Gå til innhold

Script for a Jester's Tear

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud for en bra plate!

Jeg tror jeg var litt for ung da jeg småskuffa fikk Misplaced Childhood i hus som elleveåring, og la derfor skiva langt bak i platebunken.

Men jeg tok den fram her forleden, og ble nyforelska.

Det resulterte i at jeg gikk for mer av Marillion, og jeg er så positivt overraska at jeg nesten irriterer meg over at jeg ikke dro fram skivene før nå.

Script for a Jester's Tear er bare utrolig bra!

Kjøp den i julegave i morgen til den dere ikke ennå har kjøpt gave til!

Skrevet

Det der er meatloaf musikk.

Ikke mer vin på deg i kveld!

Hvordan kan du sammenligne Marillion med Meatloaf?

Jeg vil heller sammenligne dem med Pink Floyd og tidlig Genesis.

Skrevet

Hm, sitter her og husker tilbake til da min eldste bror var i militæret og jeg tyvlånte platesamlingen hans.

Deriblant Marillion, som jeg syntes var helt sjef!

Har dessverre ikke hørt de på noen år, så det kunne være på tide med en oppfriskning. Takk for tipset;)

Skrevet

Ikke mer vin på deg i kveld!

Hvordan kan du sammenligne Marillion med Meatloaf?

Jeg vil heller sammenligne dem med Pink Floyd og tidlig Genesis.

Scirpt for a j.. er meatloaf, mangler bare marion hvesende i bakgrunnen med rennede maskara.

men du, har du sett the shield? er den bra? jeg har akkurat sett 6 fot under, siste sesong, fabelaktig!

Skrevet

Scirpt for a j.. er meatloaf, mangler bare marion hvesende i bakgrunnen med rennede maskara.

men du, har du sett the shield? er den bra? jeg har akkurat sett 6 fot under, siste sesong, fabelaktig!

Det hender jeg setter på litt Meatloaf (en veldig, veldig sjelden gang, og kun hans første skiver), og jeg klarer virkelig ikke å se likheten.

Ja, hvis du liker politiserier vil du like The Shield. Den skiller seg fra andre politiserier. Temaet er korrupte politifolk du ikke er helt sikker på om du skal elske eller hate. Se sesong 1. Du kan fort bli hekta. Men du er nødt til å begynne med første episode (piloten). Den er relavant for resten av serien.

Men det er langt mer banalt enn diverse HBO-serier.

Six Feet Under er fantastisk. Avslutninga må være den beste jeg har sett i noen serie, og de hadde vett nok til å gi seg mens de var på topp.

Sannsynligvis min favorittserie.

(Hehe, jeg ser den faktisk for andre gang nå).

Skrevet

Jeg digga Fugazi (punch, punch, punch'n'judy!) og Misplaced Childhood da jeg gikk i ungdomsskolen - får jeg tilgivelse for Texas nå?

Skrevet

Det hender jeg setter på litt Meatloaf (en veldig, veldig sjelden gang, og kun hans første skiver), og jeg klarer virkelig ikke å se likheten.

Ja, hvis du liker politiserier vil du like The Shield. Den skiller seg fra andre politiserier. Temaet er korrupte politifolk du ikke er helt sikker på om du skal elske eller hate. Se sesong 1. Du kan fort bli hekta. Men du er nødt til å begynne med første episode (piloten). Den er relavant for resten av serien.

Six Feet Under er fantastisk. Avslutninga må være den beste jeg har sett i noen serie, og de hadde vett nok til å gi seg mens de var på topp.

Jeg tror jeg får sex feet under av dattera mi til jul, nå er det rett før jeg pakker opp for å sjekke.

Forresten den HBOserien The Corner virket litt kjedelig så jeg så bare første episode. Eller kanskje det var jeg som ikke var helt i form til å se akkurat da, jeg skal prøve en gang til.

Skrevet

Jeg digga Fugazi (punch, punch, punch'n'judy!) og Misplaced Childhood da jeg gikk i ungdomsskolen - får jeg tilgivelse for Texas nå?

Tja. :)

Men jeg bør ikke være så stor i kjeften hva Texas angår. Jeg er litt usikker på om jeg husker dem. :)

Skrevet

thanks! :-)

ps. likt ja! men kun tittel låten akkurat der pianoen banker i bakgrunnen og fløytene setter i gang.

Skrevet

"So here I am once more. In the playground of the broken hearts..."

Velkommen etter, gamle ørn! :-)

Det er aldri for sent, og sant og si misunner jeg deg nesten alle de skattene du har å glede deg til nå:

Fugazi, Misplaced Childhood, Cluthcing at Straws, Seasons End, Holidays in Eden, Brave, Afraid of Sunlight, This Strange Engine, Radiation, .com, Anoraknophobia, Marbles og den kommende Somewhere Else.

Alle har sin sjarm og kan og bør høres om og om igjen. De bare vokser og vokser!

Selv husker jeg min Script-periode med glede. Ikke EN dag uten minst 3-4 gjennomspillinger.

Kos deg! :-)

"One more experience. One more entry, in a diary self-penned".

Skrevet

Jeg tror jeg får sex feet under av dattera mi til jul, nå er det rett før jeg pakker opp for å sjekke.

Forresten den HBOserien The Corner virket litt kjedelig så jeg så bare første episode. Eller kanskje det var jeg som ikke var helt i form til å se akkurat da, jeg skal prøve en gang til.

Den har jeg ikke hørt om.

Men Rome skuffa meg litt. Må sies at jeg ramla av etter 3 episoder. Kun sex og vold, og jeg klarte ikke skille karakterene fra hverandre. De var så like.

Mulig jeg gir den en sjanse en annen gang.

Jeg så også første episode av Big Love, men heller ikke den appellerte til meg.

Skal godt gjøres å følge opp serier som Six Feet Under, Carnivale og Sopranos.

Skrevet

"So here I am once more. In the playground of the broken hearts..."

Velkommen etter, gamle ørn! :-)

Det er aldri for sent, og sant og si misunner jeg deg nesten alle de skattene du har å glede deg til nå:

Fugazi, Misplaced Childhood, Cluthcing at Straws, Seasons End, Holidays in Eden, Brave, Afraid of Sunlight, This Strange Engine, Radiation, .com, Anoraknophobia, Marbles og den kommende Somewhere Else.

Alle har sin sjarm og kan og bør høres om og om igjen. De bare vokser og vokser!

Selv husker jeg min Script-periode med glede. Ikke EN dag uten minst 3-4 gjennomspillinger.

Kos deg! :-)

"One more experience. One more entry, in a diary self-penned".

Jeg er litt skeptisk til Marillion uten Fish. Men jeg bør muligens gi den "nye" vokalisten en sjanse. Har tross alt ikke hørt om.

Får drøye den litt før jeg sjekker ut albumene etter Fish.

Skrevet

Den har jeg ikke hørt om.

Men Rome skuffa meg litt. Må sies at jeg ramla av etter 3 episoder. Kun sex og vold, og jeg klarte ikke skille karakterene fra hverandre. De var så like.

Mulig jeg gir den en sjanse en annen gang.

Jeg så også første episode av Big Love, men heller ikke den appellerte til meg.

Skal godt gjøres å følge opp serier som Six Feet Under, Carnivale og Sopranos.

Jeg har ikke sett sopranos da. Men jeg har den så den skal jeg se. Men når man har sett mange serier så blir man sær og gidder ikke mer dersom den ikke appelerer med en gang.

Skrevet

Jeg er litt skeptisk til Marillion uten Fish. Men jeg bør muligens gi den "nye" vokalisten en sjanse. Har tross alt ikke hørt om.

Skjønner hva du mener, og jeg husker hvordan verden raste sammen rundt meg i 1989 da Fish stakk.

Men da hadde jeg jo ikke hørt den nye (som for øvrig heter Steve Hogarth).

På Rockefeller våren etter, ble all skepsis feid av banen - Og nå har jo Hogarth vært med dobbelt så lenge som Fish var.

Mine anbefalinger fra "nye" Marillion er Seasons End, Brave og Marbles. Tre ganske forskjellige skiver, men ikke desto mindre Marillion.

Slainthe!

Skrevet

Heh, der våkna du jammen Rainm@n fra dvalen også, ikke verst! Skriv noe om .. hm, Bob Marley, Dylan, eller Neil Young, da, så ser vi om det er liv i favn fremdeles. :D

Skrevet

Jeg har ikke sett sopranos da. Men jeg har den så den skal jeg se. Men når man har sett mange serier så blir man sær og gidder ikke mer dersom den ikke appelerer med en gang.

Tror Sopranos kommer til å appellere. Etter de tre første episodene blir du frelst.

Skrevet

Heh, der våkna du jammen Rainm@n fra dvalen også, ikke verst! Skriv noe om .. hm, Bob Marley, Dylan, eller Neil Young, da, så ser vi om det er liv i favn fremdeles. :D

Er favn Bob Marley-fan? :)

Jeg så det Last Waltz her forleden, med The Band og gjester, deriblandt Neil og Bob, og det var virkelig et konsert-dvd-høydepunkt for meg.

Neil Young og Dylan er to av de desidert største.

Skrevet

Tror Sopranos kommer til å appellere. Etter de tre første episodene blir du frelst.

Kanskje jeg tar den nå i jula. Jeg har alle sesongene så det tar tid men tid har jeg nok av disse dagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...