Gå til innhold

Det tok litt tid, men var verdt det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener faktisk å huske at Sør har rimelig gode førstehåndserfaringer med muslimer, men kan ikke love det. Satser på at han svarer selv :-)

Hei,

Jeg kjenner selvsagt flere. Noen er "snille" og noen er "slemme" - akkurat som alle andre folkegrupper.

Selv er jeg ateist og humanist, og forfekter demokrati og menneskerettigheter. Der er det enkelte på dette forum som stiller i fundamentalist-klassen.

Med vennlig hilsen

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• ShitDiddelyDo

15

• keinstein

15

• motis

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...Sier dusten som ved en regge anledninger har gått inn for å bruke §135a mot folk som uttaler seg skeptisk til nazi-islam. Som senenst for etpar måneder siden forlangte sensur, henvendt til Webmaster, av meg når jeg gjennga fakta om somalieres mangel på arbeidsvilje..osv..osv..

Kryp tilbake til hula di og bli der, falske sleske, ekle slange!

*ler av deg*

Skrevet

Helt enig - jeg syns at han som fornekter Holocoast ikke skulle blitt straffet (husker ikke navnet) - - men å utføre handlinger bak endel av meningene må være fobudt - som praktisering av endel religiøst vissvass -omskjæring av smågutter og jenter f.eks (ja, det gjelder jødene også)

Det burde være 18-år (i Norge) for å velge livssyn.

Du synes det er OK å fornekte holocaust, men kaller meg anti-jødisk?

:knegg:

Skrevet

Dette er som vanlig, det reneste rør. Semitter er betegnelsen på folk som (mer eller mindre) hadde samme språk en gang i tida, og som kom fra de samme områdene (litt grovt sagt).

Dette forhold forsøker nå sør å bruke til å avskjære kritikk av vår tids nazisme, nemlig islam, under henvisning til at man da også rammer jøder.

Det er like absurd som å hevde at man ikke kan angripe SV eller FrP fordi de kommer fra Norge og snakker norsk..det samme språket som de velmenende i KrF (eller noe slikt). Det reneste babbel med andre ord.

Hat mot folkegrupper (enten det er jøder, muslimer eller andre) er like avskyelig, uavhengig av hvem det rammer denne uken.

Skrevet

Hei,

Jeg kjenner selvsagt flere. Noen er "snille" og noen er "slemme" - akkurat som alle andre folkegrupper.

Selv er jeg ateist og humanist, og forfekter demokrati og menneskerettigheter. Der er det enkelte på dette forum som stiller i fundamentalist-klassen.

Med vennlig hilsen

Og der er jeg selvsagt helt enig med deg!

Skrevet

Jeg mener faktisk å huske at Sør har rimelig gode førstehåndserfaringer med muslimer, men kan ikke love det. Satser på at han svarer selv :-)

Om det skulle være slik at han har ei i Burka hjemme, ville det vel neppe overraske noen.

Gjest der er du igjen ja?
Skrevet

Du skriver: "Jeg har ikke mye til overs for at islam skal "ta over" landet vårt."

Nei, ei heller portugisere, små grønne menn, eller katter.

Skremselpropagandaen din virker ikke. Det ble utbrukt på 1930-tallet.

Skremselspropaganda sier du. Hva med å heller kalle det fakta? Jeg har kjent dette på kroppen flere ganger. Makan til rasister har jeg aldri møtt på. Og i løpet av mitt liv skal jeg love jeg har møtt på utrolig mange forskjellige mennesker.

Du sier min skremselspropaganda er ute på dato. Da vil jeg heller si at det er din argumentasjon som er "out of date". Hvis vi skulle følgt din måte å tenke på ville ola nordmann ikke bare bli sett på som dumsnill, men fullstendig naiv og kortsynt.

Skrevet

De er alltid slik, dessverre. Det er synd for det kunne jo faktisk vært interessant å diskutere seriøst hva de faktisk mener.

Med vennlig hilsen

Du kan ikke forvente et alt for seriøst nivå på et diskusjonssted som dol. Det er jo derfor du passer så innmari godt inn her. For seriøs er nemlig ikke et ord som beskriver deg. Ikke av så mange andre enn deg selv i så fall.

Skrevet

Skremselspropaganda sier du. Hva med å heller kalle det fakta? Jeg har kjent dette på kroppen flere ganger. Makan til rasister har jeg aldri møtt på. Og i løpet av mitt liv skal jeg love jeg har møtt på utrolig mange forskjellige mennesker.

Du sier min skremselspropaganda er ute på dato. Da vil jeg heller si at det er din argumentasjon som er "out of date". Hvis vi skulle følgt din måte å tenke på ville ola nordmann ikke bare bli sett på som dumsnill, men fullstendig naiv og kortsynt.

Nemlig!

Selv moderate muslimer her i Norge danset av glede da de to flyene dundret inn i WTC.

Skrevet

Ja, skremselpropaganda, av samme type som jødene ble utsatt for.

Selvsagt finnes det fundamentalister blant muslimer, akkurat slik det finnes mennesker som deg i Norge. Vi kan bare håpe at ingen av dere noensinne får noe makt. Verken du eller dem, for dere er så like, så like.

Skrevet

Sør er en utsendt infiltratør som skal øke aktivitetsvivået og interessen for vårt nye selvutnevnte herrefolk og deres religions og kulturs potensiale.

Jo mer vi vet, jo mer av middelalderkulturen kommer til syne. Uvitenhet, overtro, grusomhet, forakt, død og fordervelse.

Skrevet

Ja, skremselpropaganda, av samme type som jødene ble utsatt for.

Selvsagt finnes det fundamentalister blant muslimer, akkurat slik det finnes mennesker som deg i Norge. Vi kan bare håpe at ingen av dere noensinne får noe makt. Verken du eller dem, for dere er så like, så like.

Hvordan kan du kalle det skremselspropaganda når jeg forteller om selvopplevde erfaringer. Jeg sitter ikke og vaser med ting som kun er politisk korrekte akkurat her og nå slik som du gjør.

Jeg setter rett og slett ikke pris på rasisme, lyving og latterligjøring av nordmenn. For vi blir faktisk latterliggjort fordi vi er så fordømt godtroende.

Skrevet

Hvordan kan du kalle det skremselspropaganda når jeg forteller om selvopplevde erfaringer. Jeg sitter ikke og vaser med ting som kun er politisk korrekte akkurat her og nå slik som du gjør.

Jeg setter rett og slett ikke pris på rasisme, lyving og latterligjøring av nordmenn. For vi blir faktisk latterliggjort fordi vi er så fordømt godtroende.

Jeg tror kanskje han reagerer på enkeltes generalisering. Ikke dine eller mine erfaringer.

Jeg har også opplevd enkelte ubehagelige situasjoner som inkluderer utlendinger, og for alt jeg vet var de muslimer, men jeg flyr da ikke rundt og setter samtlige av dem i bås av den grunn.

Det er like idiotisk som å generalisere rundt mine muslimske naboer som lar unga sine gifte seg med hvem det måtte være, og påstå at alle er sånn.

Det er like feil som å generalisere den andre veien.

Skrevet

Mest utbredt er sammenblanding av de ulike fronter. Men det kan diskutres om det som allerede er blandet og forbundet kan blandes og forbindes ytterligere med hverandre.

Den lokale som du og jeg ser. Hver enkelt muslims forakt og noen ganger hat mot naboers vestlige vaner og "dekandent" livsførsel. Rope "hore" til samboeren til en norsk snekker.

Den europeiske som brer seg i våre naboland som retter seg mot media og politikere og skremmer vannet av muslimer og alle andre som måtte komme i veien.

Den globale som retter seg mot USA og våre allierte.

Det islamske edderkoppnettet brer seg helt fra Iran og Egypt via Balkan, Nørrebro, Malmø og videre til Oslo og opp i senga til din nabo.

Pengene fra fascistene i Saudi-Arabia strømmer hele veien rundt jorda via de samme linjer, bygger moske midt i Oslo og betaler skoa og lua til den lokale imamen som bor i nabooppgangen din, og stolene som styret i moskeen i Oslo sitter på. Oljen setter dem i stand til å utbre en urgammel overto til hele verden.

Skrevet

Om det skulle være slik at han har ei i Burka hjemme, ville det vel neppe overraske noen.

I så fall, hadde det gjort noe? ;-)

Skrevet

Nei langt i fra. Faktisk kunne det forklart hans syklige kjærlighet til hat-religionen Islam.

Skrevet

Jeg tror kanskje han reagerer på enkeltes generalisering. Ikke dine eller mine erfaringer.

Jeg har også opplevd enkelte ubehagelige situasjoner som inkluderer utlendinger, og for alt jeg vet var de muslimer, men jeg flyr da ikke rundt og setter samtlige av dem i bås av den grunn.

Det er like idiotisk som å generalisere rundt mine muslimske naboer som lar unga sine gifte seg med hvem det måtte være, og påstå at alle er sånn.

Det er like feil som å generalisere den andre veien.

Uten generalisering kan man ikke diskutere noe som helst tema.

Skrevet

Uten generalisering kan man ikke diskutere noe som helst tema.

Det går fint an å diskutere innvandring/religion/rasisme uten å generalisere.

Skrevet

Det går fint an å diskutere innvandring/religion/rasisme uten å generalisere.

Nei, knapt noen ting som krever beskrivelse av særegenheter kan diskuteres om noen ting\steder\personer. Det vil alltid finnes unntak som noen (kverulanter) vil henge seg opp i.

Skrevet

Det hadde blitt enda morsommere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...