Gå til innhold

Simpel julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min på 30 og hennes samboer pleier å tro de er så smarte i jula, de skryter i alle fall av det, at julegavene deres får de unna i en fei. Er bare å forstørre noen koselige bilder av de tre barna deres og gi til slektningene. Uinnrammet selvfølgelig, for det er jo dyrt nok å forstørre.

Jeg blir litt irritert,for dette er jo å påføre andre kostnader med innramming. Jeg har da ikke interesse av å ha hundrevis av bilder til ungene til søsteren min på veggene når jeg ikke har et eneste bilde av min familie, det er ikke min stil rett og slett. Så bildene jeg får havner rett i skuffen eller et fotoalbum. Jeg ville foretrukket å få konfekteske faktisk. Er det jeg som er simpel og storforlangen, eller hva syns dere?

De burde da orke å bruke mer fantasi enn et bilde? Også hvert år da...

Litt upersonlig når de gir samme til alle i alle fall.

Skrevet

Alle vil nok gjerne ha et bilde men det holder med en gang og så får man vente noen år før man tar et fellesbilde av alle ungene i skolealder.

Jeg har ikke noen bilder oppe av mine egne heller men derimot julekortbilder på kjøleskapet.

Skrevet

Det syntes jeg var kjipt. Fin gave til familien, HVIS de er rammet inn - og at det ikke er noe som forekommer hvert eneste år.

Gi tilbake med samme mynt da vel. Hvis du vil være ekstra kjip, print ut bildet på PC'en - hehe!

Skrevet

Alle vil nok gjerne ha et bilde men det holder med en gang og så får man vente noen år før man tar et fellesbilde av alle ungene i skolealder.

Jeg har ikke noen bilder oppe av mine egne heller men derimot julekortbilder på kjøleskapet.

Å ja, julekortbilder på kjøleskapet, det er koselig det. Hører med til julepynten her. I år har jeg tre forskjellige julekortbilder av barnebarnet (mamma'n bestilte litt av hvert) og hittil fire andre go'unger med nisselue og fint pyntet.

Skrevet

Jeg har aldri og vil aldri gi bort bilde uten ramme. Skjønner godt din reaksjon, også hvert år da...!

Skrevet

Å ja, julekortbilder på kjøleskapet, det er koselig det. Hører med til julepynten her. I år har jeg tre forskjellige julekortbilder av barnebarnet (mamma'n bestilte litt av hvert) og hittil fire andre go'unger med nisselue og fint pyntet.

Henger bilder hos meg både fra i fjor og året før det :o)

Skrevet

er det ikke like greit å få bildene uten ramme, når du likevel ikke vil henge dem opp da? ;o)

Gjest Flystripa
Skrevet

For noen snålinger. Jeg hadde blir sprø om vi hadde mottatt bilder av alle 6 nieser/nevøer hvert år *hehe* Gidder ikke å tapetsere med bilde, heller! :-)

Men vi gir fotografbilde til besteforeldrene, etter deres ønske - uten ramme. Dette pga at de vil ha samme ramme på "sine" bilder.

Dette er _ikke_ hvert år, men babybilde, og et 1½-årsbilde.

Jeg synes det er viktig at det ligger en _tanke_ bak gaven, når man gir bort noe. At mottakeren blir glad for gaven, er viktig for meg.

Skrevet

Da gir du dem noen rammer i julegave! :-)

Haha, kjempebra. :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns ikke bilder er simple julegaver, men å få nye hvert år kan fort bli i meste laget.

Skrevet

Hva er det med folk? Er julegaver blitt et krav og ikke noe man er heldig og få?

Skrevet

Henger bilder hos meg både fra i fjor og året før det :o)

Måtte ta dem ned nå til jul for å få plass til nye, men kaster dem ikke. Er så koselig å sitte å se på barnebilder synes jeg.

Skrevet

Måtte ta dem ned nå til jul for å få plass til nye, men kaster dem ikke. Er så koselig å sitte å se på barnebilder synes jeg.

Jeg får ikke så mange, ikke mange som har barn i min omgangskrets og heller ikke så mange bestemødre.

Skrevet

Hva er det med folk? Er julegaver blitt et krav og ikke noe man er heldig og få?

Men å få det samme hvert eneste år blir jo reneste parodien, og virtner slett ikke om "glede over å gi" heller. Dermed er det lov å bli skuffet, synes jeg.

Skrevet

Jeg får bare dårlig samvittighet fordi jeg ikke setter pris på gaven og henger opp som de forventer. JEg ville heller ikke ha fått noe eller fått en liten konfekt. Bilde av ungene kan de da gi som julekort ved siden av gaven. HVa skal jeg med alle bildene liksom

Skrevet

Du får spørre om det er byttelapp på gaven, da du kunne tenke deg å bytte den inn i en konfekteske ;-)

Skrevet

Det syntes jeg var kjipt. Fin gave til familien, HVIS de er rammet inn - og at det ikke er noe som forekommer hvert eneste år.

Gi tilbake med samme mynt da vel. Hvis du vil være ekstra kjip, print ut bildet på PC'en - hehe!

Ja det var lurt! Lag en stor kopi av et bilde av DEG SELV og gi dem i gave hvert år!!

Gjest Flystripa
Skrevet

Du får spørre om det er byttelapp på gaven, da du kunne tenke deg å bytte den inn i en konfekteske ;-)

*LOL* Den var god! *hehehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...