Gå til innhold

Hvilke håndsepe er best?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger såpetips
Skrevet

Jeg har akkuratt skiftet bleie på poden. Fikk ikke noe bæsj på hendene men vasker meg selvsagt etterpå. Vakset meg med en billigsåpe og skyldte vanlig bra. Når jeg så lukter på fingrene mine så føles de ikke helt rene. Hvilke håndsåpe renser best?

Skrevet

Vet ikke om noen såpe som er blitt vitenskapelig bevist som best - men jeg vil tro at det er måten man vasker seg på hendene som er avgjørende.

Vask under varmt vann, bruk gjerne en neglebørste, skyll grundig - og tørk med en REN håndduk etterpå =)

Gjest håndhygiene
Skrevet

Jeg syns ikke det er noen særlig forskjell på billigsåpene og andre såper. Det er viktigere at man såper seg godt inn, at man får gjort rent under neglene, og at man vasker ordentlig også mellom fingrene. I sykepleierutdanningen lærer man å vaske hendene i 30 sekunder, det er faktisk ganske lenge.

Caloni Makaroni
Skrevet

På apoteket får du kjøpt flasker med Antibac. Det er sprit ganske enkelt, som du kan vaske hendene med. Ei jeg pratet med som jobber på sykehus, sier at de har gått over til å bare bruke sprit, for det meste, framfor såpe og vann.

Jeg ville vasket hendene mine med vanlig såpe, og brukt antibac etterpå, om hendene var ekstra utsatt for bakterier der og da (som f.eks. bæsj på fingrene ;) )

Gjest sjøstjerna
Skrevet

På apoteket får du kjøpt flasker med Antibac. Det er sprit ganske enkelt, som du kan vaske hendene med. Ei jeg pratet med som jobber på sykehus, sier at de har gått over til å bare bruke sprit, for det meste, framfor såpe og vann.

Jeg ville vasket hendene mine med vanlig såpe, og brukt antibac etterpå, om hendene var ekstra utsatt for bakterier der og da (som f.eks. bæsj på fingrene ;) )

Sprit løser vel ikke opp fett?

Sprit dreper sikkert bakterier, men sepe og mye skylling i vann FORTYNNER og således minsker mengden bakterier kraftig.

Så hjemme holder det med sepe og vann.

Caloni Makaroni
Skrevet

Sprit løser vel ikke opp fett?

Sprit dreper sikkert bakterier, men sepe og mye skylling i vann FORTYNNER og således minsker mengden bakterier kraftig.

Så hjemme holder det med sepe og vann.

Her var det snakk om at trådstarter hadde fått avføring på hånda og ikke følte seg helt "ren" etter vask med såpe. Derfor anbefalte jeg antibac i tillegg til vanlig vask de gangene noe slikt skjer :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Her var det snakk om at trådstarter hadde fått avføring på hånda og ikke følte seg helt "ren" etter vask med såpe. Derfor anbefalte jeg antibac i tillegg til vanlig vask de gangene noe slikt skjer :)

ok

:-)

Skrevet

Er ikke den gode gamle sunlight såpa (fast såpe) god og skånsom? Tror den kan brukes til alt. Hørte noen rense sofaen med den (skinn) og ble fornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...