Gå til innhold

medisiner, nhd og andre

Anbefalte innlegg

I hvilke tilfeller er det hensiktsmessig å bruke både stemningsstabiliserende, antidepressiva og antipsykotika?

Jeg er visstnok inni en alvorlig depresjon nå og legen vil at jeg skal bruke alt sammen. Jeg synes dette virker veldig mye og skjønner ikke helt vitsen med det, for glir ikke virkningen av de forskjellige medisinene litt inn i hverandre?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258890-medisiner-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bipolar lidelse og bruker to stemningsstabiliserende og ett antipsykotika. Den enkelte medisin skal "ta" forskjellige aspekter ved lidelsen.

Kanskje legen din mistenker at du har en bipolar lidelse? Jeg trodde bare det var slik at du måtte til psykiater før du fikk skrevet ut slike medisiner.

Jeg har en bipolar lidelse og bruker to stemningsstabiliserende og ett antipsykotika. Den enkelte medisin skal "ta" forskjellige aspekter ved lidelsen.

Kanskje legen din mistenker at du har en bipolar lidelse? Jeg trodde bare det var slik at du måtte til psykiater før du fikk skrevet ut slike medisiner.

Takk for svar. Jeg ser ikke bort i fra at legen mistenker en bipolar lidelse, for h*n spør stadig vekk om jeg har perioder hvor jeg er veldig oppstemt.

Og den personen jeg omtaler som legen er psykiater. Er bare jeg som er litt upresis.

Gjest aasssaaa

det er sikkert mange tilfeller det.

personlig funket det beste etter at jeg kuttet ut antidepressivaen og anti psykotikaen, men kun beholdt to typer stemninngsstabiliserende. var overmedisinert da jeg brukte alt det andre.

Men det er meg. Tar tid å finne ut slik.

det er sikkert mange tilfeller det.

personlig funket det beste etter at jeg kuttet ut antidepressivaen og anti psykotikaen, men kun beholdt to typer stemninngsstabiliserende. var overmedisinert da jeg brukte alt det andre.

Men det er meg. Tar tid å finne ut slik.

Jeg har fungert bra en lang periode ved å kun bruke stemningsstabiliserende, men når jeg gradvis blir mye dårligere igjen vil legen ha meg på mer medisiner. Jeg føler meg jo som et levende apotek akkurat nå, men jeg får gi det en sjanse. Er bedre å gå på litt medisiner enn å bli innlagt.

Bra du har funnet ut hva som fungerer for deg =)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...