Gå til innhold

diskusjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som blir ampre-hete. Diskusjon er topp?

Jeg skyr unna når diskusjoner tar av, liker ro og trygghet jeg :)

Blir jeg spurt så sier jeg min mening om jeg er bombesikker i min sak, men holder ellers kjeft.

Skrevet

Jeg liker gode diskusjoner - men ikke hvor det ender opp med skittkasting.

Kan nok stå godt på mine meninger - men diskuterer også for å lære noe/høre på andres meninger. Den som aldri 'taper' en diskusjon er etter min mening en dårlig debattant. For jeg tviler på at det finnes noen som kan/vet alt :-)

På litt store fora som dette og KG ender ofte diskusjoner opp med å bli ufine - likte lysfontenen godt i så måte.

Skrevet

En god diskusjon er alltid forfriskende. Og den kan godt være opphetet.

Men det er ikke ålreit om det blir stygg krangling av det.

Skrevet

Jeg har kommet til at veldig mange ting i livet rett og slett ikke har noen fasit, og prøver å gå inn i diskusjoner med dette som utgangspunkt. Dessverre er det altfor mange som er hellig overbeviste om at deres synspunkt er det eneste rette, og da blir det jo gjerne rimelig ampert. Da trekker jeg meg som regel unna med et skuldertrekk eller evt. et hevet øyenbryn, avhengig av temperamentet til de andre i diskusjonen.

Skrevet

Jeg har kommet til at veldig mange ting i livet rett og slett ikke har noen fasit, og prøver å gå inn i diskusjoner med dette som utgangspunkt. Dessverre er det altfor mange som er hellig overbeviste om at deres synspunkt er det eneste rette, og da blir det jo gjerne rimelig ampert. Da trekker jeg meg som regel unna med et skuldertrekk eller evt. et hevet øyenbryn, avhengig av temperamentet til de andre i diskusjonen.

Da har du vunnet diskusjonen, mener nå jeg:) Jeg kan ikke fordra å diskutere med noen som kun skal overbevise meg om at de har rett og avfeier alle mine argumenter som "urimelige", "lite gjennomtenkt", "gale" osv. uten å begrunne hvorvor. Jeg skifter gjerne mening, men ikke under tvang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...