Gjest trenger gode ideer Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har vært sykemeldt i en lengre periode, men savner å ha en jobb. Derfor tenkte jeg å tilby meg som frivillig et par ganger i uka et eller annet sted. Jeg lurer på hvor de hadde trengt og blitt glad for arbeidskraft? Utenom kontrakt og formelle skrifter. For en kortere periode. Er det noen som har forslag til hvor jeg kan henvende meg? Frivillighetssentraler har jeg tenkt på, men det ser ikke ut som behovet er så stort. Kunne tenkt meg til å gjøre noe praktisk. 0 Siter
Gjest kanskjedet! Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 http://www.verdalingen.no/arkiv/article768157.ece Hva med noe sånt? 0 Siter
Gjest prøv der Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Du kan besøke eldre på sykehjem eller hjemme. Snakk med sykehjemmet der du bor. Kanskje kan du også være på dagsenteret og hjelpe til. Ellers kan søndagsskoler, foreninger o.l. trenge hjelp. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Hvis du er frisk og rask så kanskje Oslo Bymisjon trenger folk. 0 Siter
Gjest Minalill Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Min svigermor jobber som frivillig en dag i uken på et sykehjem. Der er de alltid glad for å få nye frivillige. Hver tirsdag lager de til en hyggestund for de eldre med god mat og litt sang og musikk eller en annen form for underholdning. De har en leder som er fast ansatt som styrer det hele, og de frivillige er med å hjelper å lage mat, dekke bord og forskjellige andre ting. Min svigermor stortrives med å være med på dette, og har vært fast frivillig i flere år. Andre frivillige er der for en kort periode, alt etter hva som passer for den enkelte. 0 Siter
Gjest treger gode ideer Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Min svigermor jobber som frivillig en dag i uken på et sykehjem. Der er de alltid glad for å få nye frivillige. Hver tirsdag lager de til en hyggestund for de eldre med god mat og litt sang og musikk eller en annen form for underholdning. De har en leder som er fast ansatt som styrer det hele, og de frivillige er med å hjelper å lage mat, dekke bord og forskjellige andre ting. Min svigermor stortrives med å være med på dette, og har vært fast frivillig i flere år. Andre frivillige er der for en kort periode, alt etter hva som passer for den enkelte. Tusen takk for godt forslag! :-) Jeg er ikke så vant med eldre, alle besteforeldrene mine døde da jeg var liten, men de krever kanskje ikke så mye? 0 Siter
Gjest trenger gode forslag Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Hvis du er frisk og rask så kanskje Oslo Bymisjon trenger folk. Tusen takk for forslaget:-) Det skal jeg sjekke ut. Rask er jeg i allfall. 0 Siter
Gjest trenger gode forslag Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Du kan besøke eldre på sykehjem eller hjemme. Snakk med sykehjemmet der du bor. Kanskje kan du også være på dagsenteret og hjelpe til. Ellers kan søndagsskoler, foreninger o.l. trenge hjelp. Hjertelig takk! :-) Mange gode ideer som jeg kan se nærmere på. 0 Siter
Gjest trenger gode ideer Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 http://www.verdalingen.no/arkiv/article768157.ece Hva med noe sånt? Det var jo et veldig bra initsiativ:-) Tusen takk for ideen! 0 Siter
Gjest Minalill Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Tusen takk for godt forslag! :-) Jeg er ikke så vant med eldre, alle besteforeldrene mine døde da jeg var liten, men de krever kanskje ikke så mye? På disse tilstelningene er det bare hyggelig, jeg har vært med et par ganger. Poenget med det hele er at de eldre skal ha noe å se frem til å glede seg til. Det å komme sammen på tirsdagene er et lyspunkt i tilværelsen. Jeg synes ikke det er så krevende å tilfredsstille folk som allerede er glade og forventningsfulle. Det er bare å smile og være hyggelig og jatte litt med de, så er de fornøyd. Jeg synes det er et supert tiltak for å glede de eldre i hverdagen. Men uten de frivillige så hadde det ikke gått, for kommunen har ikke midler til det. 0 Siter
ekte nick Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Du kunne jo tatt en telefon til de nærmeste barnehagene og melde deg frivillig som vaktmester hvis de trenger praktisk hjelp med noe. Noen steder har de sikkert egen vaktmesterkontakt, men andre steder er de avhengig av kommunen og det kan ta lang tid før du får hjelp. Vet ikke hvordan det er der du bor, men du kan i alle fall forsøke. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Barnehage Det forutsetter at du ikke er en belastning for de ansatte, da. Det forventes ikke at du deltar på lik linje, men at du avlaster mer enn du belaster Jeg hadde hvertfall blitt veldig glad om noen ville gjøre det i min barnehage! 0 Siter
Gjest trenger gode ideer Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Barnehage Det forutsetter at du ikke er en belastning for de ansatte, da. Det forventes ikke at du deltar på lik linje, men at du avlaster mer enn du belaster Jeg hadde hvertfall blitt veldig glad om noen ville gjøre det i min barnehage! Takk for forslaget! 0 Siter
Gjest trenger gode ideer Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Du kunne jo tatt en telefon til de nærmeste barnehagene og melde deg frivillig som vaktmester hvis de trenger praktisk hjelp med noe. Noen steder har de sikkert egen vaktmesterkontakt, men andre steder er de avhengig av kommunen og det kan ta lang tid før du får hjelp. Vet ikke hvordan det er der du bor, men du kan i alle fall forsøke. Takk for forslaget! 0 Siter
Gjest trenger gode ideer Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 På disse tilstelningene er det bare hyggelig, jeg har vært med et par ganger. Poenget med det hele er at de eldre skal ha noe å se frem til å glede seg til. Det å komme sammen på tirsdagene er et lyspunkt i tilværelsen. Jeg synes ikke det er så krevende å tilfredsstille folk som allerede er glade og forventningsfulle. Det er bare å smile og være hyggelig og jatte litt med de, så er de fornøyd. Jeg synes det er et supert tiltak for å glede de eldre i hverdagen. Men uten de frivillige så hadde det ikke gått, for kommunen har ikke midler til det. Det er jo kjempebra! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.