg selv til neste år, med nisselue og lusekofte"

Dropp lusekofta, det er for Tosca. Kun nisselue og så du liggende på et hvitt saueskinn. Eller er det ut med bilder på saueskinn nå, kanskje?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg synes du skal legge deg på magen naken på en skinnfell, slik de små håpefulle ligger, iført nisselue. Dine venner, og for ikke å snakke om din bestemor og gamle tante Olga, kommer til å bli svært begeistret. :)

Aha, det var visst hit jeg burde lest før jeg skrev innlegget mitt. ;-)

kakki1365380609
Skrevet

Det er nok ikke så uvanlig at menn uten unger/samboer/kone ikke skriver julekort...så du trenger ikke ha dårlig samvittighet - om du da skulle vurdere å ha det.

Siden mange sender deg kort,- ville de sikkert glede seg stort over å få et kort tilbake,- særlig med bilde!

Jeg er ofte litt lei av alle unge-bildene, og ønsker egentlig av og til å se hvordan de voksne ser ut også (av de før nære - nå perifere vennene). Likevel sender jeg jo som regel bilde av mine egne unger,- dog ikke i nisseutstyr og penklær :)

Ja, for disse masseproduserte tegnede julenissemotivene med glitter på er myyyyye mer interessante :o) (jeg blir glad bare noen har tenkt på oss og giddet å bruke tid og penger på å sende oss en hilsen jeg)

Skrevet

Aha, det var visst hit jeg burde lest før jeg skrev innlegget mitt. ;-)

:)

Gjest snuppelurpa
Skrevet

Synes absolutt du skulle sende et fint bilade av deg selv som nisse :)

Ellers er du ikke den eneste mannen uten barn som ikke sender julekort, da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jammen fikk du sagt det! Jeg er _så_inderlig_ enig med deg!

Hilsen ei som også liker julekort i alle former og fasonger,

Skrevet

Jammen fikk du sagt det! Jeg er _så_inderlig_ enig med deg!

Hilsen ei som også liker julekort i alle former og fasonger,

Så fint! :-D

Det er da det er koselig å sende julekort, når det faktisk blir satt pris på. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...