Gjest melmøll Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Finnes det mange uskrevne regler i deres familieselskaper? Hva regnes som høflig oppførsel i selskapslivet? Er din familie veldig opptatt av dette? 0 Siter
org Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Neida, ikke noen spesielle, uvanlige regler. Vanlig bordskikk og det å holde en 'normal' samtale. Heldigvis er det ikke verre. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Nei, ikke i det hele tatt. Jeg tror ikke det er noe som heter skikk og bruk i vår familie:o) 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Neida, ikke noen spesielle, uvanlige regler. Vanlig bordskikk og det å holde en 'normal' samtale. Heldigvis er det ikke verre. En del av familien min er så fine på det, og alt skal være så korrekt. Det blir så mye av det gode, upersonlig og stivt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Eks i dag da vi dro til svigermor, så minnet jeg ungene på å takke for gaver Ellers så ,mener jeg at man kan gjøre som vertskapet. Å si noe om maten, takke for maten er jo noe som går automatisk. Jeg vet ikke helt om det forventes noe av oss hos svigers utover vanlig høflighet.... 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Å ikke drikke seg full er vel en av reglene. Ellers følger vi vanlig etikette; Ikke smake på desserten før alle har forsynt seg, ikke smake på vinen før vertskapet har ønsket velkommen til bords, ikke albuer på bordet, takk for maten osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.