Gå til innhold

Det tok litt tid, men var verdt det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge påpekt at det enkelte her ønsker er akkurat det samme som fundamentalistene ønsker.

I keinsteins tråd skriver motis følgende som et svar på hvordan man skal forby islam:

"Forbud mot moskeer, forbud mot forkynnelse av islams budskap, forbud mot å eie koranen, forbud mot koranskoler, forbud mot egne muslimske skoler... Kort sagt kan vi utmerket godt behandle muslimer slik annerledestroende blir behandlet i muslimske land.

.

- motis"

Legg merke til den siste setningen - de vil behandle muslimer akkurat slik de mener muslimer behandler andre.

Og hva er da forskjellen? Selvsagt ingenting.

Og ytringsfriheten de preiker om er selvsagt deres første offer!

For et herlig avslørende innlegg av agendaen din, motis.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• ShitDiddelyDo

15

• keinstein

15

• motis

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er villig til å dø for ytringsfriheten! Og da skal selvfølgelig det gjelde for alle mennesker...Selv om jeg tror på Jesus, kunne det ikke falle meg inn å forby en annen religion! Det er rett og slett uhørt.

Men samtidig mener jeg at ingen religioner skal ha innvirkning på folks hverdag. Det finnes mange ikke-troende og de fortjener respekt for sine valg. Jeg vil ikke trekke hverken bud eller forbud over hodene på noen!

Skrevet

Jeg er villig til å dø for ytringsfriheten! Og da skal selvfølgelig det gjelde for alle mennesker...Selv om jeg tror på Jesus, kunne det ikke falle meg inn å forby en annen religion! Det er rett og slett uhørt.

Men samtidig mener jeg at ingen religioner skal ha innvirkning på folks hverdag. Det finnes mange ikke-troende og de fortjener respekt for sine valg. Jeg vil ikke trekke hverken bud eller forbud over hodene på noen!

Det er en fin holdning. Jeg er ateist, men har skrevet side opp og side ned for religonsfrihet.

Men denne gjengen på DOL som hyler om "muslimene kommer" bruker akkurat samme type propaganda som ble brukt mot jødene. Veldig trist, og veldig farlig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Disse kvekkene kommer fra en som selv har ivret for innskrenking av ytringsfriheten.

Sør har ivret for at rasistiske ytringer skal forbys, at nazistiske ytringer skal forbys...og jeg banner på at han var motstander av trykking av muhammed-tegningene også.

At noen synes vår tids nye nazisme, islam, også skal rammes av begrensinger i ytringsfrihet, er ikke særlig overraskende. Som gammelkommunister flest (nå konvertert til såkalt sosialdemokrater), mener sør at meninger han er uenig i, bør "reguleres".

Personlig synes jeg alle må få ytre seg om hva de vil, innenfor de rammer som vi tidligere benyttet her i landet, enten det dreier seg om nazi-pakk, muslimer, rasister eller kommunister. Få det frem i lyset!

Skrevet

...Sier dusten som ved en regge anledninger har gått inn for å bruke §135a mot folk som uttaler seg skeptisk til nazi-islam. Som senenst for etpar måneder siden forlangte sensur, henvendt til Webmaster, av meg når jeg gjennga fakta om somalieres mangel på arbeidsvilje..osv..osv..

Kryp tilbake til hula di og bli der, falske sleske, ekle slange!

Skrevet

Disse kvekkene kommer fra en som selv har ivret for innskrenking av ytringsfriheten.

Sør har ivret for at rasistiske ytringer skal forbys, at nazistiske ytringer skal forbys...og jeg banner på at han var motstander av trykking av muhammed-tegningene også.

At noen synes vår tids nye nazisme, islam, også skal rammes av begrensinger i ytringsfrihet, er ikke særlig overraskende. Som gammelkommunister flest (nå konvertert til såkalt sosialdemokrater), mener sør at meninger han er uenig i, bør "reguleres".

Personlig synes jeg alle må få ytre seg om hva de vil, innenfor de rammer som vi tidligere benyttet her i landet, enten det dreier seg om nazi-pakk, muslimer, rasister eller kommunister. Få det frem i lyset!

Helt enig - jeg syns at han som fornekter Holocoast ikke skulle blitt straffet (husker ikke navnet) - - men å utføre handlinger bak endel av meningene må være fobudt - som praktisering av endel religiøst vissvass -omskjæring av smågutter og jenter f.eks (ja, det gjelder jødene også)

Det burde være 18-år (i Norge) for å velge livssyn.

Skrevet

Helt enig - jeg syns at han som fornekter Holocoast ikke skulle blitt straffet (husker ikke navnet) - - men å utføre handlinger bak endel av meningene må være fobudt - som praktisering av endel religiøst vissvass -omskjæring av smågutter og jenter f.eks (ja, det gjelder jødene også)

Det burde være 18-år (i Norge) for å velge livssyn.

Sør forfekter ytringsfrihet for ytringer som passer hans egne meninger, og vil gjerne forby de andre. Det har vi sett mange ganger her på dol.

Sør "forsvarer" ytringsfrihet med like stor "overbevisning" som han snakker jødenes sak..

En svindler selvsagt. Viser ellers til Morsks betegnelser i denne tråden. Jeg tør ikke skrive slikt :-)

Skrevet

Tid vil det ta, men forhåpentligvis er tiden inne for at noen kan begynne å sette spørsmålstegn ved hva religion gjør med oss.

Om ledende politikere og intellektuelle over hele verden, fra ulike raser, nasjoner og etnisitet kunne begynne å gå følgene av religion og misjonstrang etter i sømmene og se hva det har ført til og fører til.

I 2007 burde verden ha kommet så langt at en kan diskutere en fremtid uten religioner, mystikk og overtro.

Håper jeg får oppleve at dette i det minste settes på den internasjonale dagsorden.

Skrevet

Det er en fin holdning. Jeg er ateist, men har skrevet side opp og side ned for religonsfrihet.

Men denne gjengen på DOL som hyler om "muslimene kommer" bruker akkurat samme type propaganda som ble brukt mot jødene. Veldig trist, og veldig farlig.

Med vennlig hilsen

Dette er som vanlig, det reneste rør. Semitter er betegnelsen på folk som (mer eller mindre) hadde samme språk en gang i tida, og som kom fra de samme områdene (litt grovt sagt).

Dette forhold forsøker nå sør å bruke til å avskjære kritikk av vår tids nazisme, nemlig islam, under henvisning til at man da også rammer jøder.

Det er like absurd som å hevde at man ikke kan angripe SV eller FrP fordi de kommer fra Norge og snakker norsk..det samme språket som de velmenende i KrF (eller noe slikt). Det reneste babbel med andre ord.

Skrevet

Hei, Sør! Nice to have you back.

Hvor er alle disse under her til vanlig, 'a? Jeg blir helt målløs av ordbruken.

Gå tilbake dit dere kom fra! Husj, husj!

(Ja, ikke deg da, Flisa, men jeg skjønte ikke kommentarene dine, de ble så rare at jeg tror ikke de kom der de skulle?)

Skrevet

Hei, Sør! Nice to have you back.

Hvor er alle disse under her til vanlig, 'a? Jeg blir helt målløs av ordbruken.

Gå tilbake dit dere kom fra! Husj, husj!

(Ja, ikke deg da, Flisa, men jeg skjønte ikke kommentarene dine, de ble så rare at jeg tror ikke de kom der de skulle?)

de kom akkurat der de skulle.

Gjest der er du igjen ja?
Skrevet

Jeg syns du virker som en veldig naiv og for evig kranglefant.

Skal vedde på du ikke har vært i kontakt med "real life" når det gjelder omgang med muslimer. Har du noen gang bodd et sted med stort antall muslimer? Har du jobbet et sted der det var like mye muslimer som norske? Jeg har aldri aldri opplevd like mye rasisme fra noen som jeg har opplevd fra muslimer. Ikke alle er like ille nei. Men jeg har vært i kontakt med veldig mange mennesker innenfor ulike religioner og samfunnsklasser. Og hos muslimer har det tragisk nok vært svært vanskelige tilstander å svelge for meg.

Tror ikke du vet hva du snakker om. Du tror du tilhører en åndselite som sitter på en fasit bare fordi du leser aviser og andre ting som liksom skal gjøre deg så klok.

Men... lærdom om dette får du mest av på gata. Tipper på du ikke har så mye erfaring fra real life.

Jeg har ikke mye til overs for at islam skal "ta over" landet vårt.

Skrevet

Skal vedde på du ikke har vært i kontakt med "real life" når det gjelder omgang med muslimer. Har du noen gang bodd et sted med stort antall muslimer? Har du jobbet et sted der det var like mye muslimer som norske? Jeg har aldri aldri opplevd like mye rasisme fra noen som jeg har opplevd fra muslimer. Ikke alle er like ille nei. Men jeg har vært i kontakt med veldig mange mennesker innenfor ulike religioner og samfunnsklasser. Og hos muslimer har det tragisk nok vært svært vanskelige tilstander å svelge for meg.

Tror ikke du vet hva du snakker om. Du tror du tilhører en åndselite som sitter på en fasit bare fordi du leser aviser og andre ting som liksom skal gjøre deg så klok.

Men... lærdom om dette får du mest av på gata. Tipper på du ikke har så mye erfaring fra real life.

Jeg mener faktisk å huske at Sør har rimelig gode førstehåndserfaringer med muslimer, men kan ikke love det. Satser på at han svarer selv :-)

Gjest der er du igjen ja?
Skrevet

Jeg mener faktisk å huske at Sør har rimelig gode førstehåndserfaringer med muslimer, men kan ikke love det. Satser på at han svarer selv :-)

Han svarer nok garantert på det jeg skrev ja.

Han var sikkert en muslim i sitt forrige liv også. Eller så er han gift med en muslim osv osv. For han kan jo aldri ta feil. Neida det går jo ikke. Da faller hans verden sammen.

Gjest VestlandsJento
Skrevet

Vil bare si at jeg er mer sjokkert over oppførselen til de under enn over hva Sør skriver.

Jeg er mye enig med Sør, en hel haug med mennesker på dette forumet er så muslimfiendtlige at jeg har ikke sett på makan.

Helt utrolig.

Skrevet

Han svarer nok garantert på det jeg skrev ja.

Han var sikkert en muslim i sitt forrige liv også. Eller så er han gift med en muslim osv osv. For han kan jo aldri ta feil. Neida det går jo ikke. Da faller hans verden sammen.

Vel, det må mer enn en til for å krangle ;-)

Her inne er det jammen ikke bare Sør som påberoper seg å ha rett mht muslimer/jøder/kristne og gudene vet hva ;-)

Skrevet

Tid vil det ta, men forhåpentligvis er tiden inne for at noen kan begynne å sette spørsmålstegn ved hva religion gjør med oss.

Om ledende politikere og intellektuelle over hele verden, fra ulike raser, nasjoner og etnisitet kunne begynne å gå følgene av religion og misjonstrang etter i sømmene og se hva det har ført til og fører til.

I 2007 burde verden ha kommet så langt at en kan diskutere en fremtid uten religioner, mystikk og overtro.

Håper jeg får oppleve at dette i det minste settes på den internasjonale dagsorden.

Ja, jeg er enig med deg. Helt enig i det du skriver her.

Det jeg opponerer mot er å "forby religion i ytringsfriheten og demokratiets navn".

Det som må til er å "ta" fundamentalistene, og sørge for at "det normale flertall" tiltrekkes mer av oss enn av fundamentalistene.

Skrevet

Vil bare si at jeg er mer sjokkert over oppførselen til de under enn over hva Sør skriver.

Jeg er mye enig med Sør, en hel haug med mennesker på dette forumet er så muslimfiendtlige at jeg har ikke sett på makan.

Helt utrolig.

De er alltid slik, dessverre. Det er synd for det kunne jo faktisk vært interessant å diskutere seriøst hva de faktisk mener.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Jeg har ikke mye til overs for at islam skal "ta over" landet vårt."

Nei, ei heller portugisere, små grønne menn, eller katter.

Skremselpropagandaen din virker ikke. Det ble utbrukt på 1930-tallet.

Skrevet

Har du noen henvisninger til disse innleggene du påstår jeg har skrevet?

Eller er de akkurat like "usynlige" som de påståtte anti-jøde-innleggene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...