Gå til innhold

Grevinnen og hovmesteren

Anbefalte innlegg

Gjest same procedure
Skrevet

Jeg så dokumentaren på nrk1 istad om hvilken kult dette programmet har blitt i mange land. Interessant. Eneste jeg syns er dumt er at ikke vi i Norge også sender den på nyttårsaften (slik alle andre land gjør), det handler jo om en nyttårsaften.

Er det tradisjon for deg å se Grevinne og Hovmesteren?

Forresten var det noen i intervjuene der som ikke hadde skjønt hva slutten av sketsjen handlet om! Går det virkelig an å misforstå da? Noen her som ikke skjønner at slutten handler om sex?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• asterix

4

• flisa

3

• Mrs. Wallace

3

Gjest Trøndera
Skrevet

Jeg må ha med meg Grevinnen og hovmesteren hver lillejulaften. Pynter treet samtidig, og skåler med Miss Sophie ;-)!

Men det hadde passet bra å sendt det nyttårsaften (som du sier; det handler jo om nyttårsaften). Ypperlig start på nyttårsfesten!

Skrevet

Replikken "I'll kill that cat!" og hoppet over isbjørnsskinnet tar kaka!

Tradisjon og festlig humor!

Skrevet

Jeg ler like mye hvert år, må jeg tilstå. Kostelig humor og tradisjon så godt som noe. :o)

Skrevet

Fatter ikke hva folk ler av. Syntes ikke engang det røret der var noe artig da jeg var barn.

Nei. Jeg skal ikke se på. Begynner å bli noen år siden sist jeg led meg gjennom den latterlige greia der.

Skrevet

Fatter ikke hva folk ler av. Syntes ikke engang det røret der var noe artig da jeg var barn.

Nei. Jeg skal ikke se på. Begynner å bli noen år siden sist jeg led meg gjennom den latterlige greia der.

Puh, endelig en som skrev det jeg også hadde tenkt og skrive :-)

Skrevet

Næh. Så det i gamle dager da det gikk på nyttårsaften, men jeg har bursdag på lille julaften, og da pleier vi å ha gjester, og da blir det ikke TV-titting. Syns den i og for seg er litt morsom, men den hører til nyttårsaften, og jeg skjønner ikke hvorfor nrk på død og liv skal sende den i morgen. Har jo ikke noen ting med jula å gjøre egentlig.

Skrevet

Puh, endelig en som skrev det jeg også hadde tenkt og skrive :-)

Det å uttale seg negativt om Grevinnen og Hovmesteren, er som å banne i kirka. Så vi må være forberedt på hard kritikk. :)

Skrevet

Det å uttale seg negativt om Grevinnen og Hovmesteren, er som å banne i kirka. Så vi må være forberedt på hard kritikk. :)

Næsj, jeg har ingen problemer med å se at det er teit og at mange synes det er umorsomt. Men det trigger et eller annet hos meg, og det gidder jeg ikke benekte. :o)

Skrevet

Vi ligger nok dårlig ann, men sammen klarer vi vel dette.

Skrevet

Jeg syntes den var morsom de første gangene jeg så den. Nå synes jeg bare den er tragisk!

Har ikke sett den på flere år!

Skrevet

Jeg kan huske at jeg lo fælt iallefall første gang jeg så den. Nå synes jeg ikke den er morsom i det hele tatt... Skjønner ærlig talt ikke hva som gjør at folk ler seg fillete av denne filmen ;)

Skrevet

En jeg kjenner liker den så godt at han tok den opp på video.. Det holder da lenge å se den en gang pr år.

Skrevet

Spiller ingen rolle for meg - jeg skal se den mens ribba står i ovnen - det handler kun om tradisjon -lukter og lyder - og en liten gløgg på lur på kjøkkenet .)

Skrevet

Spiller ingen rolle for meg - jeg skal se den mens ribba står i ovnen - det handler kun om tradisjon -lukter og lyder - og en liten gløgg på lur på kjøkkenet .)

Kunne ikke sagt det bedre.

Lyd og lukt......og biiiitelitegranne smak.

Skrevet

Elsker å se akkurat det programmet på lille-julaften...Uansett om det egentlig er nyttårsprogram...

Det blir julestemning i mitt hus, da.

Skrevet

Elsker å se akkurat det programmet på lille-julaften...Uansett om det egentlig er nyttårsprogram...

Det blir julestemning i mitt hus, da.

Ja - det er nesten så man ønsker Vidar Lønn Arnesen velkommen til gards! hehe

Skrevet

Næsj, jeg har ingen problemer med å se at det er teit og at mange synes det er umorsomt. Men det trigger et eller annet hos meg, og det gidder jeg ikke benekte. :o)

Tradisjonsgreia kan jeg jo ikke argumentere mot, og de fleste familier, også min, har i alle år sett på denne møkka som like viktig som juleøl, og sånn sett kan jeg naturligvis forstå at den trigger noe i dere.

Men dette er et norsk fenoment, ikke sant?

Skrevet

Tradisjonsgreia kan jeg jo ikke argumentere mot, og de fleste familier, også min, har i alle år sett på denne møkka som like viktig som juleøl, og sånn sett kan jeg naturligvis forstå at den trigger noe i dere.

Men dette er et norsk fenoment, ikke sant?

Helt sikkert - hele jula mi er basert på NRK's valg :)

Skrevet

Helt sikkert - hele jula mi er basert på NRK's valg :)

Men for min del er det ikke bare det at jeg synes hovmesteren er utrolig kjedelig, men jeg irriterer meg faktisk grenseløst over denne idiotien.

Jeg tror det er fordi jeg husker så inderlig godt juledagene hos bestemor da jeg var liten. Hele familien var samla, og på lille juleaften, da denne driten starta på tv, gikk besteforeldre, foreldre, tanter, onkler og mine kusiner og fettere, helt bananas da de inntok sofaen og så denne greia, og de lo så jævlig, kommenterte og sto i, og jeg satt der alene og syntes hele slekta var idioter, for jeg kunne faen ikke forstå hva som var moro med det der.

Og det gjentok seg hvert eneste år.

På den måten fikk jeg hele greia fullstendig i vrangstrupen.

Fikk nesten slekta i vrangstrupen også. Satt jo der som seksåring og trodde resten av familien var tilbakestående.

Det toppet seg da jeg var rundt 12, og en lur onkel kommenterte at det sikkert var engelskkunnskapene mine som gjorde at jeg ikke lo.

Den kommentaren gjorde meg enda mer bekymret på deres vegne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...