Gå til innhold

Det tok litt tid, men var verdt det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei langt i fra. Faktisk kunne det forklart hans syklige kjærlighet til hat-religionen Islam.

Jeg har aldri tolket Sør dithen at han har stor kjærlighet til Islam. Jeg oppfatter ham slik at han har kjærlighet til mennesker, uavhengig av religion. Man kan fordømme enkeltfolks handlinger som f.eks. har utspring i en religion. Jeg ønsker ikke, som født i et kristent land, å bli fordømt hvis noen kristne i mitt land utfører bestialske handlinger med Bibelen i hånd.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• ShitDiddelyDo

15

• keinstein

15

• motis

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, knapt noen ting som krever beskrivelse av særegenheter kan diskuteres om noen ting\steder\personer. Det vil alltid finnes unntak som noen (kverulanter) vil henge seg opp i.

Men dere gir haugevis av muslimer egenskapene til nettopp unntakene.

Det er ikke typisk muslimer i Norge å hylle Bin Laden.

Jeg ser Motis påstå at norske muslimer dansa i gatene 11/9 for noen år siden.

Jeg mener ... hvordan går det i det hele tatt an å påstå noe sånt? Så du mange dansende muslimer i Norge for fem år siden? Det ble ramaskrik nok da enkelte dansa i Pakistan. Jeg tror kanskje vi hadde hørt om det dersom det samme var tilfellet i Oslo eller i andre vestlige land.

Skrevet

Nei langt i fra. Faktisk kunne det forklart hans syklige kjærlighet til hat-religionen Islam.

Problemet er at det kryr av kvasi-muslimer og bekvemmelighetsmuslimer: 80%.

90% vet ikke hvor Muhammed ble født. 98% kan ikke arabisk og kan ikke lese koranen. 50% kan ikke -et eneste ord- arabisk, og koranen kan -bare- leses på arabisk.

Det hele er egentlig ganske latterlig.

Flere på gata i Oslo ble spurt -hvorfor- man ikke kan tegne Muhammed, og samtlige 20-30 som skulle gå i tog nektet å svare. (De visste ikke hvorfor).

Skrevet

Jeg mener ... hvordan går det i det hele tatt an å påstå noe sånt? Så du mange dansende muslimer i Norge for fem år siden? Det ble ramaskrik nok da enkelte dansa i Pakistan. Jeg tror kanskje vi hadde hørt om det dersom det samme var tilfellet i Oslo eller i andre vestlige land.

Tror ikke du følger særlig med. Det sto flere rapporter i dagene etterpå om feirende muslimer også her til lands. Likseå om Krekars enorme populæritet på Granland i Oslo etterhvert som det ble kjent at han er terror-leder.

Undersøkelser ui storbritannia viser at over 40% støtter terroren, og det finnes små grunner til å tro at tallene er mindre her. Selv om det ikke ser noe flertallet antallet uansett alarmerende og oppsiktsvekkende.

Jeg skjønner kort og godt ikke ditt engasjemet i slike saker. Du virker mest opptatt av å lulle deg inn i en slags mix av tornerosesøvn og kardemommeby-fantasier.

Skrevet

Jeg har aldri tolket Sør dithen at han har stor kjærlighet til Islam. Jeg oppfatter ham slik at han har kjærlighet til mennesker, uavhengig av religion. Man kan fordømme enkeltfolks handlinger som f.eks. har utspring i en religion. Jeg ønsker ikke, som født i et kristent land, å bli fordømt hvis noen kristne i mitt land utfører bestialske handlinger med Bibelen i hånd.

Sør har naturligvis ikke noe mer forkjærlighet for Islam enn det morsk har, men de værste islamhaterne har det med å sette ham i en bås hvor de påstår, helt urettmessig, at han forsvarer Islam.

Jeg har aldri sett Sør forsvare noen fundementalister, uansett religion.

Men siden han ikke setter alle muslimer i bås, er han naturligvis en islamistelsker.

Skrevet

Det hadde blitt enda morsommere.

Jaja, han hadde sikkert hatt fruen ifred for deg iallefall ;-)

Skrevet

LOL Sør kjærlighet til mennesker..

Har vel aldri støtt på en mer forutinntatt, fordømmene og hatefullt intenst trakkaserende person i min levetid..!

Skrevet

Sør har naturligvis ikke noe mer forkjærlighet for Islam enn det morsk har, men de værste islamhaterne har det med å sette ham i en bås hvor de påstår, helt urettmessig, at han forsvarer Islam.

Men siden han ikke setter alle muslimer i bås, er han naturligvis en islamistelsker.

Akkurat!!

Snodige greier altså. Det er vel det som heter å være trangsynt....

Skrevet

Har vel aldri støtt på en mer forutinntatt, fordømmene og hatefullt intenst trakkaserende person i min levetid..!

Vet du hva... Jeg tror rett og slett du er litt blind!? Prøv med et mer åpent sinn, så kanskje du skjønner hva Sør prøver å fortelle :-)

Skrevet

Tror ikke du følger særlig med. Det sto flere rapporter i dagene etterpå om feirende muslimer også her til lands. Likseå om Krekars enorme populæritet på Granland i Oslo etterhvert som det ble kjent at han er terror-leder.

Undersøkelser ui storbritannia viser at over 40% støtter terroren, og det finnes små grunner til å tro at tallene er mindre her. Selv om det ikke ser noe flertallet antallet uansett alarmerende og oppsiktsvekkende.

Jeg skjønner kort og godt ikke ditt engasjemet i slike saker. Du virker mest opptatt av å lulle deg inn i en slags mix av tornerosesøvn og kardemommeby-fantasier.

Gi meg link til en nettavis som forteller om dansende muslimer i norske gater.

Det bør være enkelt å finne da nettavisene eksisterte også i 2001.

Tornerosesøvn? Har du noe inntrykk av at jeg ikke ser på den økende terrorismen i verden som et problem?

Skrevet

Sitat: "Jeg har aldri sett Sør forsvare noen fundementalister, uansett religion."

Du ser tydligvis nøyaktig hva du vil. Når en person sammenligner Hamas-terrorister som sprenger armene, beina og hodet av jødiske skolebarn i 2006 med Milorg i Norge i 1943, så KAN man selvsagt tolke det dithen at han hater Milorg..

...men jeg tror ikke det er hans poeng...

Skrevet

Jaja, han hadde sikkert hatt fruen ifred for deg iallefall ;-)

Hadde desiene visst hva jeg tenker om de lange glinsende flettene nedover ryggen på desidamene og hva man kan bruke dem til, i tillegg til de mørke øynene og brede smilene, så hadde de løpt skrikende i alle retninger. Mulig det er noen som ikke løp også for alt du vet.

Skrevet

Ja, skremselpropaganda, av samme type som jødene ble utsatt for.

Selvsagt finnes det fundamentalister blant muslimer, akkurat slik det finnes mennesker som deg i Norge. Vi kan bare håpe at ingen av dere noensinne får noe makt. Verken du eller dem, for dere er så like, så like.

Sør forsøker å skjule det faktum at islam - kanskje mer enn religion - er en politisk, global kraft..en trussel som overgår det meste verden har sett.

Årsaken er at man i islam ikke har det skille mellom troen og den verdslige del av samfunnet som man finner f.eks. hos protestantene. Derfor har vestlige demokratier kunnet utvikles gjennom demokratiske prosesser.

I islam er politikk og tro ett. Forsøkene med å innføre demokratier i islamske land går derfor som oftest til helvete.

....

Det finnes ikke eksempler noe sted, på noe tidspunkt, på at muslimer (når de har nådd kritisk masse) har kunnet leve i fred med annerledes troende.

Skrevet

Hadde desiene visst hva jeg tenker om de lange glinsende flettene nedover ryggen på desidamene og hva man kan bruke dem til, i tillegg til de mørke øynene og brede smilene, så hadde de løpt skrikende i alle retninger. Mulig det er noen som ikke løp også for alt du vet.

Jeg skjønner at jeg ikke følger helt med, men hva er "desi" ? Muslimske damer eller?

*grønn*

Gjest VestlandsJento
Skrevet

Av alle som skriver her, så virker du til å være blandt han du beskriver.

Du, motis og keinstein.

Dere reker av hat og fordommer.

Skrevet

Gi meg link til en nettavis som forteller om dansende muslimer i norske gater.

Det bør være enkelt å finne da nettavisene eksisterte også i 2001.

Tornerosesøvn? Har du noe inntrykk av at jeg ikke ser på den økende terrorismen i verden som et problem?

Det freide seg mest om vanlige folk som bor i hovedstaden som rapporterte om hva de hade sett på diveres forum. Selvsagt skriver ikke norske venstrevridde PK-aviser om ting som kan åpne for fakta.

Norske muslimer har mobilisert sine krefter bare EN gang for alvor i Norge. Det var den gang de demonstrerte MOT ytringsfriheten i landet vårt i samband med Salman Rushdies bok.

Skrevet

Vil bare si at jeg er mer sjokkert over oppførselen til de under enn over hva Sør skriver.

Jeg er mye enig med Sør, en hel haug med mennesker på dette forumet er så muslimfiendtlige at jeg har ikke sett på makan.

Helt utrolig.

Islamfiendlig - det er noe helt annet.

Skrevet

Av alle som skriver her, så virker du til å være blandt han du beskriver.

Du, motis og keinstein.

Dere reker av hat og fordommer.

Spis et smalahovu til og kom tilbake når du har noe vettug å tilføre debatten.

Skrevet

Sitat: "Jeg har aldri sett Sør forsvare noen fundementalister, uansett religion."

Du ser tydligvis nøyaktig hva du vil. Når en person sammenligner Hamas-terrorister som sprenger armene, beina og hodet av jødiske skolebarn i 2006 med Milorg i Norge i 1943, så KAN man selvsagt tolke det dithen at han hater Milorg..

...men jeg tror ikke det er hans poeng...

"Du ser tydligvis nøyaktig hva du vil. Når en person sammenligner Hamas-terrorister som sprenger armene, beina og hodet av jødiske skolebarn i 2006 med Milorg i Norge i 1943, så KAN man selvsagt tolke det dithen at han hater Milorg.."

Eventuelt evner han å se en sak fra to sider, i motsetning til hamasterroristene som sprenger skolebarn i lufta, og den israelske militærmakta som også sprenger skolebarn i lufta.

Du støtter de siste. Sør støtter ingen av dem.

Skrevet

"Jeg tror kanskje vi hadde hørt om det dersom det samme var tilfellet i Oslo"

Nope. Muslimene vet for lengst at det ville vakt forferdelse og avsky. De er smartere i Norge. Men håndtrykkene var ekstra mange i moskeene og i gatene utenfor. I reisebyråene og var det oppriktig sorg og ellers lite oppstyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...