Gå til innhold

Hva gjør jeg med min bror?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke appetitt

Min bror har fått diagnose paranoid psykotisk. Han ble innlagt på lukket avdeling pga han ikke overholdt avtaler, men da klaget han til kontroll kommisjonen (?) og fikk medhold, han er nå ute og bruker ingen medisiner, da han selv mener han er frisk. nå nærmer det seg bursdagen hans og han er sikker på at han skal dø på denne dagen. Han har tidligere brukt kokain/speed og har fått høre at han antagelig gjør noe enda. Blir så forbanna på systemet, heldigvis er han ikke farlig for andre...enda? Jeg lurer på hva skal man gjøre i en slik situasjon? Skal jeg bare drite i han/ Hva kan jeg gjøre? (Våre foreldre har selv problemer med alkohol/piller, og jeg sliter med sosial angst.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258773-hva-gj%C3%B8r-jeg-med-min-bror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mechilah

Vil bare si at jeg forstår deg og at det er en fortvilende situasjon,var der selv en gang.

Ville redde min bror,det endte med at han tok selvmord,og jeg ble bitter på systemetsom ikke hjalp,til tross for at jeg prøvde å få dem til å hjelpe.

Han måtte ville ha hjelp selv,hø...han var også psykotisk..

Men det finnes jo lover som kan hjelpe når de er psykotisk,og om han ikke er til fare for andre,så er han sikkert til fare for seg selv.

Prøv å få systemet til å reagere,ring dem og be om hjelp,si at du tror han er til fare for seg selv.

Rusmisbruk og psykiatrisk lidelse, eller en lidelse forårsaket av misbruk. ja, hva gjør man. Din bror må ta ansvaret for sitt eget liv, han velger rusmisbruk - hva kan du da gjøre, bortsett fra å selvsagt oppmuntre til riktig form for hjelp? ingenting kan hjelpe ham med mindre han vil det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...