haliena Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Hei.Jente på 41,fikk diagnose bipolar lidelse for 4 år siden og var hos psykolog i over 1 år.Går på Orfiril og fungerer vel så der på det,fikk høsten for 1 år siden konstantert lavt stoffskifte,er medisinert og fungerer så der.Fikk i januar 2006 konstantert prolaps i nakke og i juli samme år diagnose fibromyalgi.Har vært godtfungerende med det psykiske (har jeg trodd iallefall....men begynner å lure )så har ikke tenkt så mye på den delen før nå for et par uker siden. Jeg skal nåpå videre utredning ved et rehab.senter 3.januar 2007 og lurer på hva som skjer. Har mye fravær fra jobben og vet mye kommer fra det psykiske... men ingen har fortalt meg at jeg bør holde meg unna 3.delt skift i jobbsammenheng da... og har jobbet med dette de siste 3 årene. Måtte overføres i annen jobb en periode da jeg ikke fungerte i jobben på avdelingen... men hva skjer med meg? Kan jeg forlange å komme tilbake til voksenpsyken igjen.. har ikke hatt noe med dem å gjøre etter at jeg ble utskrevet der for 3 år siden. Fått mine medisiner hos fastlege.. men hva gjør jeg nå... er på rehab.penger og vet trygdekontoret vil ha meg over til yrkesrettet atføring i mars, men pga fibroen så er jeg ikke så konsentrert at jeg klarer å lese fagstoff, har nok med avisen og nettet i sin helhet... Har psyken slått meg helt ned i golvet igjen? Hva sier jeg til de på rehab.oppholdet? Kan jeg kreve å gå på rehab.penger hvis de mener det er psyken som gjør meg sengeliggende og har vondt, ikke sover i perioder og holder meg mye for meg sjøl. Klarer ikke da å forholde meg så mye til andre mennesker, nok med unger og familien min og nære venner som kjenner meg godt.... 0 Siter
Gjest sannniii Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 fikk rehab.penger i 6 år jeg pga bipolar lidelse 0 Siter
Gjest pertott Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Vet ikke helt hvordan jeg skal svare deg eller kunne komme med gode råd, jeg er i en sammenlignbar situasjon som deg, og må nesten si det er en fulltidsjobb bare og finne ut hvordan best forholder seg både til slike komplekse og sammensatte situasjoner. Og byråkratiet gjør det i allefall ikke enklere. Jeg har også BP2, 3- skiftsordning er i ihvertfall ikke til og anbefalle, søvnrytme er alfa omega. Jeg går dag / kveld, det er også på kanten. Snakk med evt. arb. giver om å få endret turnus/ arb. plan viss det blir slik at du fortsatt skal være delvis på din nåværende arb. plass. 0 Siter
Gjest pertott Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 fikk rehab.penger i 6 år jeg pga bipolar lidelse Det er ille, virkelig ille. Man skal ikke bare være sjuk, man skal også være blakk og uten rettigheter. 6 år er såpass lenge at da ville jeg vurdert og anket inn til fylkeslegen. Det er noe galt et sted når fremmede saksbehandlere kan overprøve spesialist erklæring etter erklæring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.