Gjest Skammer meg Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Følte meg som et skikkelig miljøsvin i dag da jeg lot bilden stå og varme seg og rime av seg med motoren i gang. Burde heller skrapa av rutene såklart men i dag var jeg for lat. Hvor mye bensin går ut av bilen når den står stille men med motoren i gang i ca. ti minutter? 0 Siter
amber sun Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Det har jeg gjort mange ganger da jeg bodde østpå, og bilen var frosset. Da sto den glatt i 15-20 minutter hver morgen før jeg kjørte til jobb. Hadde ikke garasje. Orket ikke stå å skrape i 20 minus. Bedre å kjøre i varm bil enn å sette seg inn og fryse vettet av seg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 De fleste jeg kjenner gjør det, i hvert fall de som ikke klarer å skrape. 0 Siter
Gjest skammer meg Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 De fleste jeg kjenner gjør det, i hvert fall de som ikke klarer å skrape. Det er veldig fristende å varme den opp men så var det jo det å tenke på miljøet da. Det har vi jo alle ansvar for. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Det er veldig fristende å varme den opp men så var det jo det å tenke på miljøet da. Det har vi jo alle ansvar for. Men det er ikke lov å kjøre før isen er borte og dermed er det bare å vente. 0 Siter
oslogutt Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Du bruker 1/2 til 1 liter bensin på den tida. Så da blir vel opp mot 10 kroner i bensinkostnader. 0 Siter
Gjest skammer meg Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Men det er ikke lov å kjøre før isen er borte og dermed er det bare å vente. En kan jo skrape bort det meste av isen vel? 0 Siter
Babette Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Det gjør jeg ofte. Isen kan av og til sitte så hardt at det er umulig å få den vekk hvis man ikke har motoren i gang. I tillegg må jeg noen ganger skrape ruta på innsiden også. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 En kan jo skrape bort det meste av isen vel? Ikke alle som kan det, skjønner du og da er det bare å vente. 0 Siter
Gjest skammer meg Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Ikke alle som kan det, skjønner du og da er det bare å vente. Ved funksjonshemming er det slevsagt noe annet. Nå er ikke jeg det så derfor burde jeg da heller skrape isen fremfor å skade miljøet. Tar jo maks et par minutter når henden funker ordentlig. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg kjenner en mann som ble varig bundet til rullestol fordi han ble kjørt ned av en som ikke så han fordi han (bilisten) ikke hadde giddet å vente til all isen var borte fra vinduene før han begynte å kjøre. Jeg tenker på det hver gang jeg ser biler subbe forbi med bare et pustehull foran føreren. 0 Siter
Gjest skammer meg Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg kjenner en mann som ble varig bundet til rullestol fordi han ble kjørt ned av en som ikke så han fordi han (bilisten) ikke hadde giddet å vente til all isen var borte fra vinduene før han begynte å kjøre. Jeg tenker på det hver gang jeg ser biler subbe forbi med bare et pustehull foran føreren. Jeg er helt enig i at det er galskap å kjøre med en bil hvor en ikke ser godt. Spørsmålet er bare om en skal gidde å ta seg et par minutter og få skrapet av rutene fremfor å varme hele bilen opp. 0 Siter
Gjest skammer meg Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Bilden? Huff, ler av meg selv nå 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg kjenner en mann som ble varig bundet til rullestol fordi han ble kjørt ned av en som ikke så han fordi han (bilisten) ikke hadde giddet å vente til all isen var borte fra vinduene før han begynte å kjøre. Jeg tenker på det hver gang jeg ser biler subbe forbi med bare et pustehull foran føreren. Hihi, nå var du ikke politisk korrekt. Det heter ikke bundet til rullestol altså eller binder de ham fast i den ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Ved funksjonshemming er det slevsagt noe annet. Nå er ikke jeg det så derfor burde jeg da heller skrape isen fremfor å skade miljøet. Tar jo maks et par minutter når henden funker ordentlig. Det er ikke alltid det nytter å skrape uansett. Noen dager er isen beinhard og sitter helt fast. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Selv om jeg skraper rutene utvendig, når jeg begynner å kjøre med kald bil så fryser det til på innsiden av ruta, og da ser man jo ikke stort. Så du forresten Jul i Tøyengata i går? Den personen med burka som kun skrapte en smal trek midt i synsfeltet på førersiden, hehe ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Du bruker 1/2 til 1 liter bensin på den tida. Så da blir vel opp mot 10 kroner i bensinkostnader. Hvorfor går det så mye bensin til dette? Det er jo minst like mye som når bilen går, det har jeg nesten vondt for å tro. 0 Siter
cathlin Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Herregud, jeg leste "å varme opp bibelen"... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Er det ingen her som har hørt om kupévarmer? Mye bedre for både bil, miljø og mennesker :-) Mannen min går 0610. Da har kupévarmeren (inkl motorvarmer) stått på et par timer og varmet opp hans bil. Når han går, setter han den over i min bil, slik at den er god og varm når jeg går klokka 8 :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.