Gå til innhold

NHD Sykdomsbillede

Anbefalte innlegg

Jeg så et svar du har gitt til en med hemmelige selvmordstanker etter en konfrontasjon med en lege. Du sier noe i svaret ditt om hvem som skal ha kontrollen; vesenet eller personen.

Dette er noe jeg selv står midt oppi. Jeg har vært syk i en årrekke, med grov selvskading og mange innlegelser. Jeg har også vært til fare for andre. Jeg trodde at jeg var suicidal, men etter å ha hatt en livstruende somatisk sykdom så vet jeg at jeg vil ikke dø.

Men jeg har en sabotør i livet mitt som tar over kontrollen og provoserer meg til skadelige handlinger. Kraften i det er veldig sterk og det kommer raskt. Dette gjør at jeg er vanskelig å samarbeide med, fordi den gode og normale siden i meg inngår avtaler, mens den destruktive ødelegger alt.

Jeg har fått mange diagnoser; bipolar, borderline og dissosiativ lidelse. Min behandler nå beskrev meg som dr.Jekyll og mr.Hyde. Han mener at det ikke er noen dialog mellom mine deler og at det MÅ jeg få til.Jeg er selv bevisst på det som skjer- jeg kjenner at jeg går inn i en tåkete tilværelse hvor det destruktive får overtaket. Det er vel det du beskrev som "vesenet".

Kjenner du igjen et slikt sykdomsbillede, og hva ville du kallt det? Hvordan skal jeg få til dialogen og ta ansvaret? Jeg vet jo at jeg vil leve, men jeg får det ikke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259332-nhd-sykdomsbillede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...