Gå til innhold

Hva fikk dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årets storfavoritt var en sånn dockinggreie til iPoden, med høyttalere og lading og alt i ett. Kjempekjekk - og god lyd. :o)

Og så fikk guttungen noen Ps-spill som hele familien har forgrepet seg på i timevis.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• jubalong70

8

• laguna1365380434

8

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Så fikk jeg en smart kakeform med ildfast porselensfat som bunn (perfekt for kaker som skal ha fromasj på toppen, eller ostekaker - man slipper å ta vekk bunnen av formen, men serverer altså kaka direkte på den)."

Er det det hvite fatet på Porsgrunn porselen????

Det har jeg såååååååå lyst på.

Ja, det stemmer! Det virker veldig kjekt; jeg er egentlig litt skeptisk til å la bunnen stå og kjøle seg på så kompakt underlag, men med nøttebunner så gjør det vel sannsynligvis ingenting.

Skrevet

Hei på deg:-)

Det kjipe med å få unger er at man får så få julegaver! Alle kjøper bare til ungen. Stakkars meg får bare "søte" broderier som ungene til broderen har laget, og lignende festlige gaver. Tragisk...;-)

Det er ikke _helt_ sant, da. Jeg fikk den siste til Sivert Høyem og et par andre brukbare ting. Og så fikk jeg en skikkelig fin topp. En litt sånn tunikaaktig greie som sitter perfekt og får meg til å føle meg nesten direkte lekker. Den fikk jeg av en mann, og han har valgt den ut helt selv, flinkingen. Tenk det, en mann som kan kjøpe klær som faller i smak. Jeg er imponert:-)

Skrevet

Jeg fikk diamantring av min kjære, den brukes selvsagt hele tiden.

Videre fikk jeg en Kenwood kjøkkenmaskin som allerede er tatt i bruk, en smoothiemaker som skal byttes, penger, en skinnveske, et smykke, og endel flotte småting som vesla hadde laget.

Føler meg bortskjemt i år, gitt. :)

laguna1365380434
Skrevet

Saueteppe hørtes godt ut.

Jeg fikk den siste boka til erik fosnes. Den har jeg ventet lenge på.

Det er helt nydelig! :-) Kos deg med bok!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Mine gaver er overraskende enkle å rangere.

Den fineste gaven jeg fikk var 500 kroner. Den nest fineste var 400 kroner. På delt tredjeplass kommer 250 kroner fra en onkelfamilie og 250 kroner fra en tantefamilie.

Gavekortene fra Platekompaniet kommer like etter der igjen.

Min familie er utrolig oppfinnsomme!

Jeg fikk også noen småting. F.eks. 6 snapsglass. Men hvem faen kjøper snapsglass til folk i julegave? Vinglass. Cognac-glass. Whiskey-glass. Greit nok. Men shotsglass?

Jeg stjal den slags på byen da jeg var 18 jeg også, og det er grenser for hvor mange jeg trenger.

Jeg fikk også en gave fra meg til meg. Fuji Finepix F30, digitalkamera. :)

Hehe..Det var vel ikke så vanskelig å rangere nei..;-)

Og jupp, shotglass er litt kjedelig, men jeg er skyldig sjøl jeg altså, har gitt bort shotglass i hytt og gæver..tidligere! (Men mine var litt kule da..blodtacky greier som blinker om du slammer dem..;-P)

Også så fet gave fra deg til deg da! Kult! Selv fikk jeg pocketbok av meg, det ligner i grunn ikke meg å være såpass beskjeden på den fronten altså.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Hmmmm.....har på meg ringen jeg fikk av min mann (alliansering i hvit gull med tre diamanter), ringen jeg fikk av min yngste sønn (sølvring med sommerfugl m.stener) og armlenken jeg fikk av min eldste sønn (tvinnet sølvlenke)

Heee, føler meg som den dronninga med så mange gutter som steller med meg vettu ;)

I kveld skal jeg ha på meg sexy blondetruse som jeg har kjøpt meg selv av penger jeg fikk av svigers.

Har proppet ørene til gubben altfor fulle med cd`n jeg fikk av svigers (siste til Jan Werner) så den skal glede mine dumbos på veg til jobb i morgen. He he, noen ganger er det bare sååååå kjekkt med et stykke til jobben :)

Og ellers så gumles det iherdig på en del av goddissene vi fikk.

Pen juleduk fra svigers pryder ene stuebordet.

Noen ting har jeg liksom ikke fått brukt ennå (som ansiktskremer, dusjoljer ol)

Så fikk jeg et bilde av meg som ca fireåring av moren min (av foskjellige grunner så har vi ungene hatt svært lite av slikt) Det er blåst opp og det titter jeg på innimellom. Jeg var jo faktisk veldig søt :D

Det høres sannelig ut som du har vært snill i år! :-) Kult!

laguna1365380434
Skrevet

Vi har ikke åpnet alle pakkene ennå siden ungene var hos sin far på julaften, men så langt har jeg fått et par bøker (den ene har jeg fra før, den andre får jeg ikke byttet), en trippel-sak med jule-cd'er (jeg elsker julesanger!), smykke og øredobber i sølv og rødt (fra min elskede), skritt-teller (fra hesten!), div. sminkefjerner, hudkremer, dusj- og badegreier, håndklær og ny matte til badet mitt som blir ferdig i løpet av januar håper jeg! :o) Sånt får man jo aldri nok av!

Men det som varmet mest tror jeg muligens var gaven fra barnas stemor - et morsomt og koselig kjøkkenhåndkle i hvit lin med stiliserte røde juletrær på og et rødt lys i form av et hjerte. :o) Hun fikk en rød glass-engel av meg forøvrig og ble veldig glad for den.

Gaven som sjokkerte meg mest var utvilsomt fra svigerforeldrene mine. Først pakket vi ut et sett med anretningsbestikk i tele-sølv. ("Steindyrt!" tenkte jeg) Så kom det en sausøse i tele-sølv og da var jeg nesten sjokkskadet. (alle tre barna med partnere fikk det samme) Etter at samtlige gaver var pakket opp dukket det opp tre konvolutter, en til hvert par (merk! - til hvert _par_, ikke bare til barna deres!) med 5000,- til hvert par! Jeg var så sjokkert at jeg var stum lenge før jeg fikk summet meg til å klemme og takke det beste jeg har lært. Vi har foreløbig ikke bestemt hva vi skal bruke dem til, muligens blir de brukt til en ferie til sommeren. :o) Jeg mente at det var da så alt for mye, men svigermor bare smilte blidt og mente at de fikk jo ikke med seg pengene dit de skulle etterhvert alikevel. :o)

Oj! Så supert da! Snill dame, kos deg! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har fått en bok som jeg snart skal lese- ellers har jeg fått penger til å kjøpe garderobeskap,så nå har jeg planlagt hvordan gangen min skal bli med Ikea sin planlegger.

Så hyggelig!:-) Det er gøy å innrede!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fikk alliansering med tre steiner av min mann. Av guttene fikk jeg singstar med norsk på norsk, kjempegøy å synge med ungene, av lillemor fikk jeg en kalender for neste år (ønsker jeg meg hvert år) og så fikk jeg en slik dymo(?) til å skrive merkelapper :o) Av venninner fikk jeg bodylotion og slikt og penger av mine foreldre.

Så koselig. Du har tydeligvis vært snill jente i år! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fikk en D&G Sea Quest klokke, som jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal bytte eller ikke (jeg tok den ut sjøl, hadde lest at den var unisex - men så tror jeg at den egentlig er herreklokke, og da vet jeg ikke om jeg har lyst å gå med den allikevel.. teit?).

Så fikk jeg en smart kakeform med ildfast porselensfat som bunn (perfekt for kaker som skal ha fromasj på toppen, eller ostekaker - man slipper å ta vekk bunnen av formen, men serverer altså kaka direkte på den).

Så fikk gubben og jeg Lost 1+2, og etterhvert klarer han vel også å få i hus DVD-spiller/opptakeren som vi kjøpte som fellesgave til oss sjøl... ;)

Søstra mi og jeg utvekslet vesker - hun fikk en baglignende en fra meg, til jobbdokumenter, matpakke og sånt, mens jeg fikk en stilig laptopveske fra henne.

Fra bestemor fikk jeg et sølvsmykke med enkelt anheng og matchende øredobber, og fra ungene fikk jeg julepynt som de hadde laget selv.

Som SDD så har jeg sørget for å skjemme meg selv bort litt i tida før jul, da - både ny garderobe fra topp til tå, gitar, keyboard og mp3-spiller har det blitt..! Godt å kunne være bittelitt spandabel på seg selv igjen, etter mange år på hjemmebane med heller semmer økonomi. :)

Oh..Så kult! Grattis med nytt både det ene & andre, og kos deg! :-)

Skrevet

Jeg fikk skritteller som jeg studerer hele dagen lang. Gikk blant annet 980 skritt på Lidl i dag. Brukte ca 75 øre pr skritt. Interessant, hehe.

Så fikk jeg noen glass i en serie jeg samler på - med julemotiv. Og en tulipanvase, en veldig tung og elegant sak som er ruglete og gjennomsiktig.

Jeg fikk sokker, undetøy og et tøft belte.

Gubben ga meg penger til en veske som jeg kan velge selv. Det var en avtale da, for jeg er kresen på vesker.

Jeg fikk en vindunk jeg ikke har smakt på enda. Mest på grunn av at en annen vindunk ikke er tømt enda.

Digital kjøkkenvekt hadde jeg ønsket meg, og det fikk jeg fra ungene :)

Et skikkelig lekkert armbåndsur er noe jeg ble overrasket over å få. Det er ikke til hverdags egentlig.

Så fikk jeg hardangerbestikk i det merket vi samler på, og til slutt kommer jeg på noe pålegg og sjokolade.

Skrevet

Vil ikke snakke om det. Ønske meg en X5 til jul, men det gikk skeis i år også..

Skrevet

Vi har ikke åpnet alle pakkene ennå siden ungene var hos sin far på julaften, men så langt har jeg fått et par bøker (den ene har jeg fra før, den andre får jeg ikke byttet), en trippel-sak med jule-cd'er (jeg elsker julesanger!), smykke og øredobber i sølv og rødt (fra min elskede), skritt-teller (fra hesten!), div. sminkefjerner, hudkremer, dusj- og badegreier, håndklær og ny matte til badet mitt som blir ferdig i løpet av januar håper jeg! :o) Sånt får man jo aldri nok av!

Men det som varmet mest tror jeg muligens var gaven fra barnas stemor - et morsomt og koselig kjøkkenhåndkle i hvit lin med stiliserte røde juletrær på og et rødt lys i form av et hjerte. :o) Hun fikk en rød glass-engel av meg forøvrig og ble veldig glad for den.

Gaven som sjokkerte meg mest var utvilsomt fra svigerforeldrene mine. Først pakket vi ut et sett med anretningsbestikk i tele-sølv. ("Steindyrt!" tenkte jeg) Så kom det en sausøse i tele-sølv og da var jeg nesten sjokkskadet. (alle tre barna med partnere fikk det samme) Etter at samtlige gaver var pakket opp dukket det opp tre konvolutter, en til hvert par (merk! - til hvert _par_, ikke bare til barna deres!) med 5000,- til hvert par! Jeg var så sjokkert at jeg var stum lenge før jeg fikk summet meg til å klemme og takke det beste jeg har lært. Vi har foreløbig ikke bestemt hva vi skal bruke dem til, muligens blir de brukt til en ferie til sommeren. :o) Jeg mente at det var da så alt for mye, men svigermor bare smilte blidt og mente at de fikk jo ikke med seg pengene dit de skulle etterhvert alikevel. :o)

Wow! Så utrolig sjenerøst av dem! :)

Skrevet

Fikk ny mobil og det er en gild gave synes jeg!! Har trykket på den og tatt bilder i flere dager.

Jeg er litt sånn frik på tekniske duppeditter nemlig.

en liten undulat
Skrevet

av kjæresten min fikk jeg parfyme og bodylotion (elisabeth arden: provocative woman, tror jeg den heter), kjole, øredobber, blender/hurtigmixer, uro (dvd), vinglass markører, kasserolle, kjøkkenhåndklær, renseprodukter (som jeg ba mamma kjøpe fra småsøskenene mine), smykke og øredobber som skal byttes, gavekort, klokke, penger, ullsokker, et jævlig korsett (som er 2 nr for stor, fargene er brun,blå, rosa og gul... kan ikke byttes), og så fikk jeg sikkert mer som jeg ikke husker....

Skrevet

Jeg fikk digitalt speilreflekskamera!!! Det har vært flittig benyttet siden 1. juledag (måtte lade opp batteriet først).

Ellers fikk jeg noen bøker jeg ønsket meg, smykker, ting til huset, et utrolig stygt og for lite laken..., julepynt jentene mine har laget, CD med Josh Groban + tysk juleCD, div. julepynt og enda en figur til julekrybba vi samler på.

Og det var sikkert noe mer også, som jeg ikke husker nå. MEn kameraet gir meg fremdeles varme følelser når jeg tenker på det!!!

Skrevet

Jeg fikk digitalt speilreflekskamera!!! Det har vært flittig benyttet siden 1. juledag (måtte lade opp batteriet først).

Ellers fikk jeg noen bøker jeg ønsket meg, smykker, ting til huset, et utrolig stygt og for lite laken..., julepynt jentene mine har laget, CD med Josh Groban + tysk juleCD, div. julepynt og enda en figur til julekrybba vi samler på.

Og det var sikkert noe mer også, som jeg ikke husker nå. MEn kameraet gir meg fremdeles varme følelser når jeg tenker på det!!!

Det ble snakk om kameraer i jula hos oss og jeg nevnte at jeg har veldig lyst på digital speilrefleks, men fikk bare til svar at jeg tok da så fine bilder med det kompakte digitalkameraet mitt... *Snøft*

Heldiggriiiis!

Skrevet

Åh, så heldig du er! :) Jeg ønsker meg også veldig et slikt. Tror jeg skal ønske meg penger øremerka kamera til bursdagen min, jeg har bursdag om ikke så lenge... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...