Gå til innhold

Hvor kan de trenge og bli glad for frivillig, ufaglært arbeidskraft?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger gode ideer
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i en lengre periode, men savner å ha en jobb.

Derfor tenkte jeg å tilby meg som frivillig et par ganger i uka et eller annet sted.

Jeg lurer på hvor de hadde trengt og blitt glad for arbeidskraft? Utenom kontrakt og formelle skrifter. For en kortere periode.

Er det noen som har forslag til hvor jeg kan henvende meg? Frivillighetssentraler har jeg tenkt på, men det ser ikke ut som behovet er så stort. Kunne tenkt meg til å gjøre noe praktisk.

Gjest prøv der
Skrevet

Du kan besøke eldre på sykehjem eller hjemme. Snakk med sykehjemmet der du bor. Kanskje kan du også være på dagsenteret og hjelpe til. Ellers kan søndagsskoler, foreninger o.l. trenge hjelp.

Skrevet

Hvis du er frisk og rask så kanskje Oslo Bymisjon trenger folk.

Gjest Minalill
Skrevet

Min svigermor jobber som frivillig en dag i uken på et sykehjem. Der er de alltid glad for å få nye frivillige.

Hver tirsdag lager de til en hyggestund for de eldre med god mat og litt sang og musikk eller en annen form for underholdning.

De har en leder som er fast ansatt som styrer det hele, og de frivillige er med å hjelper å lage mat, dekke bord og forskjellige andre ting.

Min svigermor stortrives med å være med på dette, og har vært fast frivillig i flere år. Andre frivillige er der for en kort periode, alt etter hva som passer for den enkelte.

Gjest treger gode ideer
Skrevet

Min svigermor jobber som frivillig en dag i uken på et sykehjem. Der er de alltid glad for å få nye frivillige.

Hver tirsdag lager de til en hyggestund for de eldre med god mat og litt sang og musikk eller en annen form for underholdning.

De har en leder som er fast ansatt som styrer det hele, og de frivillige er med å hjelper å lage mat, dekke bord og forskjellige andre ting.