Gå til innhold

får ikke alle 100% helligdagstillegg?

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Jeg hørte nettopp at jeg kun får så mange prosenter tillegg som jeg har fast stilling; stemmer dette?

Skrevet

Neida. Alle får fullt tillegg. Det utgjør for øvrig ca 133% av vanlig lønn.

Skrevet

jeg får 100% av den lønna jeg har, per time som jeg jobber, de søndagene. noen har lavere timelønn enn meg og deres 100% blir derfor lavere, men ellers er det likt.

Gjest Debra irl
Skrevet

Hva mener du? At du jobber f.eks 50% stilling og får 50% tillegg mens de som jobber 100% stilling får 100% tillegg? Det er ikke riktig. I _kronebeløp_ kan det nok bli forskjell, men på f.eks 1 juledag skal alle ha 133% tillegg. Samme tillegget, men størrelsen på beløpet vil jo variere med hvor mye den enkelte har i timen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er nok blandet sammen med alminnelig overtid. Man må jobbe 100% for å få betalt for overtid. Dette har ikke noe med helligdagstilleggene å gjøre.

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Neida. Alle får fullt tillegg. Det utgjør for øvrig ca 133% av vanlig lønn.

Kan du se på det chiengmai skrev?

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Det er nok blandet sammen med alminnelig overtid. Man må jobbe 100% for å få betalt for overtid. Dette har ikke noe med helligdagstilleggene å gjøre.

Så da betyr det at jeg bare får et vanlig tillegg?

Jeg jobber 25% fast.

Gjest Debra irl
Skrevet

blander meg litt inn. Det er forskjell på tillegg.

Hvis du jobber 50% stilling, må du jobbe de resterende 50% før det begynner å utgjøre overtid (da skal det regnes utifra pr uke, ikke pr måned).

Men helligdagstillegg er helligdagstillegg. Det skal du ha uansett.

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Hvis du jobber 50% stilling, må du jobbe de resterende 50% før det begynner å utgjøre overtid (da skal det regnes utifra pr uke, ikke pr måned).

Jeg håper jeg får helligdagstillegg, for jeg måtte ha jobbet mye ekstra om det skulle lønne seg å jobbe i julen ellers.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg jobber 25% fast.

Ikke på helligdager, nei. Da skal du ha 133% av timelønn i tillegg enten du jobber 25% eller 100%.

På vanlige uker ellers i året må du over 37,5 (?) timer på en uke for å få tillegg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var det jeg prøvde å få sagt, men det ble nok i korteste laget. :-/

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg håper jeg får helligdagstillegg, for jeg måtte ha jobbet mye ekstra om det skulle lønne seg å jobbe i julen ellers.

Klart du skal ha de tilleggene hvis du f.eks jobber 1. juledag.

Skrevet

Ja, det hun skrev er korrekt.

Skrevet

Jeg jobber 25% fast.

Dersom jobbingen inngår i turnusen skal man ha hellidagstillegg. Er det snakk om overtid skal man ha 133% overtidsbetaling og ikke helligdagstillegg.

Beløpet blir i alle fall det sammme.

Skrevet

Nei det stemmer ikke, arbeide på helligdag gir rett til samme prosent eller kronetillegg som dine kolegaer uavhengig av stillingsstørrelse.

Størrelsen på tillegget avhenger av hvilken lønns og arbeidsavtale man har. De i tråden her som skriver 133 %, viser nok til den offentlige tariffen (kommune/statsansatte)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...