Gå til innhold

Hva fikk dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er galt med snapsglass i julegave? *dum*

Njæææ, det er kanskje ikke noe galt i det, men jeg føler vinglass og cognacglass er noe flere har bruk for, og derfor sikrere gaver.

Men de er jo for øvrig fine nok. Bra merke, så vidt jeg forstår.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• jubalong70

8

• laguna1365380434

8

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sjokkmaskin
Skrevet

Sjokkmaskin? Elektrosjokk?

Nei, hahaha ikke elektrosjokk.

Har du ikke hørt om sjokkmaskin? Et lite apparat, så er det max 4 deltakere som holder på hver sitt håndtak. En setter den igang, og når lyden forandrer seg må alle trykke på knappen på håndtaket, og sistemann som gjør det får strøm i seg.

Bare litt strøm da. Ikke noe farlig. Bare morsomt!

De bruker det f eks til avslutning i Radioresepsjonen på P3.

Skrevet

Mine gaver er overraskende enkle å rangere.

Den fineste gaven jeg fikk var 500 kroner. Den nest fineste var 400 kroner. På delt tredjeplass kommer 250 kroner fra en onkelfamilie og 250 kroner fra en tantefamilie.

Gavekortene fra Platekompaniet kommer like etter der igjen.

Min familie er utrolig oppfinnsomme!

Jeg fikk også noen småting. F.eks. 6 snapsglass. Men hvem faen kjøper snapsglass til folk i julegave? Vinglass. Cognac-glass. Whiskey-glass. Greit nok. Men shotsglass?

Jeg stjal den slags på byen da jeg var 18 jeg også, og det er grenser for hvor mange jeg trenger.

Jeg fikk også en gave fra meg til meg. Fuji Finepix F30, digitalkamera. :)

Enig, shotglass ga vi i julegaver når vi var 18. Husker jeg kastet ca 25 shotglass når jeg flyttet for noen år siden. Og har fortsatt ca 15 igjen.

Skrevet

Vi fikk faktisk to sett rosa sengetøy i sateng. Selv om fargen var lik, var sengesettene ellers ulike (mønster, stofftype). Passer flott på vårt soverom som er i helt lyst og sort.

Vannkaraffel med glass fra "EvaSolo".

Svær utelykt i svart smijern (koselig ute på trappa i mørket).

Middagsservise (hverdags) i kremhvitt.

Lys rosa strikkagenser (jeg har ikke dilla på rosa altså, men den var fin :-))

Smykke

Bok

Penger

Manualer

hmm, kommer ikke på noe mer..

Skrevet

Enig, shotglass ga vi i julegaver når vi var 18. Husker jeg kastet ca 25 shotglass når jeg flyttet for noen år siden. Og har fortsatt ca 15 igjen.

Nettopp.

Caloni Makaroni
Skrevet

Sjokkmaskin? Elektrosjokk?

Det ser ut til å bli mer og mer populært, jeg har aldri forsøkt det selv. Http://www.gadgets.com har flere varianter av slike "sjokkleketøy".

Skrevet

Nei, hahaha ikke elektrosjokk.

Har du ikke hørt om sjokkmaskin? Et lite apparat, så er det max 4 deltakere som holder på hver sitt håndtak. En setter den igang, og når lyden forandrer seg må alle trykke på knappen på håndtaket, og sistemann som gjør det får strøm i seg.

Bare litt strøm da. Ikke noe farlig. Bare morsomt!

De bruker det f eks til avslutning i Radioresepsjonen på P3.

Sønnen har noe i samme slaget, det er løgndetektor så du skal legge håndflata på maskina å så plutselig kan du få støt.

Jeg prøvde det en gang og løy som f.. og fikk strøm så det holdt... Jeg gjør det ikke igjen ;)

Gjest Sjokkmaskin
Skrevet

Sønnen har noe i samme slaget, det er løgndetektor så du skal legge håndflata på maskina å så plutselig kan du få støt.

Jeg prøvde det en gang og løy som f.. og fikk strøm så det holdt... Jeg gjør det ikke igjen ;)

Men sant det var morsomt?

;)

Gjest Sjokkmaskin
Skrevet

Jeg er litt for pysete til å leke med sånt!

Men det er bare litt strøm altså. og man kan velge om man vil ha High eller Low styrke.

Husker du ikke hva som var kult å gjøre som barn, - ta borti strømgjerder for å være tøff. Det er ikke verre enn det. Men ustyrtelig morsomt når alle sitter rundt med håndtaket i hånda og prøver å trykke først og unngå strøm.

Skrevet

Men det er bare litt strøm altså. og man kan velge om man vil ha High eller Low styrke.

Husker du ikke hva som var kult å gjøre som barn, - ta borti strømgjerder for å være tøff. Det er ikke verre enn det. Men ustyrtelig morsomt når alle sitter rundt med håndtaket i hånda og prøver å trykke først og unngå strøm.

Jeg holdt meg langt unna strømgjerder som barn da. He he.. Selv å få støt når jeg tar i ett eller annet synes jeg er voldsomt ubehagelig. Har heldigvis lært meg teknikken om hvordan unngå støt når jeg går ut av bilen.

Håper vennene dine har samme form for humor som deg da ;)

Skrevet

Men sant det var morsomt?

;)

æhe vet ikke helt jeg!? :))

Lo gjorde vi ja..

Skrevet

Sengesett

Gavekort på klær

Parfyme

Smykke

En del penger

En del småting til huset

Bok

Div kroppspleie

Skrevet

Jeg fikk en D&G Sea Quest klokke, som jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal bytte eller ikke (jeg tok den ut sjøl, hadde lest at den var unisex - men så tror jeg at den egentlig er herreklokke, og da vet jeg ikke om jeg har lyst å gå med den allikevel.. teit?).

Så fikk jeg en smart kakeform med ildfast porselensfat som bunn (perfekt for kaker som skal ha fromasj på toppen, eller ostekaker - man slipper å ta vekk bunnen av formen, men serverer altså kaka direkte på den).

Så fikk gubben og jeg Lost 1+2, og etterhvert klarer han vel også å få i hus DVD-spiller/opptakeren som vi kjøpte som fellesgave til oss sjøl... ;)

Søstra mi og jeg utvekslet vesker - hun fikk en baglignende en fra meg, til jobbdokumenter, matpakke og sånt, mens jeg fikk en stilig laptopveske fra henne.

Fra bestemor fikk jeg et sølvsmykke med enkelt anheng og matchende øredobber, og fra ungene fikk jeg julepynt som de hadde laget selv.

Som SDD så har jeg sørget for å skjemme meg selv bort litt i tida før jul, da - både ny garderobe fra topp til tå, gitar, keyboard og mp3-spiller har det blitt..! Godt å kunne være bittelitt spandabel på seg selv igjen, etter mange år på hjemmebane med heller semmer økonomi. :)

"Så fikk jeg en smart kakeform med ildfast porselensfat som bunn (perfekt for kaker som skal ha fromasj på toppen, eller ostekaker - man slipper å ta vekk bunnen av formen, men serverer altså kaka direkte på den)."

Er det det hvite fatet på Porsgrunn porselen????

Det har jeg såååååååå lyst på.

Skrevet

Fikk igrunn ikke så mye, har ikke tatt noe i bruk og kommer vel ikke til å gjøre det med det første heller.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det ser ut til å bli mer og mer populært, jeg har aldri forsøkt det selv. Http://www.gadgets.com har flere varianter av slike "sjokkleketøy".

Gadgets.no, ikke gadgets.com :)

Skrevet

Mine gaver er overraskende enkle å rangere.

Den fineste gaven jeg fikk var 500 kroner. Den nest fineste var 400 kroner. På delt tredjeplass kommer 250 kroner fra en onkelfamilie og 250 kroner fra en tantefamilie.

Gavekortene fra Platekompaniet kommer like etter der igjen.

Min familie er utrolig oppfinnsomme!

Jeg fikk også noen småting. F.eks. 6 snapsglass. Men hvem faen kjøper snapsglass til folk i julegave? Vinglass. Cognac-glass. Whiskey-glass. Greit nok. Men shotsglass?

Jeg stjal den slags på byen da jeg var 18 jeg også, og det er grenser for hvor mange jeg trenger.

Jeg fikk også en gave fra meg til meg. Fuji Finepix F30, digitalkamera. :)

Min kjære har sikkert flere titalls sånne små dramglass. Ikke vet jeg hva han skal med dem, han drikker ikke dram engang.

Noen er forsåvidt fine, fra båten han jobbet på, mens andre... Tror jeg knuste et par stykker da jeg slengte en hammer ned i en eske her om dagen - har ikke sagt noe om det, bare lot som om jeg ikke hørte knaset... Akkurat de glassene er forøvrig _ikke_ fine i det hele tatt og jeg tipper han ikke hadde merket det om alle hanvet i søpla heller. (med mindre de er arvegods da!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...