Gå til innhold

Å varme opp bilden.

Anbefalte innlegg

Gjest Skammer meg
Skrevet

Følte meg som et skikkelig miljøsvin i dag da jeg lot bilden stå og varme seg og rime av seg med motoren i gang. Burde heller skrapa av rutene såklart men i dag var jeg for lat. Hvor mye bensin går ut av bilen når den står stille men med motoren i gang i ca. ti minutter?

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Caloni Makaroni

7

• Katt-ja

4

• oslogutt

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger da jeg bodde østpå, og bilen var frosset. Da sto den glatt i 15-20 minutter hver morgen før jeg kjørte til jobb.

Hadde ikke garasje. Orket ikke stå å skrape i 20 minus.

Bedre å kjøre i varm bil enn å sette seg inn og fryse vettet av seg.

Skrevet

De fleste jeg kjenner gjør det, i hvert fall de som ikke klarer å skrape.

Gjest skammer meg
Skrevet

De fleste jeg kjenner gjør det, i hvert fall de som ikke klarer å skrape.

Det er veldig fristende å varme den opp men så var det jo det å tenke på miljøet da. Det har vi jo alle ansvar for.

Skrevet

Det er veldig fristende å varme den opp men så var det jo det å tenke på miljøet da. Det har vi jo alle ansvar for.

Men det er ikke lov å kjøre før isen er borte og dermed er det bare å vente.

Skrevet

Du bruker 1/2 til 1 liter bensin på den tida. Så da blir vel opp mot 10 kroner i bensinkostnader.

Gjest skammer meg
Skrevet

Men det er ikke lov å kjøre før isen er borte og dermed er det bare å vente.

En kan jo skrape bort det meste av isen vel?

Skrevet

Det gjør jeg ofte. Isen kan av og til sitte så hardt at det er umulig å få den vekk hvis man ikke har motoren i gang.

I tillegg må jeg noen ganger skrape ruta på innsiden også.

Skrevet

En kan jo skrape bort det meste av isen vel?

Ikke alle som kan det, skjønner du og da er det bare å vente.

Gjest skammer meg
Skrevet

Ikke alle som kan det, skjønner du og da er det bare å vente.

Ved funksjonshemming er det slevsagt noe annet. Nå er ikke jeg det så derfor burde jeg da heller skrape isen fremfor å skade miljøet. Tar jo maks et par minutter når henden funker ordentlig.

Skrevet

Jeg kjenner en mann som ble varig bundet til rullestol fordi han ble kjørt ned av en som ikke så han fordi han (bilisten) ikke hadde giddet å vente til all isen var borte fra vinduene før han begynte å kjøre.

Jeg tenker på det hver gang jeg ser biler subbe forbi med bare et pustehull foran føreren.

Gjest skammer meg
Skrevet

Jeg kjenner en mann som ble varig bundet til rullestol fordi han ble kjørt ned av en som ikke så han fordi han (bilisten) ikke hadde giddet å vente til all isen var borte fra vinduene før han begynte å kjøre.

Jeg tenker på det hver gang jeg ser biler subbe forbi med bare et pustehull foran føreren.

Jeg er helt enig i at det er galskap å kjøre med en bil hvor en ikke ser godt. Spørsmålet er bare om en skal gidde å ta seg et par minutter og få skrapet av rutene fremfor å varme hele bilen opp.

Skrevet

Hihi, nå var du ikke politisk korrekt. Det heter ikke bundet til rullestol altså eller binder de ham fast i den ;o)

Skrevet

Ved funksjonshemming er det slevsagt noe annet. Nå er ikke jeg det så derfor burde jeg da heller skrape isen fremfor å skade miljøet. Tar jo maks et par minutter når henden funker ordentlig.

Det er ikke alltid det nytter å skrape uansett. Noen dager er isen beinhard og sitter helt fast.

Skrevet

Selv om jeg skraper rutene utvendig, når jeg begynner å kjøre med kald bil så fryser det til på innsiden av ruta, og da ser man jo ikke stort.

Så du forresten Jul i Tøyengata i går? Den personen med burka som kun skrapte en smal trek midt i synsfeltet på førersiden, hehe ;o)

Skrevet

Du bruker 1/2 til 1 liter bensin på den tida. Så da blir vel opp mot 10 kroner i bensinkostnader.

Hvorfor går det så mye bensin til dette? Det er jo minst like mye som når bilen går, det har jeg nesten vondt for å tro.

Skrevet

Er det ingen her som har hørt om kupévarmer? Mye bedre for både bil, miljø og mennesker :-)

Mannen min går 0610. Da har kupévarmeren (inkl motorvarmer) stått på et par timer og varmet opp hans bil.

Når han går, setter han den over i min bil, slik at den er god og varm når jeg går klokka 8 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...