Gå til innhold

Islam. Shejk Munajjids er ikke -en hvilken som helst muslim-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke rettet bare til keinstein, men de som kan svare meg. Hva er forskjellen på muslim og islamist?

Hei,

Muslim er en "vanlig troende", litt som en kristen. osv.

En islamist er et oppfunnet ord, for å beskrive fundamentalistiske muslimer.

Det store flertallet muslimer er selvsagt vanlige, hyggelige folk. Så er det selvsagt også en gruppe som er i samme kategori som keinstein er, og sprer hat om "de andre".

Med vennlig hilsen

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

34

• Sør

26

• ShitDiddelyDo

14

• flisa

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Muslimer dekker seg bak at islam betegnes som religion. Problemet er bare at islam egentlig er en politisk ideologi like ille som nazismen. Både nazistene og muslimene ønsker jødene utryddet. Det er ikke for ingenting at vi har fått uttrykket nazislam. Det er venstreekstremistene, sosialistene, antirasistene og totalt blinde politikere vi kan takke for at vi har fått islamdritten inn i landet vårt. Både koranen og hadithene er i strid med Norges grunnlov på flere punkter og islam burde således vært forbudt praktisert i Norge.

Igjen tar du feil, men måten du skriver på viser jo bare at du er utenfor pedagogisk rekkevidde.

Skrevet

Politikerne er vettskremte. Og hvem kan klandre dem?

Rushdiekampanjen med skremmende 4-5000 unge drapstruende menn i demonstrasjonstog og et påfølgende drapsforsøk har satt sine spor. Aldri har media og politikere vært så stille som da. På Blindern ble det stille som i graven, ikke et ord mer om "et fargerikt fellesskap". "fargene" ble litt for grelt inkompatible og kontante. De hadde håpet å kunne styre alt dette dette nye her, også faller alt i grus på en dag, de har ikke et fnugg av innflytelse på andre enn seg seg selv og sine få disipler.

Neida, keinstein - du er vettskremt, og sprer hat. Ikke oss vanlige mennesker.

Skrevet

Om å skrive hatefullt: Uenig. Lite/ingenting hat fra Keinstein, men mye angstpreget for konsevensen av radikal islamsk vekst.

Om menneskerettigheter: Keinstein vet da selv best hva han mener. Du trenger ikke fortelle keinstein at han mener noe annet enn han gjør. Dine utsagn gir mer uttrykk for at du ikke skjønner hva han har skrevet.

Jeg skjønner utmerket godt hva keinstein skriver, for jeg har fulgt hatet hans i en årrekke. Fra han skrev om "brune mennesker" (klassiske rasistiske innlegg), til forvirrede sitater fra koranen.

Hvem som helst kan jo finne det samme i Gamle Testamentet, og påstå at alle kristne er like galne.

Skrevet

"islam burde således vært forbudt praktisert i Norge"

hmmm. I så fall et brudd på menneskerettighetene om religionsfrihet.

Ser dilemmaet. Her forutsetter menneskerettighetene at alle livssyn ikke fremmer vold. Men noen livssyn gjør det likevel, så som islam, satanisme, nazisme, kommunisme (noen varianter i hvert fall), fascisme. Hva skal man da gjøre? Være tidlig ute å forby voldsfremmende livssyn? Eller lage lovverk som fanger opp livssynsinspirert vold?

Det siste må man gjøre i alle fall. Men hvordan man skal kunne begrense spredningen av hat mot mennesker med andre livssyn uten å gå på akkord med menneskerettighetene, et et kjempeproblem. Vanskelig å vite hvordan det skulle være. For skjer det ikke, kommer sannsynligvis en del fanatiske/hensynsløse livssyn til å få bedre fotfeste. Kulturell motvekt er naturlig og nødvendig, men her har ikke staten så gode hjelpemidler. Bla.a. fordi radikal islamsk vekst fortsetter.

Den norske loven tillater alle religioner som ikke bryter menneskeretighetene - som også er en del av norsk lov. Islam er derfor ikke tillatt, siden dens ytringer via prester, skrifter og praksis bryter menneskerettighetene på nær sagt alle punkter. Men våre styresmakter tør ikke forby islam.

Vi forbyr alle diskriminerende ytringer, vi forbyr kvinneundertrykking, unntatt fra islam. Islam er altså unntatt fra de norske lovene.

Vi påbyr kvinneandel overalt, unntatt i styrene i moskeene.

Årsaken kan være at vi ikke tar islam på alvor. Har ikke alle rett til å bli tatt på alvor?

Skrevet

Om å skrive hatefullt: Uenig. Lite/ingenting hat fra Keinstein, men mye angstpreget for konsevensen av radikal islamsk vekst.

Om menneskerettigheter: Keinstein vet da selv best hva han mener. Du trenger ikke fortelle keinstein at han mener noe annet enn han gjør. Dine utsagn gir mer uttrykk for at du ikke skjønner hva han har skrevet.

Sør er etter min mening et s k forumtroll, og har lagt visse nick for hat. Vi får se hva "orakelet" sør kommer med av sjikane i dag. Best å ta alt som kommer med en klype salt. Legg merke til at det kommer mikroskopisk med fakta og sakligheter om saken fra den kanten, så det taler for seg selv.

Skrevet

Neida, keinstein - du er vettskremt, og sprer hat. Ikke oss vanlige mennesker.

Den dagen Keinstein blir å regne som "oss vanlige mennesker" her på berget, emigrerer jeg landet.

Skrevet

Den dagen Keinstein blir å regne som "oss vanlige mennesker" her på berget, emigrerer jeg landet.

hehe

Jeg har aldri påberopt meg å være normal.

Har du?

Men slem er jeg ikke, og det er viktigere.

Normal, hva er det?

Jeg syns normale folk er litt kjedelige.

Skrevet

hehe

Jeg har aldri påberopt meg å være normal.

Har du?

Men slem er jeg ikke, og det er viktigere.

Normal, hva er det?

Jeg syns normale folk er litt kjedelige.

Nei, jeg er ikke normal. Og jeg synes også A4-folk er kjedelige.

Skrevet

Sør er etter min mening et s k forumtroll, og har lagt visse nick for hat. Vi får se hva "orakelet" sør kommer med av sjikane i dag. Best å ta alt som kommer med en klype salt. Legg merke til at det kommer mikroskopisk med fakta og sakligheter om saken fra den kanten, så det taler for seg selv.

Jeg kaller en spade for en spade, men du tåler det ikke.

Jeg er langt snillere med deg enn du er med helt uskyldige mennesker. Likevel sutrer du.

Skrevet

Nei, jeg er ikke normal. Og jeg synes også A4-folk er kjedelige.

Normal betyr kanskje kjedelig, men ikke unyttig.

Unormal betyr ikke nødvendigvis skadelig.

Irriterende betyr heller ikke nødvendigvis unyttig.

Osv.

Skrevet

Den norske loven tillater alle religioner som ikke bryter menneskeretighetene - som også er en del av norsk lov. Islam er derfor ikke tillatt, siden dens ytringer via prester, skrifter og praksis bryter menneskerettighetene på nær sagt alle punkter. Men våre styresmakter tør ikke forby islam.

Vi forbyr alle diskriminerende ytringer, vi forbyr kvinneundertrykking, unntatt fra islam. Islam er altså unntatt fra de norske lovene.

Vi påbyr kvinneandel overalt, unntatt i styrene i moskeene.

Årsaken kan være at vi ikke tar islam på alvor. Har ikke alle rett til å bli tatt på alvor?

Du har din egne, høyst ekstreme versjon av islam, som du deler med dine felles fundamentalister.

Skrevet

Han er like ille som de han advarer mot; han er like full av hat som dem, og det er egentlig mest skremmende.

Skrevet

Ahh, intet er som en romjul med underholdning fra DOL! Artig at de gamle kamphanene enda har litt krutt i skrivefingrene.

Men tør jeg be om litt fornyelse i overskriftene, i spydighetene osv?

(Lener meg tilbake i godstolen)

Skrevet

Ahh, intet er som en romjul med underholdning fra DOL! Artig at de gamle kamphanene enda har litt krutt i skrivefingrene.

Men tør jeg be om litt fornyelse i overskriftene, i spydighetene osv?

(Lener meg tilbake i godstolen)

Det er ikke like morsomt når ingen svarer sør. Det er alltid noen nykommere les grønnskollinger.

Skrevet

Han er like ille som de han advarer mot; han er like full av hat som dem, og det er egentlig mest skremmende.

Det er lenge siden jeg sluttet å irritere meg over Keinstein.

Han er like harmløs som julebruskongen - for øvrig en treffende sammenligning. Den ene er interessert i julebrus. Den andre i generalisering.

Skremmende hadde han først blitt hvis flere en et par-tre antipsyk-villmenn hadde tatt noe av det han skrev som annet enn en bygdeoriginals ralling.

Skrevet

Det er ikke like morsomt når ingen svarer sør. Det er alltid noen nykommere les grønnskollinger.

For å si det som det er. Jeg gidder ikke å engasjere meg i en diskusjon som det har vært skrevet om i en årrekke her på DOL. Debatantene er de samme, nickene litt fornyet på enkelte, men argumentasjonen er som før. Først litt saklighet, så litt drittslenging, endel beskyldninger og vips, alt er som før.

Skrevet

For å si det som det er. Jeg gidder ikke å engasjere meg i en diskusjon som det har vært skrevet om i en årrekke her på DOL. Debatantene er de samme, nickene litt fornyet på enkelte, men argumentasjonen er som før. Først litt saklighet, så litt drittslenging, endel beskyldninger og vips, alt er som før.

Hva er det du gnåler etter da da? :;)

Skrevet

Det er lenge siden jeg sluttet å irritere meg over Keinstein.

Han er like harmløs som julebruskongen - for øvrig en treffende sammenligning. Den ene er interessert i julebrus. Den andre i generalisering.

Skremmende hadde han først blitt hvis flere en et par-tre antipsyk-villmenn hadde tatt noe av det han skrev som annet enn en bygdeoriginals ralling.

Jeg ser jo klart underholdningsverdien, men emnet er jo egentlig grav alvorlig. Noen ganger lurer man på hvordan "vanlige mennesker" i Europa kunne være med på at 6 millioner jøder ble drept. Hva skjedde i hodene på folk?

keinstein har riktignok byttet om "jøde" med "muslim", men hatet og frykten han forsøker å spre er den samme.

Virkelig tragisk.

Forresten, god jul til deg. Lenge siden sist!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva er det du gnåler etter da da? :;)

Det er som med julematen, ønsker alltid litt ekstra:-) Håper jo derfor selvsagt på noe nytt og "spennende"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...