Gå til innhold

Unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse.....noen som kan lære meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra min mor og søster da jeg var elleve. vokste opp hos min kjære bestemor, ikke langt i fra. Det har nok reddet meg...

Min mor har den meget tvilsomme diagnosen narsisstisk personlighets forstyrrelse. Jeg har ingen kontakt med henne. Hun er en farlig og manipulerende dame.

Min søster kom seg ikke ut av barndomshjemmet før hun var 25....Hun fortalte meg nylig at hun har diagnosen unnvikende/engstelig personlihetsforsyrrelse.

Hun har alltid vært annerledes, men jeg har aldri fått grepet om hva det er. Bare at det blir verre og verre...Vi har hatt lite kontakt etter vi ble voksne. Nå skjønner jeg jo hvorfor. Hun har det søren ikke enkelt...

Men det virket på meg som det var en lettelse for henne å fortelle meg hva som er problemet....nå kan jeg lete meg frem og lære å kjenne henne på nytt...Noen som kan skrive litt om hvordan det er å ha denne lidelsen?

Hva kan jeg best gjøre for å støtte henne i hverdagen?

Setter stor pris på alle svar :-)

Skrevet

Hun fortalte at hun hadde vrangforestillinger og brukte antipsykotisk medisin mot dette.

Hva er vrangforestillinger?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hun fortalte at hun hadde vrangforestillinger og brukte antipsykotisk medisin mot dette.

Hva er vrangforestillinger?

En vrangforestilling er en absolutt feil, gal eller uriktig forestilling. Den har absolutt sannhetsverdi for den som har den, og forestillingen lar seg ikk påvirke med argumantasjon, logikk eller fornuft. Kulturbakgrunnen må tas i betraktning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...