Gjest Ferri Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har gått 6+ år uten penger, så har ikke fått kjøpt noe gaver annet en en sjelden gang i årene som har gått. I år så trodde jeg alt skulle gå bra, men nå ser det dystert ut.. Nå har jeg jo fått litt penger i hver månde siden april eller noe. Men for 3 månder siden så gikk vedtaket om livsopphold ut og av forskjellige grunner så fikk jeg ikke fylt ut ny søknad før starten av desember. Da sa hun at hun skulle ordne det så fort som mulig, og jeg fikk ingen inntrykk av at det skulle være noe problemer. Har hatt problemer med tanken om og ta imot penger i seg selv, og de har før dyttet disse på meg, og nå har jeg jo blitt litt vant til og ha litt egne penger.. Hadde tenkt at jeg skulle kjøpe presanger over internet i år, at jeg også kunne gi noen gaver! - men det har ikke kommet noen penger på kontoen min fra dem.. Og jeg har ikke fått noe forklaring på hvorfor. Når jeg er blakk i starten av desember og sammen med damen på sosialkontoret fyller ut ny søknad og hun sier at hun skal ordne det så fort som mulig... Hva kan ha skjedd? Har jeg fått avslag på søknaden? Glemte hun det? Er det bare en syk lek eller no? ja, får mange ville tanker..... Synes det er ganske dårlig gjort av dem og ikke si noe til meg i allefall. Har 600kr, gikk idag ut for og prøve og kjøpe noe.. men det gikk ikke. Klarte og gå inn på 3 forskjellige kjøpesenter, men det ble mere som en maraton igjennom gangene på dem da jeg ikke klarte og stoppe og gå inn i noen av butikkene. Så her sitter jeg da, ingen svar på hvorfor pengene ikke har kommet enda, og ikke klarer jeg gå inn på et senter med de få pengene jeg har igjen. Nå gruer jeg meg til enda en juleaften hvor jeg ikke kan gi noen gaver, og hører og merker, kommentarer og blikkene dems allerede. Det er døds kjipt og få gaver og ikke kunne gi noe til andre... Derfor hater bursdager og juleaftener tror jeg.. Flaut, skyldfølelse? Noe jeg kan gjøre med og få bort disse følelsene? Enda en kjip jul i vente... lyst til og legge meg og våkne opp på nyåret engang.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Vet ikke helt hva du kan gjøre for å få de bort! Prøve å være "raus" med deg selv kanskje? Du gjlr jo ditt beste. Og kanskje er det siste julen det er sånn. Du går jo frem i turbotempo for tiden! Gleder meg ikke til julen jeg heller. Heldgvis går den ganske fort over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Vet ikke helt hva du kan gjøre for å få de bort! Prøve å være "raus" med deg selv kanskje? Du gjlr jo ditt beste. Og kanskje er det siste julen det er sånn. Du går jo frem i turbotempo for tiden! Gleder meg ikke til julen jeg heller. Heldgvis går den ganske fort over! Paris vandrern, hei Synes jeg har virkelig prøvd ja, men kanskje jeg skulle ha prøvd enda mere.. hvis jeg bare hadde klart og ikke være så usakelig redd. Er så teit at jeg ikke klarer og bare gå inn i en butikk og kjøpe noe..frustrerende. Hater dette penge maset altså! Det MÅ være siste jula jeg står stille ja... håper håper! må ta tak i megselv bedre Vurderer nå alkohol og bare drikke bort jula, men får jo ikke tak i alkohol heller så... heh Gruer deg til jula du også ja, vi er vel mange... synd dette altså.. Men går bra med deg ellers? Kom deg til tannlegen, right? Har et par tenner her....som... au! Var sikkert den nugattien som jeg kjøpte her om dagen som dyttet de over smerte grensen Leste om noen som fikk byttet ut ALLE tennene sine her om dagen... hadde vært gøy med skikkelig HVITE tenner, men det må være litt rart og ha en munnfull av plastikk i munnen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Paris vandrern, hei Synes jeg har virkelig prøvd ja, men kanskje jeg skulle ha prøvd enda mere.. hvis jeg bare hadde klart og ikke være så usakelig redd. Er så teit at jeg ikke klarer og bare gå inn i en butikk og kjøpe noe..frustrerende. Hater dette penge maset altså! Det MÅ være siste jula jeg står stille ja... håper håper! må ta tak i megselv bedre Vurderer nå alkohol og bare drikke bort jula, men får jo ikke tak i alkohol heller så... heh Gruer deg til jula du også ja, vi er vel mange... synd dette altså.. Men går bra med deg ellers? Kom deg til tannlegen, right? Har et par tenner her....som... au! Var sikkert den nugattien som jeg kjøpte her om dagen som dyttet de over smerte grensen Leste om noen som fikk byttet ut ALLE tennene sine her om dagen... hadde vært gøy med skikkelig HVITE tenner, men det må være litt rart og ha en munnfull av plastikk i munnen Godt den er bra for noe, angsten, Synes det virker som du jobber bra jeg, men man kan ikke klare alt på en gang vet du. Her går det på et vis Vanskelig periode, men det skal gå over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Godt den er bra for noe, angsten, Synes det virker som du jobber bra jeg, men man kan ikke klare alt på en gang vet du. Her går det på et vis Vanskelig periode, men det skal gå over! Takk, må gå greit for oss også!! Hører gjerne på det vonde jeg, hvis du føler for og skrive om det da. Ellers så kan vi "skrives" en annen gang igjen ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Takk, må gå greit for oss også!! Hører gjerne på det vonde jeg, hvis du føler for og skrive om det da. Ellers så kan vi "skrives" en annen gang igjen ! Takk for det! Kommer sikkert til å brøle eller hviske litt etterhvert. Men akkurat nå svikter ordene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Skjønner godt at det er vanskelig å ikke kunne gi noen gaver. Har du mange du gjerne ville gitt til? Det er ikke sikkert det er så håpløst som det føles, det er fortsatt noen dager igjen, og du har litt penger. Klarer du å gå i en matbutikk, tror du? Der får du kjøpt lys og servietter, en helt grei gave. du får kjøpt forskjellige typer sild og konfekt og godteri. Det trenger ikke være så dyrt, bare det å ha en liten gave å gi bort gjør mye med selvtilliten. Hvis du vil gjøre litt mer ut av det, kan du lage sild og julegodteri selv og gi i gave. Det faller ofte i smak, i hvert fall i min familie. Pengene du ikke har fått; det er helt sikkert ikke en syk lek de leker med deg. Kanskje saksbehandleren din har glemt det, kanskje hun er sykmeldt, kanskje det var noen papirer eller opplysninger som manglet. Uansett synes jeg du skal be noen ringe for deg, eller ta en tur selv og spørre hva som har skjedd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Vet ikke helt hva du kan gjøre for å få de bort! Prøve å være "raus" med deg selv kanskje? Du gjlr jo ditt beste. Og kanskje er det siste julen det er sånn. Du går jo frem i turbotempo for tiden! Gleder meg ikke til julen jeg heller. Heldgvis går den ganske fort over! "Heldigvis går den ganske fort over." Noen ganger tror jeg det er det beste som er å si om julen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Kan du klare å kontakte sosialkontoret og spørre hva som har skjedd mht søknaden din? Hvis du ikke klarer å ringe, så kunne du kanskje skrive et brev og gå opp på sosialkontoret med det i morgen? Eller du kan sende en mail til den psykepleieren som forsøker å hjelpe deg med andre ting og be henne kontakte sosialkontoret? Jeg skriver disse forslagene så detaljert, fordi jeg har inntrykk av at det er svært vanskelig for deg å ta kontakt med hjelpeapparatet. Tror årsaken til at du ikke har fått penger er tidspress på sosialkontoret. De har sannsynligvis til hensikt å prioritere deg men så har ikke tiden strukket til, det er ikke sikkert at saksbehandleren din har vært på jobb i det siste. Ikke gi opp. Det vil bli en hyggeligere jul for deg om du har små gaver å gi til de andre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2061719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Skjønner godt at det er vanskelig å ikke kunne gi noen gaver. Har du mange du gjerne ville gitt til? Det er ikke sikkert det er så håpløst som det føles, det er fortsatt noen dager igjen, og du har litt penger. Klarer du å gå i en matbutikk, tror du? Der får du kjøpt lys og servietter, en helt grei gave. du får kjøpt forskjellige typer sild og konfekt og godteri. Det trenger ikke være så dyrt, bare det å ha en liten gave å gi bort gjør mye med selvtilliten. Hvis du vil gjøre litt mer ut av det, kan du lage sild og julegodteri selv og gi i gave. Det faller ofte i smak, i hvert fall i min familie. Pengene du ikke har fått; det er helt sikkert ikke en syk lek de leker med deg. Kanskje saksbehandleren din har glemt det, kanskje hun er sykmeldt, kanskje det var noen papirer eller opplysninger som manglet. Uansett synes jeg du skal be noen ringe for deg, eller ta en tur selv og spørre hva som har skjedd. Hei Orio, takk for svaret:) ja,det er 8-9 personer.. Halvparten av dem jeg gjerne ville kjøpe noe til er det for sent og gjøre noe med nå for pakkene er allerede blitt hentet - da de skal feire på andre siden av landet. Men det er litt distansert og lettere og forholde seg til når de ikke er her. Men det er trist og tenke på likevel. Jeg vet ikke helt det der med og gi godteri og sånt i gave, tror jeg ville følt det veldig merkelig. Jeg vil jo gi noe, men det blir på en måte feil for familien her.. kanskje jeg bare er dum nå, og at ja kanskje tanken teller, vet ikke. Men det er jo gode forslag da, jeg tenkte ikke på det selv, men vet ikke helt om og gi hverdagsvare sånn ville fungert for dem. Kanskje det bare ville minne dem enda mere på at jeg ikke klarer noenting. Også blir det sånn "Jaja, har du kjøp godteri du da lilleman..." De vet ikke helt hvor syk jeg er, prater ikke spessielt med dem om noe som helst.. Og iblandt så forventer de at jeg klarer alt, også blir de sure når jeg må si nei, eller kommer tilbake tomhendt. Tror de tror at jeg bare er skikkelig lat... Nei, jeg tror jo egentlig det beste om folk, så det var bare en syk tanke det altså om at de skal leke med meg sånn.. Men sårer og føler meg ganske glemt iblandt når det stadig "stopper opp" på alle områder.. jaja... *trøtt nå, skal prøve noe i morgen!!* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2062150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kan du klare å kontakte sosialkontoret og spørre hva som har skjedd mht søknaden din? Hvis du ikke klarer å ringe, så kunne du kanskje skrive et brev og gå opp på sosialkontoret med det i morgen? Eller du kan sende en mail til den psykepleieren som forsøker å hjelpe deg med andre ting og be henne kontakte sosialkontoret? Jeg skriver disse forslagene så detaljert, fordi jeg har inntrykk av at det er svært vanskelig for deg å ta kontakt med hjelpeapparatet. Tror årsaken til at du ikke har fått penger er tidspress på sosialkontoret. De har sannsynligvis til hensikt å prioritere deg men så har ikke tiden strukket til, det er ikke sikkert at saksbehandleren din har vært på jobb i det siste. Ikke gi opp. Det vil bli en hyggeligere jul for deg om du har små gaver å gi til de andre Tjena Frosken ! Er det umodent, barnslig tilogmed, av meg og ikke ville ta kontakt med sosialkontoret igjen så kort tid etterpå? Er det meningen at jeg skal minne dem på at jeg er her heletiden? Det føles så veldig ut som om jeg ikke fortjener noenting, og er hardt for meg og ta kontakt med dem ja.. Vil helst at de bare skal si hva jeg skal gjør, og jeg gjør jo alt de sier også - men det er så mye usagt jeg ikke har vært komfortabel med og spørre om kanskje. Virker litt som om det ikke har vært noe plan om meg i det heletatt. Er det min oppgave (som "passient") og komme med en plan, legge frem forslag og si åssen jeg vil ha det? (men jeg vet jo ikke hva som er best heller..) Hun saksbehandleren sa jo at hun skulle ordne det så fort som mulig, uff.. Jeg tror jeg har et problem med at jeg vil at alle skal like meg, og ikke tørr og si ifra om noe 2 ganger i fare for at de skal synes jeg plager dem. Gir dette noe mening eller høres det bare sprøtt ut - og er umodent av meg og ikke prøve og ta mere kontakt? Jeg vil jo gjerne tro at jeg ikke må mase på dem. Vet ikke helt hva min rolle er i alt dette. Jeg hadde noen valg forje uke.. Pengene hadde ikke kommet - jeg ville bestille gaver over internet og tiden begynnte og renne ut for at eventuelle gaver skulle rekke frem til meg før idag (hvor gavene til andre delen av familien ble sendt.) Jeg kjenner ikke saksbehandleren på sosialkontoret så bra, og hun kjenner ikke meg så bra - møtt hverandre 2 ganger - .Så jeg trodde det var best at jeg sendte en mail til psyk.sykepleier.. Noe som jeg gjorde.. Men, jeg har ikke hørt noe fra henne, og har bare ventet på svar fra henne, og venter fortsatt.. Hver dag har vært : "Det går nok bra." "De jobber sikkert med saken." "Jeg burte ikke plage dem." "vil ikke gi dem dårlig samvittighet fordi de glemte(eller ikke hadde tid til) meg før jul." "I morgen kommer sikkert pengene" "De har andre og ta seg av også." Er dette angst det også? - At jeg ikke tar kontakt med dem? Eller er det enda en ting som er galt med meg kanskje.. Annet enn at jeg er redd for at de skal mislike meg om jeg minner dem på ting - så vet jeg ikke hva jeg er redd for.. hele greia er så flau, at det gikk så langt, at jeg falt så uttafor....står fast...!! Trenger ikke svare meg altså, jeg skriver så mye rot når jeg først skriver.. Burte jeg sende en email til saksbehandleren på sosialkontoret nå da? selv om jeg sendte til psyk.sykepleieren? (jeg er som et barn? Vet ikke hvorfor jeg kvier når jeg tenker på og sende en mail til hun på sosialkontoret.. Klarer ikke få noen til og ringe for meg eller no sånt... henger vel med at "dette burte jo ikke være noe problem helt fra starten av...." eller noe... jeg vet ikke.... jeg er et barn fortsatt tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2062157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Tjena Frosken ! Er det umodent, barnslig tilogmed, av meg og ikke ville ta kontakt med sosialkontoret igjen så kort tid etterpå? Er det meningen at jeg skal minne dem på at jeg er her heletiden? Det føles så veldig ut som om jeg ikke fortjener noenting, og er hardt for meg og ta kontakt med dem ja.. Vil helst at de bare skal si hva jeg skal gjør, og jeg gjør jo alt de sier også - men det er så mye usagt jeg ikke har vært komfortabel med og spørre om kanskje. Virker litt som om det ikke har vært noe plan om meg i det heletatt. Er det min oppgave (som "passient") og komme med en plan, legge frem forslag og si åssen jeg vil ha det? (men jeg vet jo ikke hva som er best heller..) Hun saksbehandleren sa jo at hun skulle ordne det så fort som mulig, uff.. Jeg tror jeg har et problem med at jeg vil at alle skal like meg, og ikke tørr og si ifra om noe 2 ganger i fare for at de skal synes jeg plager dem. Gir dette noe mening eller høres det bare sprøtt ut - og er umodent av meg og ikke prøve og ta mere kontakt? Jeg vil jo gjerne tro at jeg ikke må mase på dem. Vet ikke helt hva min rolle er i alt dette. Jeg hadde noen valg forje uke.. Pengene hadde ikke kommet - jeg ville bestille gaver over internet og tiden begynnte og renne ut for at eventuelle gaver skulle rekke frem til meg før idag (hvor gavene til andre delen av familien ble sendt.) Jeg kjenner ikke saksbehandleren på sosialkontoret så bra, og hun kjenner ikke meg så bra - møtt hverandre 2 ganger - .Så jeg trodde det var best at jeg sendte en mail til psyk.sykepleier.. Noe som jeg gjorde.. Men, jeg har ikke hørt noe fra henne, og har bare ventet på svar fra henne, og venter fortsatt.. Hver dag har vært : "Det går nok bra." "De jobber sikkert med saken." "Jeg burte ikke plage dem." "vil ikke gi dem dårlig samvittighet fordi de glemte(eller ikke hadde tid til) meg før jul." "I morgen kommer sikkert pengene" "De har andre og ta seg av også." Er dette angst det også? - At jeg ikke tar kontakt med dem? Eller er det enda en ting som er galt med meg kanskje.. Annet enn at jeg er redd for at de skal mislike meg om jeg minner dem på ting - så vet jeg ikke hva jeg er redd for.. hele greia er så flau, at det gikk så langt, at jeg falt så uttafor....står fast...!! Trenger ikke svare meg altså, jeg skriver så mye rot når jeg først skriver.. Burte jeg sende en email til saksbehandleren på sosialkontoret nå da? selv om jeg sendte til psyk.sykepleieren? (jeg er som et barn? Vet ikke hvorfor jeg kvier når jeg tenker på og sende en mail til hun på sosialkontoret.. Klarer ikke få noen til og ringe for meg eller no sånt... henger vel med at "dette burte jo ikke være noe problem helt fra starten av...." eller noe... jeg vet ikke.... jeg er et barn fortsatt tror jeg... Og det som er enda mere deprimerende nå, er at nå er det helt på slutten her at eventuelle gaver jeg skulle kunne få bestilt over internet skulle komme frem i tide før julaften. Jeg klarte jo ikke og gå inn i en eneste butikk idag, selv om jeg gikk forbi 50-60 stk inne i kjøpe-senterene jeg presset meg inn i.. Like før jeg kastet opp flere ganger. var så mange folk.. nå er jeg redd for og prøve igjen.. men det ser dystert ut at jeg skal kunne klare og kjøpe noe-som-helst fra en vanlig butikk nå før jul... sutreinnlegg alt dette, sorry.. veldig glad for all responsen da!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2062158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nylonengelen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Og det som er enda mere deprimerende nå, er at nå er det helt på slutten her at eventuelle gaver jeg skulle kunne få bestilt over internet skulle komme frem i tide før julaften. Jeg klarte jo ikke og gå inn i en eneste butikk idag, selv om jeg gikk forbi 50-60 stk inne i kjøpe-senterene jeg presset meg inn i.. Like før jeg kastet opp flere ganger. var så mange folk.. nå er jeg redd for og prøve igjen.. men det ser dystert ut at jeg skal kunne klare og kjøpe noe-som-helst fra en vanlig butikk nå før jul... sutreinnlegg alt dette, sorry.. veldig glad for all responsen da!!! Hei, tenkte jeg bare skulle skrive en hilsen i natten:) Våken ennå? Ang. sosialkontoret - det kan hende at det er noen papirer de mangler fra deg. Det kan ta tid før du får vite at de mangler akkurat disse papirene også. Så jeg synes du skal sende denne mailen eller skrive et kort brev så fort som mulig. Når det gjelder å handle julegaver...MÅ du på kjøpesentre da? Selv hater jeg kjøpesentre og prøver helst å gå i bybutikker istedet. Det trenger ikke være dyre butikker - bare kjedebutikker som ikke ligger midt i ei kjøpesenterklynge? F.eks Indiska, Glassmagasinet, HM, Cubus. Jeg er sikker på at du kan finne noe fint og billig der:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2062161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeia1365380317 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Du må da ikke sitte med henna i fanget å vente!?! Du må ta kontakt med sossen å høre hva som skjer ! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2062283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei Orio, takk for svaret:) ja,det er 8-9 personer.. Halvparten av dem jeg gjerne ville kjøpe noe til er det for sent og gjøre noe med nå for pakkene er allerede blitt hentet - da de skal feire på andre siden av landet. Men det er litt distansert og lettere og forholde seg til når de ikke er her. Men det er trist og tenke på likevel. Jeg vet ikke helt det der med og gi godteri og sånt i gave, tror jeg ville følt det veldig merkelig. Jeg vil jo gi noe, men det blir på en måte feil for familien her.. kanskje jeg bare er dum nå, og at ja kanskje tanken teller, vet ikke. Men det er jo gode forslag da, jeg tenkte ikke på det selv, men vet ikke helt om og gi hverdagsvare sånn ville fungert for dem. Kanskje det bare ville minne dem enda mere på at jeg ikke klarer noenting. Også blir det sånn "Jaja, har du kjøp godteri du da lilleman..." De vet ikke helt hvor syk jeg er, prater ikke spessielt med dem om noe som helst.. Og iblandt så forventer de at jeg klarer alt, også blir de sure når jeg må si nei, eller kommer tilbake tomhendt. Tror de tror at jeg bare er skikkelig lat... Nei, jeg tror jo egentlig det beste om folk, så det var bare en syk tanke det altså om at de skal leke med meg sånn.. Men sårer og føler meg ganske glemt iblandt når det stadig "stopper opp" på alle områder.. jaja... *trøtt nå, skal prøve noe i morgen!!* Har du greid å gjøre noe i forhold til sosialkontoret? Da jeg foreslo å kjøpe sjokolade e.l. tenkte jeg ikke på melkesjokolade og andre "hverdagsvarer", men det er mye godteri jeg sjelden eller aldri kjøper til meg selv, som after eight, toffifee, en liten eske konfekt etc. Ikke trenger det å være så veldig dyrt heller. Andre ting du kan kjøpe er lys og servietter, såper og kremer, fra f. eks. body shop, det trenger heller ikke bli så dyrt. Hvis du ikke liker å gå i butikker kan det kanskje være lettere å gå i veldig "åpne" butikker på et kjøpesenter, sånne som ikke har vegger ut mot "fellesområdet", gjerne med kassa ganske langt fremme i butikken. Så kan du plukke med deg noe de har satt frem utenfor. Tror faktisk du vil føle deg bedre hvis du har noe å gi bort, selv om det ikke er stort og dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2062944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei, tenkte jeg bare skulle skrive en hilsen i natten:) Våken ennå? Ang. sosialkontoret - det kan hende at det er noen papirer de mangler fra deg. Det kan ta tid før du får vite at de mangler akkurat disse papirene også. Så jeg synes du skal sende denne mailen eller skrive et kort brev så fort som mulig. Når det gjelder å handle julegaver...MÅ du på kjøpesentre da? Selv hater jeg kjøpesentre og prøver helst å gå i bybutikker istedet. Det trenger ikke være dyre butikker - bare kjedebutikker som ikke ligger midt i ei kjøpesenterklynge? F.eks Indiska, Glassmagasinet, HM, Cubus. Jeg er sikker på at du kan finne noe fint og billig der:) Hei du! Hmm, tror faktisk det bare er kjøpesenter i nærheten her. Annet en hage/blomster butikk/resturant/dagligvare og sånt, ellers så er det vel over 2 timer og gå til sentrum og der er det jo ENDA flere folk så vet ikke helt.. Ja, du har rett, de trenger endel info ja. men du.. Idag så kom pengene! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2063001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Du må da ikke sitte med henna i fanget å vente!?! Du må ta kontakt med sossen å høre hva som skjer ! Klem Sorry, uff, var det bare barnslig av meg? klarte ikke helt ta kontakt igjen annet en den eposten til psyk.sykepleier.... men nå kom pengene idag heldigvis!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2063005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har du greid å gjøre noe i forhold til sosialkontoret? Da jeg foreslo å kjøpe sjokolade e.l. tenkte jeg ikke på melkesjokolade og andre "hverdagsvarer", men det er mye godteri jeg sjelden eller aldri kjøper til meg selv, som after eight, toffifee, en liten eske konfekt etc. Ikke trenger det å være så veldig dyrt heller. Andre ting du kan kjøpe er lys og servietter, såper og kremer, fra f. eks. body shop, det trenger heller ikke bli så dyrt. Hvis du ikke liker å gå i butikker kan det kanskje være lettere å gå i veldig "åpne" butikker på et kjøpesenter, sånne som ikke har vegger ut mot "fellesområdet", gjerne med kassa ganske langt fremme i butikken. Så kan du plukke med deg noe de har satt frem utenfor. Tror faktisk du vil føle deg bedre hvis du har noe å gi bort, selv om det ikke er stort og dyrt. Hei Orio! Ble kjempeglad idag, pengene var på konto når jeg våknet idag!!! Så nå behøvde jeg heldigvis ikke mase mere med dette, kjempelettet!!! Så nå har jeg kjøpt masser av gaver!!! Det ble over internet, så nå er det bare og håpe at de kommer frem til meg i tide før julaften, det skal vel akuratt gå! Selv om de ikke skulle komme frem i tide så blir det nok litt lettere av og tenke på at jeg kommer til og få gitt gaver selv om de kunne bli litt forsinket til julaften, da kan jeg i allefall skylde litt på postverket Jeg skal se om jeg finner noe backup gaver også, sånn som du nevner, vet ikke åssen jeg skal klare og gå inn i butikk og sånt, men jeg skal prøve!! Takk og sender en klem til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2063016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Takk for det! Kommer sikkert til å brøle eller hviske litt etterhvert. Men akkurat nå svikter ordene. Det er greit. Idag kom pengene forresten, og har fått kjøpt gaver over nett, så lettet!!!! Det ble litt av hvert, og tror jeg har truffet litt blink her og der, så er det bare og håpe de kommer frem i tide 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2063077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei Orio! Ble kjempeglad idag, pengene var på konto når jeg våknet idag!!! Så nå behøvde jeg heldigvis ikke mase mere med dette, kjempelettet!!! Så nå har jeg kjøpt masser av gaver!!! Det ble over internet, så nå er det bare og håpe at de kommer frem til meg i tide før julaften, det skal vel akuratt gå! Selv om de ikke skulle komme frem i tide så blir det nok litt lettere av og tenke på at jeg kommer til og få gitt gaver selv om de kunne bli litt forsinket til julaften, da kan jeg i allefall skylde litt på postverket Jeg skal se om jeg finner noe backup gaver også, sånn som du nevner, vet ikke åssen jeg skal klare og gå inn i butikk og sånt, men jeg skal prøve!! Takk og sender en klem til deg Jeg ble så gla da jeg leste at d hadde ordnet seg for deg:-) Dette fortjener du. Ville bare gi deg et julegavetips, sånn på "tampen": Hvis der er en Rimi butikk i nærheten av deg, så har de Twist på tilbud (Stor pose - 1/2 kg) til 39,- D er en fin gave. Nille har også mye fint og nyttig. Ønsker deg en god jul:) Hilsen ei som elsker å gå i butikker! (Men som også har penger på konto, fordi jeg ikke klarte å gå ut og bruke de på en stund:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258907-gj%C3%B8re-noe-med-f%C3%B8lelse-om-at-man-bare-vil-gj%C3%B8mme-seg-p%C3%A5-julaften/#findComment-2063167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.