Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått veldige smerter i magen på et bestemt punkt, nede til venstre (på høyde med livmoren?) I dag klarte jeg nesten ikke bevege meg de 3 timene jeg hadde smertene, det var værst å reise seg og snu seg , men ikke så ille å gå. Så gikk de plutselig over og nå kjenner jeg ingenting i det hele tatt. Jeg har fått slike smerter ca en gang hver 2.-3. uke i det siste. Det jeg lurer på er om jeg burde sjekke det selv om de jo går over av seg selv? En annen ting jeg lurer på er om de kan skyldes at jeg fikk satt inn hormonspiral i beg av februar. Smertene ligner litt de jeg da hadde et halvt døgn etter at den ble satt inn. Eller kan det bare skyldes luft som legger seg spesielt kinkig? Er det noen som helst mulighet for at det kan skyldes blindtarmbetennelse?..

En annen ting jeg lurer på er hvor lenge man vil ha småblødninger etter innsettelse av hormonspiral?

Jeg følte at det var fryktelig vondt å få satt inn hormonspiralen, og var ikke forberedt på det fordi hun som satte den inn antydet at det ikke var vondt. Hun var veldig brutal i alt hun foretok seg, så jeg har egentlig liten lyst å måtte tilbake til henne for kontroll. Men om jeg vil gå et annet sted, trenger jeg da ny henvisning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25879-punktvis-magesmerte-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare lurer på hvordan du synes hormonspiral fungerer som hormontilskudd? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg sliter med å finne den rette medisinen for meg? Tar du andre medisiner ved siden av spiralen. Svar bare om du ønsker.

Vennlig hilsen Solveig.

Mette Moen, Gynekolog

Kan det være eggløsningssmerter? Skriv ned når du får smertene og se om det er et mønster. Endometriose kan også gi smerter som kommer og går , men de varer vanligvis lengre (se tema). Blindtarmbetennelse gir akutte smerter, ikke smerter som kommer og går. Småblødning kan du ha mange måneder etter innsetting av hormonspiral. Innsetting av den er litt mer vondt enn med en hormonspiral fordi den er større. Noen gynekologer krever ikke henvisning, andre gjør. Spør deg for og hør hva det koster.

Jeg synes det vil være lurt med en sjekk.

Jeg bare lurer på hvordan du synes hormonspiral fungerer som hormontilskudd? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg sliter med å finne den rette medisinen for meg? Tar du andre medisiner ved siden av spiralen. Svar bare om du ønsker.

Vennlig hilsen Solveig.

Bortsett fra at jeg har mye småblødninger, har jeg ikke hatt andre bivirkninger med hormonspiralen. Jeg er 30 år og har fått 2 barn. Det som er fint med hormonspiralen er at man slipper å måtte huske på å ta p-piller/mini-piller, man får tilført riktig dose hormoner jevnt. Dessuten blir visstnok mange helt kvitt mensturasjonsblødninger etter en tid. Hormondosene er lave (omtrent som minipille tror jeg). Jeg tar ikke noe annet i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...